Mercedes CLK 63 AMG Black Series: detaily motoru
První všeobecné informace o tomto voze jsme přinesli v článku
Mercedes CLK 63 AMG Black Series, tento článek se podrobněji věnuje samotnému motoru.
Blok osmiválcového motoru do V o objemu 6,3 l je vyroben z vysoce pevnostního hliníku a konstrukce vychází ze zkušeností uplatněných na závodních okruzích. Skvělou funkci válců obstarávají vertikálně uspořádané vstřikovací a sací ventily s proměnlivým časováním a dvě integrované škrtící klapky. Použití selektorových zdvihačů ventilů v hlavách válců připravuje cestu pro přesný chod pístů a podílí se na schopnosti rychlé akcelerace. Variabilní polohování vačkové hřídele vyrobené z extra tuhých materiálů a vnitřní stěny válců potažené revolučním pevným materiálem LDS jsou dalšími atributy tohoto vysoce sofistikovaného, téměř závodního motoru.
Palivový systém pracuje s variabilním elektronicky řízeným tlakem 3,8 až 5,0 bar, v závislosti na venkovní teplotě. Systém je schopný vyhodnocovat a reagovat v řádech milisekund, což má za následek schopnost okamžitého náběhu v jakýchkoliv otáčkách motoru.
Unikátní kombinace zpracování, použitých vlastností a materiálů dává tomuto motoru neskutečnou pružnost a sílu. Už při 2000 otáčkách se točivý moment pohybuje na hodnotě 500 Nm! Maximum je pak 630 Nm při 5250 otáčkách motoru. Výkon motoru činí 373 kW.