Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes následuje Teslu. Do nových modelů nasadí uříznutý volant

Dominik Kovář
Diskuze (14)

Volant z nedávno představeného konceptu Vision One-Eleven si možná v budoucnosti najde cestu do sériové výroby.

Aktuální generace Mercedesu třídy S slouží od roku 2020. Na novou generaci je tak ještě brzy, ale již nyní prosakují informace, které novinky by měla vlajková loď v příštích letech představit. Jednou z nejzajímavějších novinek se nyní jeví změna z klasického kulatého volantu na takzvaný „yoke wheel“.

Obdélníkový tvar volantu, který spíše připomíná knipl u dopravního letadla nebo volant z monopostu formule 1, vyvolává spíše více negativních reakcí, než těch pozitivních. A přesto automobilky s těmito volanty experimentují. Pádné důvody, které prozatím není automobilový svět schopný ocenit, ale pro to určitě mají.

Dalším do party se v příštích letech má stát Mercedes. Volant podobného tvaru již sice nabízí u hypercaru AMG One, na silnici ale ani jeden z 275 vyrobených exemplářů nikdo z nás pravděpodobně nikdy nespatří. 

Automobilka se dle německého ekonomického deníku Handelsblatt má inspirovat volantem, který představila v nejnovějším konceptu Vision One-Eleven. Zploštělý tvar má umožnit co nejlepší výhled na vozovku a digitální displej před řidičem

Aby byl useknutý volant bezpečnější a agilnější, Mercedes plánuje v souladu s novým volantem nasadit systém steer-by-wire (řízení po drátu), kdy se místo klasického mechanického spojení přenáší řidičská odezva elektronicky. Tomuto systému byl dlouho automobilový průmysl zapovězen (mělo jej ale třeba Infiniti Q50), s blížícím se autonomním řízením a novým konceptem volantů se ho ale možná dočkáme.

Zploštělý volant v kombinaci s elektronickou odezvou řízení bychom mohli vidět nejdříve v roce 2027, kdy se představí na zcela nové generaci Mercedesu třídy S. Od luxusní limuzíny bude nová technologie postupně putovat do ostatních modelů značky.

Video se připravuje ...

Kromě příchodu oboustranně zploštělého volantu se spekuluje o návratu fyzických tlačítek. Není to tak dávno, co automobilka Volkswagen přiznala, že dotyková tlačítka v jejich nejnovějších modelech byla chybou, kterou musí napravit. 

Negativní komentáře ohledně dotykových tlačítek od svých zákazníků slýchá i Mercedes a proto není vyloučené, že v příští generaci volantů automobilky ze Stuttgartu uvidíme znovu fyzická tlačítka

Dominik Kovář
Diskuze (14)

Doporučujeme

Avatar - Mikesus
8. 7. 2023 16:57
Re: K čemu to je
Víc než auta s řidičem?
Avatar - WinDiesel
8. 7. 2023 14:51
Re: K čemu to je
:-) To se pleteš.
Avatar - WinDiesel
8. 7. 2023 14:51
Re: K čemu to je
Taky mají za sebou tyto nebezpečné vozy řadu dopravních nehod, které zavinily.
Avatar - WinDiesel
8. 7. 2023 14:49
Re: K čemu to je
Pobavils, woe.
Avatar - Katikakus
8. 7. 2023 08:34
Re: K čemu to je
Plně autonomního provozu se nikdo z nás tady nedožije. Naštěstí.