Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes-Benz v Ženevě 2007

Ondřej Láník
Diskuze (2)
Stánek značky Mercedes-Benz byl ve znamení nové třídy C. Kolem tohoto vozu se točily také všechny ženevské novinky. Mimo nových céček byl k vidění i Mercedes SLR McLaren Edition 722 nebo Mercedes-Benz SLK Edition s matným lakem.

Nová třída C

Automobilka Mercedes-Benz ukázala novou generaci svého modelu střední třídy už 18.ledna 2007 ve Stuttgartu, ale oficiální světová premiéra se uskutečníla v Ženevě. Nové céčko se od svého předchůdce značně liší, přičemž změny začínají přepracovanou karoserií a končí takovými detaily jako velkou trojcípou hvězdou umístěnou uprostřed masky v nejvyšším provedení Avantgarde.

Verze výbavy Classic a Elegance budou nadále charakteristické malým chromovaným znakem vyrůstajícím z přední kapoty. Nová třída C následuje třídu S a sází na dynamické tvary. Z přídě zmizely propojené oválné světlomety a nastoupily světlomety podlouhlé. Podstatně se zvětšila mřížka chladiče, tvar změnil i přední nárazník. Zcela schází ochranné lišty na náraznících i na bocích. Zadní část prošla ještě razantnější proměnou.

Automobil s tříprostorovou karoserií měří na délku 4581 mm, to znamená o 55 mm více než generace předchozí, šířka se zvětšila o 42 mm na 1770 mm a rozvor se protáhl o 45 mm na 2760 mm. Automobil se bude nabízet standardně se sedmi airbagy (čelní, boční, hlavové a kolenní airbag řidiče) a aktivními hlavovými opěrkami, v nabídce bude rovněž Pre-Safe systém a Agility Control system upravující tuhost tlumičů. Třída C si od nové třídy S vypůjčila nejen některé designové elementy, ale také adaptivní brzdový systém a světelný systém s pěticí režimů.

Mercedes potvrdil motorovou paletu sestavenou ze zážehových a vznětových čtyř a šestiválců, v době tržního startu novinky letos na jaře budou dostupné tři zážehové motory v C200, C280 a C350 a vznětový agregát v modelu C220 CDI. V průběhu roku nabídku rozšíří populární vznětový šestiválec v modelu C320 CDI s výkonem 165 kW, vznětový čtyřválec v modelu C200 CDI a benzínový čtyřválec C180.

Cena v Německu začíná na 29988 Euro (tj. cca 850 tisíc Kč) za C 180 (115 kW), nejlevnější šestiválec C 230 (150 kW) pořídíte za 34450 Euro (tj. cca 975 tisíc Kč), první cena dieselu C 200 CDI (100 kW) činí 31892 Euro (tj. cca 900 tisíc Kč). První vozy se na český trh dostanou v dubnu.

Vision C 220 Bluetec

První čtyřválcový turbodiesel BLUETEC přichází právě včas. Je to odpověď na stesky a tlak Evropské komise v oblasti snižování emisí nových automobilů?

Mercedes-Benz chtěl letos v Ženevě prezentovat svou roli ve snižování emisí a "čištění" vznětových motorů na vizi budoucího modelu C 220 BLUETEC. Koncept má veřejnosti ukázat, kam by moderní technika dieselových motorů, kombinovaná s adekvátním zpracováním výfukových plynů, mohla nejmenší limuzínu s hvězdou Mercedesu již brzy posunout.

I když motor dosahuje mírně nadprůměrný výkon 125 kW a nejvyšší točivý moment 400 Nm, je podle údajů výrobce schopen plnit emisní normu Euro 6, která má vstoupit v platnost pro všechny nové automobily od září roku 2015. Od začátku roku 2006 mají všechny automobilky zastoupené na evropských trzích povinnost plnit teprve normu Euro 4. Zásadní skok se očekává s příchodem Euro 5, kdy bude pětkrát sníženo povolené množství emisí pevných částic.

Velkou ofenzívu BLUETEC zahájil Mercedes-Benz v minulém roce na americkém trhu, kde začíná být úspora při provozu vznětových motorů stále důležitějším kriteriem, ale zatím většímu rozšíření dieselů brání nedůvěra trhu a přísné emisní předpisy v několika státech unie. V říjnu 2006 byl na americký trh uveden model E 320 CDI BLUETEC právě v době, kdy začala být v této části světa dostupná nafta s nízkým obsahem síry. Spotřeba tohoto modelu činí jen 6,7 l/100 km, kombinovaná spotřeba paliva Mercedesu C 220 BLUETEC pak činí jen 5,5 l/100 km. Studie vystavěná na bázi nového Mercedesu třídy C by se měla v realitu proměnit v roce 2008.

BLUETEC je iniciativa, v níž DaimlerChrysler hraje jednu z hlavních rolí. Vozy s tímto přívlastkem bývají převážně studie, vybavené nejmodernějšími technologiemi vznětových motorů: vstřikováním common-rail s piezoelektrickými vstřikovači, čtyřmi ventily na válec, turbodmychadlem VGT, recirkulací výfukových plynů a elektronikou, která bdí nad složitými procesy a efektivně je řídí.

BLUETEC v nejnovější vizi představuje také kombinaci oxidačního katalyzátoru, filtru pevných částic, zachycovače NOx s výrazně prodlouženým bezúdržbovým intervalem a dalšího SCR katalyzátoru pro redukci NOx.

Nová třída C také pro DTM

Závody cestovních vozů DTM jsou v Německu populární zřejmě také proto, že neomezená rychlost na dálnicích dává možnost prakticky každému řidiči využít schopnosti jeho silného vozu. Prestižní seriál je dlouhá léta obsazován tovráními i soukromými týmy, které sází na závodní speciály Mercedes-Benz. Nejnovější kreace vznikla na bázi nové třídy C. Ze sériového vozu nezbylo mimo siluety prakticky vůbec nic. Vývoj vozu, který se poprvé představí 22. dubna na Hockenheimringu, byl zahájen již v březnu 2006. Deset měsíců na to absolvoval speciál první okruhové kilometry. Vpředu uložený čtyřventilový osmiválec V90° o objemu 4,0 l dosahuje nejvyššího výkonu 350 kW při 7500 ot./min a točivý moment vrcholí hodnotou 500 Nm.


Ondřej Láník
Diskuze (2)