Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes-Benz Zetros jako karavan pro dobrodruhy

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (17)
Jednou z největších hvězd automobilky Mercedes-Benz se na letošním Caravan Salonu stal těžký nákladní Zetros s obytnou nástavbou.

Mercedes-Benz Zetros představuje v nabídce nákladních automobilů německé značky model určený do skutečně těžkého terénu. Tato modelová řada vznikla nejprve na objednávku armády a až poté ji výrobce zařadil i do nabídky pro civilní zákazníky.

Většinou jsou vozidla této modelové řady využívána pro práci v těžkém terénu, ale již v roce 2011 vznikla dvojice třínápravových obytných speciálů pro klienty automobilky Mercedes-Benz z Mongolska.

Na tyto dva vozy mírně navazuje novinka, kterou si Mercedes-Benz připravil pro letošní veletrh Caravan Salon, pořádaný v Düsseldorfu od 30. srpna do 7. září letošního roku.

Základem pro novou obytnou verzi těžkého terénního Mercedes-Benzu je Zetros 1833 s dvojicí poháněných náprav. Pod kapotou má uložen přeplňovaný vznětový šestiválec o objemu 7,2 litru s výkonem 240 kW (326 k), který spolupracuje s šestistupňovou automatickou převodovkou.

Kabina Zetrosu je spojena chodbou s obytnou nástavbou dlouhou 5,6 m a širokou 2,4 m. Stěny a střecha nástavby jsou jednodílné a na jejich výrobu byly použity pozinkovaných a následně plastem potažené ocelové pláty. Stěny s tloušťkou 100 mm díky tomu nabízejí vysokou pevnost a rovněž vynikají svými schopnostmi izolovat hluk a teplo.

Na levé straně obytné nástavby je elektricky výsuvná část, která je vyrobena z uhlíkových vláken a v místě, kde se vysouvá je důkladně utěsněna, aby zabránila pronikání vody do interiéru. Díky tomuto výklenku se může vnitřní prostor rozšířit na 2,5 metru.

Interiér nabízí vedle hlavní obytné místnosti s kuchyňským koutem oddělenou koupelnu i WC a ložnici umístěnou v zadní části nástavby. K zajímavým detailům patří použití přírodního kamene na podlahy i kuchyňskou linku, obložení některých částí z javorového dřeva a čalounění sedací soupravy kůží.

Součástí výbavy jsou v obývací místnosti i ložnici velké LED obrazovky s příjmem satelitního signálu i připojením k internetu a nechybí výkonný audio systém, jehož dodavatelem je Bose.

Pro skutečně dlouhé cesty je obytný Zetros vybaven nádržemi na 600 litrů nafty a 300 litrů pitné vody. Dostatek energie pro veškeré elektrické vybavení mají zajistit lithium-iontové baterie, které mohou být dobíjeny prostřednictvím solárních panelů. Navíc je ve výbavě i generátor.

Vozidlo se stoupavostí 80 % a schopností brodit se až do hloubky 1190 mm se díky své světlé výšce dočkalo hydraulického výtahu, díky němuž lze bez problému zaparkovat do garáže pod ložnicí i motorku.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (17)
9. 12. 2019 08:34
Brent Birtles
rychlo by ta to preslo. Na ceste by si platil myto, spotreba tiez asi nebude nijak mala https://www.assfuckingtube.xxx/…tegories/rough/.
Avatar - 1975ak
8. 9. 2014 14:02
Nic nového pod sluncem.
Nádrž na 540 litrů benzínu a 250 litrů vody měla už i Tatra 805 expediční, která vznikla v roce 1988 a objela 4 kontinety. Více na www.volny.cz/t805
8. 9. 2014 12:32
Re: pěkné, ale ...
Obytne auto neni o setreni nakladov alebo alternativa k hotelu. Je to iny typ dovolenky a ked si chces prejst kus zeme tak mas slobodu, neviazu ta terminy, nemusis vybalovat a balit v hoteloch atd. Taky zetros si kupi jedine majetny clovek ktory ma zalubu v nejakych expediciach atd. Pripadne to bude pouzivat ako podporne vozidlo zatial co on si beha na motorke alebo niecom vhodnejsom po terene. Proste neriesi a ma to ako dalsiu hracku.
Avatar - pallas
7. 9. 2014 23:51
Re: pěkné, ale ...
ale to máš s každým obytným autom tak - nič oproti hotelu neušetríš, ide o tú slobodu, že sa nemusíš viazať na nejaký hotel.
7. 9. 2014 21:46
Re: Nástavba pěkná, ale podvozek katastrofa
Možná by bylo zajímavé poslat tohoto Zetrose na stejnou trasu, jako projela Tatra 815 GTC v letech 1988-1990 )))