Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes C 63 AMG Black Series: Nejrychlejší C podrobně

Diskuze (35)
Od ledna 2012 se začne prodávat C 63 AMG Black Series – nejrychlejší Mercedes třídy C.

Po modelech SLK 55 AMG Black Series, CLK 63 AMG Black Series a SL 65 AMG Black Series přichází další z černé série – tentokrát padla volba divize AMG na úpravu kupé třídy C.

Rozeznat vrcholné provedení na první pohled není těžké. Technici AMG pracovali na zlepšení chlazení motoru, a to se promítá i do designu karoserie. Výrazně zvětšené otvory v nárazníku jsou lakovány černou barvou. Jimi nasátý vzduch proudí motorovým prostorem, který opouští dvojicí výřezů v kapotě motoru a otvory v blatnících za předními koly.

Aerodynamické úpravy vychází ze zkušeností se závodním speciálem SLS AMG GT3.

Příplatkový paket AMG Aerodynamics přidává karbonová křidélka na předních blatnících, karbonové přední lízátko (splitter) a zadní křídlo, taktéž z karbonových vláken. U všech tří se jedná o funkční vylepšení.

Úpravou ryze designovou je paket AMG Exterior Carbon. U něj jsou z karbonu zhotoveny kryty zpětných zrcátek, zadní difuzor a části bočních prahů.

Karoserie se vpředu rozšířila o 28 mm na každé straně, vzadu pak o 42 mm. Celkově se tak auto rozšířilo o víc než 8 cm, což umožnilo zvětšit rozchod zejména zadních kol. širší zadní blatníky jsou navíc opět osazeny chladícími otvory, které vedou vzduch k zadním brzdám a diferenciálu.

O zlepšení přítlaku se stará přepracovaný difuzor a křídlo na víku zavazadlového prostoru.

Motor s technikou z SLS AMG

Výkon 380 kW není nejvíc, co umí AMG dostat ze svého atmosférického osmiválce. Přesto se od ostatních instalací konstrukčně liší – jeho kované písty, ojnice a odlehčený klikový hřídel jsou převzaty ze speciální varianty motoru v SLS AMG.

Z modelu SLS AMG pochází také chladič oleje, který má o 50 % větší povrch než ten pro standardní motor 6,3 V8.

Automatická převodovka AMG Speedshift s mokrou spojkou místo měniče nabízí čtyři režimy řazení, v nejostřejších Sport Plus a Manual trvá změna převodu jen 100 milisekund. K dispozici je také launch control a samozřejmě funkce automatických meziplynů.

Nejvyšší rychlost zatím nebyla zveřejněna. Vzhledem k tomu, že všechny dosavadní modely Black Series měly odblokovaný omezovač, je pravděpodobné, že i zde maximum přesáhne 250 km/h.

Mercedes-Benz C 63 AMG Black Series - srovnání s konkurencí
ZnačkaMercedes-BenzBMWBMWAudi
ModelC 63 AMG Black Series1 M CoupéM3 GTSRS 5 Coupé
Motor6,3 V83,0 biturbo4,4 V84,2 V8
Převodovka7A6M7DS7DS
Zdvihový objem [cm3]6208297943614163
Válce/ventily8/46/48/48/4
Největší výkon [kW/min-1]380/6800250/5900331/8300331/8250
Největší toč. mom. [Nm/min-1]620/5000500/1500-4500440/3750430/4000-6000
Max. rychlost [km/h]300250305280
Zrychlení 0-100 km/h [s]4,24,94,44,6
Komb. spotřeba [l/100 km]12,29,612,710,8

Mercedes-Benz označuje C 63 AMG Black Series za nejsilnější třídu C v historii. Pravda ale není tak černobílá, jen pro Velkou Británii byla určena limitovaná edice 20 kusů modelu C DR 520 – ten se mohl pochlubit 383 kW (520 k) a 650 Nm.

Podvozek

Přímo z motorsportu pochází koncepce podvozku – zavěšení je totiž přebudováno na systém coilover (tlumič a pružina tvoří jeden celek). Rozchod kol vpředu je širší o 40 mm, vzadu o 79 mm a společně s tím přichází tužší stabilizátory.

Kovaná kola jsou vyrobena stejným způsobem jako u SLS AMG. Výsledkem je hmotnost 11 kg při průměru 19 palců. Za nimi se ukrývají brzdové kotouče o průměru 390 mm vpředu a 360 mm vzadu, spolupracující s šesti- resp. čtyřpístkovými třmeny.

Kompletně přednastavenému ABS sekunduje vypínatelné ESP. Řidič se navíc může spolehnout na služby standardně dodávaného samosvorného diferenciálu.

Kdo chce jezdit po okruhu, sáhne po paketu AMG Track. Ten přidává pneumatiky Dunlop Sport Maxx Race o rozměru 255/35 R19, resp. 285/30 R19 vyvinuté přímo na míru C 63 AMG Black Series. Spolu s tím AMG Track obsahuje aktivní chlazení diferenciálu s chladičem v zadním blatníku.

Interiér

Provedení kabiny navazuje na tradici Black Series. Černé čalounění doplňuje kontrastní červení prošívání a karbonový dekor. Přední skořepinová sedadla jsou potažena nově vyvinutým syntetickým vláknem Dinamica.

Za příplatek se bude dodávat systém AMG Performance Media – multimediální rozhraní z modelu SLS. Ten ke standardním funkcím infotainmentu Comand Online přidává zobrazení telemetrických údajů.

Stejným materiálem je potažená i hlavice řadicí páky a v kombinaci s kůží Nappa také volant.

C 63 AMG Coupé Black Series, které se představilo o víkendu u příležitosti Velké ceny Německa, se začne prodávat v lednu 2012. Cena pro německý trh je stanovena na 115.430 Euro (2,94 milionu Kč). Zatím není známo, že by série byla omezena počtem kusů.

Mercedes-Benz AMG Black Series - přehled všech modelů
ModelC 63 AMG BSSL 65 AMG BSCLK 63 AMG BSSLK 55 AMG BS
Motor6,3 V86,0 V12 biturbo6,3 V85,5 V8
Převodovka7A5A7A7A
Zdvihový objem [cm3]6208598062085439
Válce/ventily8/412/38/48/3
Největší výkon [kW/min-1]380/6800493/5400373/7200294/5750
Největší toč. mom. [Nm/min-1]620/50001000/2200-4000630/5250520/3750
Max. rychlost [km/h]-320-280
Zrychlení 0-100 km/h [s]4,23,94,34,5
Komb. spotřeba [l/100 km]12,211,0-12,2
Rok výrobyod 20122008-20092007-20082006-2007
Počet kusůneomezeno350700120

Diskuze (35)
Avatar - CHerokee
21. 11. 2011 18:25
Re: Je to pěkný...
To je úhybný manévr. Především jsou ta auta věcí vkusu. Ale jinak ano, Mercedes byl první...a zůstal nejlepší v mnoha smyslech (vymysleli airbag, ABS, diselové motory v autech a kupu dalších věcí). To co je Harley Davidson v motorkách, to je Mercedes v autech. A teď má opravdu povedené období. Ale není to fér, protože oni jsou neskutečný koncern, co dělá do vlaků, letadel, ponorek, náklaďáků, busů a teď i motorek (s Ducatti dohromady). Ale BMW fandím...konkurence je vždy třeba a výběr taky.
21. 11. 2011 18:01
Re: Je to pěkný...
Dobře....Mercedes je nejlepší na silnici,na okruhu,v terénu,v garáži,prostě všude a Vaše názory jsou nejlepší a nejpravdivější na zeměkouli...
Avatar - Ham.
21. 11. 2011 17:35
Re: Je to pěkný...
Přesně tak, zákeřné jsou pouze pro někoho kdo nemá něco odjeto a hned zkouší co to auto umí (nazval bych to efekt leoše mareše). Kdo nějak postupoval od středních výkonů k vyšším a ví co v jaké situaci je už hrana tak si dá v takovém autě pozor aby hned v první zatáčce nebyl za blbce nebo rovnou neskončil omotaný na stromě. Na druhou stranu vyježděný řidič si po sžití dokáže takové auto vychutnat, úplně nejvíc samozřejmě na okruhu.
21. 11. 2011 16:20
Re: Je to pěkný...
To stejné ti můžu napsat o F430. Zákeřné ? Neřekl bych. Když je člověk pako a neprokáže respekt, auto ho klepne přes prsty.
Avatar - CHerokee
21. 11. 2011 14:39
Re: Je to pěkný...
Ano BMW z DTM odstoupilo, i přes to, že jsou to v Německu jedny z nejoblíbenějších závodů. Jezdí se s upravenými produkčními auty. Takže v momentě, když někdo mluví o tom, jak je BMW lepší na trati (aniž v jednom z těch aut seděl), tak se ptám, proč to v závodech neukáže? A kde jinde mají sbírat zkušenosti a cenná data pro vývoj než v takových závodech, kde je přímé srovnání s MB AMG, Audi RS nebo Porsche 911.

A asi by po těchto zkušenostech MB nevydal novinku, která by v něčem zaostávala za starou M3.