Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes-Benz už pracuje na nové třídě S. Doplní ji elektrická limuzína

David Bureš
Diskuze (16)

Trojcípá hvězda bude mít nově dvě vlajkové lodi se zcela odlišnou technikou. Novou generaci třídy S doplní elektrická limuzína EQ S.

Po příchodu Audi A8 je Mercedes-Benz třídy S najednou tím nejstarším luxusním sedanem německé prémiové trojky. Ve Stuttgartu se však už pracuje na nástupci auta, nabízeného od roku 2013, který dorazí v příštím roce. Nová generace S-Klasse opět zareaguje na konkurenci a bude chtít posunout úroveň luxusu o další krok dále.

Zajímavou novinkou bude ta, že Mercedes v luxusní kategorii nově nabídne dva zcela odlišné vozy s jinou technikou. Ano, už dnes třída S čítá různé karosářské varianty, nově však vůz doplní ještě jeden model. Říká se mu zatím EQ S a bude to vlajková loď elektrické řady s přídomkem EQ. Zatímco nové esko využije vylepšenou platformu MRA, základem EQ S bude zcela nová architektura, navržená pro elektřinou poháněné automobily.

Elektrická limuzína se bude lišit také svým svébytným designem a samozřejmě také odlišným pohonným ústrojím. EQ S bude mít pokaždé dva elektromotory, jeden u každé nápravy, což zajistí pohon všech kol u všech nabízených variant.

EQS samozřejmě znamená, že třída S v čistě elektrické variantě dostupná nebude. S elektrifikací se však počítá, všechny verze nové S-Klasse budou minimálně mildhybridem, kvůli emisním normám. Vedle třílitrových šestiválců se samozřejmě počítá i se čtyřlitrovým osmiválcem. Dorazí též plug-in hybrid, s bateriemi umožňujícími údajně dojezd až 100 kilometrů v čistě elektrickém režimu.

Novinkou pak může být i to, že podle zákulisních zpráv už výchozí varianta třídy S nebude dostupná s dvěma délkami rozvoru. Mercedes-Benz E vyrostl v současné generaci na tolik, že „krátké“ esko začíná pozbývat smysl. A tak prý trojcípá hvězda nabídne minimálně 5,3 metru dlouhý sedan.

Úroveň poskytovaného luxusu se samozřejmě opět posune dále, byť v tomto směru zatím není jasné, co všechno od novinky čekat. Vedle vylepšení stávajících systémů ale jistě půjde také o něco nového. A komu by výchozí auto nestačilo, Mercedes mu nepochybně též nabídne luxusnější varianty Maybach a Pullman.

David Bureš
Diskuze (16)

Doporučujeme

6. 1. 2019 18:19
Re: Tesla
Ine trhy ako europa niesu? Co Cina alebo USA? Tesla ma niekolko tisic objednavok na teslu3(neviem kolko ich ma na model S a X). Mercedes by si zrejme chcel odhryznut par zakaznikov z ich kolaca. Takze za mna to robia scasti aj kvoli Tesle ci sa ti to paci alebo nie. Je to nieco podobne ako X6 a jej derivaty GLE a Q8.
6. 1. 2019 18:14
Re: Tesla
Golf je nižší střední za mega. To se nedivím, že to nikdo nechce. U toho merglu bych si vsadil na určitý druh eko-snobismu. Něco podobného jako u Tesly.
Avatar - _Karel_
6. 1. 2019 14:28
Re: Tesla
Nežijeme každý někde jinde?
Ty máš pocit, že VW s E-Golfy trhají ruce? Nebo Nissanu s Leafem? Že ho nestíhá vyrábět? V celé Evropě se loni prodalo 16t Leafů. Fakt si myslíš, že z toho mají automobilky těžkou hlavu? Vážně nemám pocit, že evropští zákazníci zoufale pláčou po EV.
Nepsal jsem, že je dělají kvůli lásce k ekologii, ale aby se vešli do emisních limitů.
6. 1. 2019 10:17
Re: V zimě je v Mercedesu krásně teplo :
:yes:
6. 1. 2019 10:17
Re: Tesla
To by som netvrdil. Konkurenčný boj je mnohonásobne silnejšou zbraňou ako nejaká nezaujímavá ekológia, ktorá určite tiež má svoj vplyv, ale asi nie tak zásadný.