Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes-Benz zahájil výrobu elektrického modelu eSprinter

Ondřej Pavlůsek Ondřej Pavlůsek 15. 12. 2019 • 01:08
35
Zobrazit náhledy (35)
Mercedes-Benz eSprinter Mercedes-Benz eSprinter Mercedes-Benz eSprinter Mercedes-Benz eSprinter Mercedes-Benz eSprinter Mercedes-Benz eSprinter Mercedes-Benz eSprinter Mercedes-Benz eSprinter Mercedes-Benz eSprinter Mercedes-Benz eSprinter Mercedes-Benz eSprinter Mercedes-Benz eSprinter Mercedes-Benz eSprinter Mercedes-Benz eSprinter Mercedes-Benz eSprinter Mercedes-Benz eSprinter Mercedes-Benz eSprinter Mercedes-Benz eSprinter Mercedes-Benz eSprinter Mercedes-Benz eSprinter Mercedes-Benz eSprinter Mercedes-Benz eSprinter Mercedes-Benz eSprinter Mercedes-Benz eSprinter Mercedes-Benz eSprinter Mercedes-Benz eSprinter Mercedes-Benz eSprinter Mercedes-Benz eSprinter Mercedes-Benz eSprinter Mercedes-Benz eSprinter

Mercedes-Benz v Düsseldorfu spustil výrobu lehkého užitkového elektromobilu eSprinter.  

Mercedes-Benz představil aktuální generaci modelové řady Sprinter začátkem roku 2018 a poprvé v historii v případě provedení s konvenčními spalovacími motory vedle pohonu zadních a všech čtyř kol nabízí i pohon přední nápravy.

Divize Mercedes-Benz Vans již dříve potvrdila, že její vlajková loď naváže na dosavadní provedení širokou paletou nabízených konfigurací a v nabídce nebude chybět ani čistě elektřinou poháněný eSprinter. Ten se představil již v roce 2018, ale až před koncem roku 2019 došlo 12. prosince k oficiálnímu zahájení jeho výroby v Düsseldorfu.  

Mercedes-Benz eSprinter je určen k využití při široké škále úkolů v rámci městské dopravy. Kvůli tomu je zprvu nabízen pouze jako skříňová dodávka s vysokou střechou s maximální hmotností 3500 kg. Maximální objem jeho nákladového prostoru je 10,5 metru krychlového, což odpovídá konvenčnímu modelu Sprinter se spalovacím motorem. Elektromotor eSprinteru pohání přední nápravu a disponuje výkonem 85 kW a točivým momentem 300 N.m.

Variabilní koncept nákladového prostoru a baterií však nabízí možnost individuálního uzpůsobení, protože si zákazníci mohou vybrat mezi třemi nebo čtyřmi jednotkami baterií.

V případě kapacity 55 kWh je předpokládaný dojezd 186 km s maximální nosností 891 kg. Druhou možností je volba tří baterií namísto čtyř, což znamená, že kapacita se sníží na 35 kWh a dojezd na 115 km, maximální nosnost se však zvýší až na 1040 kg.

Funkce rychlonabíjení nabízí zvýšenou flexibilitu, protože baterie lze nabít na 80 % jejich kapacity za 30 minut. Maximální rychlost eSprinteru pak lze nastavit dle individuálních požadavků na 80, 100, nebo 120 km/h.

Mercedes-Benz Vans Česká republika, s.r.o. předpokládá, že k uvedení modelu eSprinter na český trh dojde ve druhé polovině roku 2020. Ceny pro český trh prozatím nebyly stanoveny.

Mercedes-Benz vyrábí své dodávkové automobily v Düsseldorfu od roku 1962 a brány zdejšího podniku od té doby opustilo více než 4,6 milionu vozidel, včetně více než 200.000 kusů nového Sprinteru, vyráběného od roku 2018.

V posledních letech společnost Mercedes-Benz Vans investovala více než 330 milionů Euro do technické modernizace továrny tak, aby bylo na jedné výrobní lince možno vyrábět souběžně vozy se spalovacími a elektrickými motory, čímž lze flexibilně pokrýt poptávku obou zákaznických skupin.

Vedle investic do výrobních systémů továrna zároveň vynaložila významný objem prostředků do základního a pokročilého školení svých zaměstnanců, a stala se odborným centrem pro elektrický pohon s veškerou potřebnou expertízou. Do dnešního dne bylo odborně proškoleno v sestavování a prací s vysokonapěťovými zařízeními více než 2400 zaměstnanců. 

Zdroj: Daimler AG, Mercedes-Benz Vans Česká republika, s.r.o.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku