Mercedes o problémech EQC: Elektromobily? Pořád se učíme
Stuttgartská značka řešila v souvislosti s elektrickým SUV EQC nejednu starost. Přiznává, že svět elektromobilů je pro ni pořád neprobádaný.
Model Mercedes-Benz EQC je prvním elektromobilem německé automobilky v moderní éře. SUV soupeřící s Jaguarem I-Pace či Audi e-tron se však potýkalo s porodními bolestmi, což netajil ani člen představenstva za výzkum a vývoj Markus Schafer. Řekl ale, že tyto strasti znamenaly strmý růst učení a pochopení problému. A dodal, že letos chce Mercedes vyrobit 50.000 kusů.
V posledních týdnech se spekulovalo, že ani letos nezvládne Mercedes splnit stanovený cíl vyrobených elektromobilů. Není to úplně jeho vina, zpomalení produkce souvisí s problémy dodavatele akumulátorů, v tomto případě LG Chem. Podle Schafera se ale nakonec všechno stihne.
„Je to pro nás něco zcela nového. Nové věci, které musíme řešit ohledně platforem a specifik elektromobilů. Tento konkrétní problém nevznikl na straně výrobce vozu, ale baterií. Určitě jsme se poučili v něčem úplně novém,“ rozhovořil se o náročných posledních týdnech Schafer.
„Investice 700 milionů eur do bateriového závodu LG Chem byla rozhodně výzvou. Největší problémy jsme překonali a pro letošní rok plánujeme návrat k původně předpokládaným prodejům,“ uvedl zástupce automobilky na adresu společnosti, která baterie pro EQC dodává.
„Nemám křišťálovou kouli, ale vše, co je v našich rukou, jsme si pohlídali,“ dodal na adresu EQC, když byl dotázán na případná zpoždění kvůli koronaviru či jiné vyšší moci. Automobilový trh vůz obohatil závěrem léta loňského roku. V ČR bylo loni registrováno 11 kusů, za první dva měsíce letošního roku dalších pět.