Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes-Benz zahajuje výrobu ve Finsku

Diskuze (7)
Finská továrna Valmet Automotive má během následujících tří let vyrobit na 100 tisíc kompaktních Mercedesů.

Od první dohody uběhlo jen 13 měsíců a ve Finsku se již vyrábí Mercedesy třídy A. Továrna v Uusikaupunki je třetím místem, kde vznikají kompaktní modely postavené na platformě MFA. Na severu Evropy se bude vyrábět jen třída A, zatímco v maďarském Kecskemétu se vyrábí třídy B (od března 2012) a CLA (od ledna 2013) a v hlavním závodě v německém Rastattu vznikají hatchbacky třídy A (od července 2012), MPV třídy B (od září 2011) a chystá se zahájení výroby crossoveru třídy GLA. V plánu je také čínská výroba GLA pro tamní zákazníky.

Německý výrobce vkládá do rodiny nových modelů velké naděje. Za letošních prvních sedm měsíců vykázal v tomto segmentu nárůst o 63 %, když zákazníkům dodal 203 tisíc aut. Očekává se ještě další růst, protože třídy CLA a GLA nemají přímé předchůdce a mohou proto nalákat ještě více nových zákazníků. Kvůli zvýšení výrobní kapacity automobilka již investovala 1,2 miliardy eur v Rastattu, 800 milionů eur na vybudování továrny v Kesckemétu a 400 milionů eur do výroby pohonných jednotek.

Pro Valmet Automotive má dohoda s Mercedesem klíčový význam. Nezávislý výrobce se od roku 1969 specializoval na produkci Saabů (zejména kabriolety), švédský partner ale spolupráci v roce 2003 ukončil. Minulostí je také výroba Opelu Calibra (1991 až 1997) i Porsche Boxster a Cayman (1997 až 2011). Calibra se nástupce nedočkala, menší modely Porsche se v nové generaci vyrábí v Německu v Osnabrücku. Velké úspěchy nepřinesla ani produkce Fiskeru Karma, americká automobilka nuž rok nefunguje a letos vyhlásila bankrot.

Diskuze (7)
5. 9. 2013 14:24
Re: a aby toho nebolo dosť...
Psal jsem o Evropě, protože se A1 mimo Evropu moc nenabízí. Stejně tak MiTo. A1 rozhodně nikdy necílila na první pozici ve třídě. Jaký by to mělo smysl? Za normálního provozu je kapacita výroby myslím 100 tisíc aut ročně. Původně byla myslím plánovaná jen 60 tisíc, nechce se mi teď hledat, jestli si to pamatuji dobře, ale pro velký zájem byla navýšena. A později došlo k dalšímu navýšení na 120 tisíc. Začátek prodeje byl konec 2010 a už v roce 2011 prodali prakticky 120 tisíc kusů. To je podle tebe ne příliš úspěšný model?

Ještě mě napadl Citroen DS3, 64.164 kusů. Jinak Mini by mělo být technicky o třídu níž. Nejsem si teď ale jistý. A1 asi nejvíc rozměrově/ karoserií odpovídá Countryman. Ale budiž, v praxi si konkurují. Mohu přihodit ještě F500, 147.198.

Dám TOP3 Evropy: Fiesta 326.503; Polo 303.696; Corsa 281.875.
Avatar - nalimer
5. 9. 2013 12:22
Re: a aby toho nebolo dosť...
Opravím ťa, celosvetovo bolo predaných A1 v minulom roku až 111.837 ks
Mini Cooper/Clubman (kvázi kombi) 199.276 ks
MiTo zanedbateľných 26.857ks
výhercami v B kategórií sú Ford Fiesta s 742.037 ks, VW Polo 733.678 ks, Toyota 708.619 ks (aby som dal zdroj - [odkaz]
Nepíšem, že A1 je prepadák. Píšem, že je nie príliš úspešný. Konkurenčné BMW vsadilo na legendu.
Tak či onak, MB má šancu, ale tiež jej bude trvať rok-dva, aby oslovila s týmto typom auta. Cenovka určite nebude nižšia než 17.000€ a áno - prvý rok predá do 60-70.000 vozov.
Avatar - nalimer
5. 9. 2013 11:53
Re: a aby toho nebolo dosť...
mimo si ty, Dinere
i3 je segment B, teda mini autá
twingo je segment A, teda mikro autá
úpravou modelu twingo vznikne nový Smart Fourjoy
Avatar - Dinar
5. 9. 2013 10:30
Re: a aby toho nebolo dosť...
Ty jsi dost těžce mimo, zmiňovat i3 v souvislosti s nějakým twingem co dostane hvězdu na kapotu. >:D >:D
4. 9. 2013 17:14
Re: a aby toho nebolo dosť...
A1 není úspěšná? Minulý rok se v Evropě prodalo 98.931 A1, 25.265 MiTo a 104.522 Mini (je v tom One, Cooper, Cabrio a myslím Clubman; dohromady s Paceman a Countryman, tedy celá značka, 160.151).