Mercedes chystá menší CLS, bude ho vyrábět v Maďarsku
Mercedes-Benz tento týden zahájil výrobu ve své maďarské továrně Kecskemét. K této příležitosti automobilka oznámila, že po boku nové třídy B tu bude v budoucnu vznikat i menší sportovně laděný sedan, postavený na stejné platformě jako aktuální třídy A a B.
„Baby-CLS“ se podle neoficiálních informací bude jmenovat CLC, popřípadě CLA, automobilka však zatím ani jedno z těchto označení nepotvrdila, o vozu sama hovoří jako o čtyřdveřovém kupé.
Dosud také není jasné, kdy bude nový model představen. Očekává se však, že koncept „malého CLS“ uvidíme v dubnu na autosalonu v Pekingu, nebo v New Yorku. Možná však bude studie vystavena na obou výstavištích.
S ohledem na zahájení výroby sportovně laděného sedanu se počet zaměstnanců v maďarském závodě do konce letošního roku zvýší ze současných 2.500 na více než 3.000.
Přímým konkurentem nového Mercedesu bude připravované Audi A3 sedan, které obohatí nabídku ingolstadtské automobilky nejspíš příští rok.
Automobil bude mít karoserii dlouhou zhruba 4,5 metru, bude tak o necelých 10 cm kratší než současná třída C. Ta však v nové generaci nejspíš povyroste. Od Céčka se bude nový model lišit příčně uloženými motory s pohonem předních kol (neoficiálně se hovoří i o 4x4) a možností dvouspojkové převodovky.
Na nové platformě s pohonem předních kol budou vedle tohoto sedanu, MPV třídy B a pětidveřového hatchbacku třídy A postaveny i další sesterské modely – například třídveřové Áčko, kombi CLC Shooting Brake nebo malé SUV BLK.
Mercedes si od nové generace kompaktních modelů slibuje mnohé, do výroby nových vozů investoval 1,4 miliardy eur – 800 milionů eur stála stavba závodu v maďarském Kecskemétu, na 600 milionů eur přišlo rozšíření německé továrny Rastatt, kde se vyrábí třída B spolu s třídou A.
Zákazníci zatím o nové kompaktní Mercedesy jeví zájem. Aktuální třída B se v Rastattu začala vyrábět loni v září, od zahájení jejího prodeje v listopadu 2011 automobilka registruje už více než 100 tisíc objednávek na toto MPV.