Mercedes-Benz W111 M-Coupé: Kupé z roku 1970 dostalo moderní techniku od AMG
Nad transplantacemi moderních „střev“ do starších vozů, dnes již historických, pravověrní veteránisté ohrnují nos. Rájem takových úprav jsou Spojené státy, kde jim říkají „restomods“ (restored modifieds), Modifikace se uplatňují zpravidla vždy při renovaci vozu a takové kreace vznikají v drtivé většině na objednávku. Zákazník přistaví svůj a záleží už jen na výši jeho konta a tloušťce katalogu tunera. Auta samozřejmě ztrácejí historickou hodnotu,. nicméně umějí je i Evropané...
Třeba němečtí Mechatronik Engineering z Pleidelsheimu, který leží severně od Stuttgartu u řeky Neckar. Ti momentálně nabízejí k prodeji elegantní tmavý Mercedes-Benz W111 ročníku 1970. Velké křídlaté kupé se dvěma dvojicemi svisle orientovaných předních reflektorů a dalšími dvěma přídavnými je až smyslné. Typický prvek dvoudveřových vozů různých velikostí s trojcípou hvězdou představuje také absence středního sloupku. Tady zaplesá srdce snad každého milovníka starších aut, nemusí být ani bezvýhradným fanouškem značky. Jenže má to jeden háček...
Černý mercedes vypadá na první pohled jako veterán, zachování vzhledu bylo koneckonců prioritou. Nicméně po otevření kapoty... je zkrátka a dobře všechno jinak. V přídi totiž trůní atmosférický vidlicový osmiválec AMG objemu 5,44 l s výkonem 360 koní (265 kW) spojený se samočinnou převodovkou 7G-Tronic. Napumpované a ručně sestavené „srdce“ z Affalterbachu pochází z roadsteru SLK 55 generace R171 (2004-2010). Samozřejmě nechybí moderní bezpečnostní prvky (ABS, ASR), které originál neměl ani náhodou. Nikde není řečeno, že se pouze simulují jejich elektronické impulsy. Patřičnou posilu si logicky vyžádal také podvozek a instalovány jsou moderní brzy.
V koňakově hnědém, určitě nově přečalouněném interiéru zapůsobí duch počátku 70. let minulého věku. Až na tříbodové bezpečnostní pásy... Jinak je všechno při starém včetně volantu a původní palubní desky se dvěma kulatými přístroji a svislým hranatým středovým. Schránka před spolujezdcem má zámek, takový půvabný praktický detail u moderny neuvidíte...
Částka 400.000 eur, kterou za W111 požadují, je pořádný ranec, v korunách něco málo přes deset a čtvrt milionu. S daní. Za při vší úctě bastarda? 280 SE 3.5 stejné řady s V8 ve špičkovém stavu dnes vyjde v extrému na 4,75 milionu, ale za hezkou šestiválcovou 220 SE dáte sotva milion, i méně. Pravda, jsou klienti, kteří touží po starším autě, které se ale neztratí v současném provozu a dynamikou příliš za současnou produkcí nezaostává. Můžete a nemusíte takovou modifikaci považovat za vkusnou, je pravdou, že motor nese alespoň stejnou značku... Stav tachometru 11.299 kilometrů není důležitý, případného majitele jistě nebude trápit ani průměrná spotřeba 17,4 l/100 km.
Mechatronik se ovšem dušují, že pokud si jednou usmyslí návrat do původního stavu, nebude to vůbec žádný problém. Aspoň že tak... Proč se vlastně jmenuje M-Coupé, když s BMW nemá nic společného? Ono písmeno se shoduje s prvním v názvu firmy. Nicméně pro milovníky skutečně klasických mercedesů mají v Pleidelsheimu v nabídce pár opravdu důkladně obnovených exkluzivních kousků včetně předválečné produkce a sem tam se v showroomu najde i nějaká ta moderna. Ceny většinou sdělují na vyžádání...
Foto: Mechatronik