Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes o problémech EQC: Elektromobily? Pořád se učíme

Stanislav Kolman Stanislav Kolman 5. 3. 2020 • 12:14
37
5
Zobrazit náhledy (37)
Mercedes-Benz EQC Mercedes-Benz EQC Mercedes-Benz EQC Mercedes-Benz EQC Mercedes-Benz EQC Mercedes-Benz EQC Mercedes-Benz EQC Mercedes-Benz EQC Mercedes-Benz EQC Mercedes-Benz EQC Mercedes-Benz EQC Mercedes-Benz EQC Mercedes-Benz EQC Mercedes-Benz EQC Mercedes-Benz EQC Mercedes-Benz EQC Mercedes-Benz EQC Mercedes-Benz EQC Mercedes-Benz EQC Mercedes-Benz EQC Mercedes-Benz EQC Mercedes-Benz EQC Mercedes-Benz EQC Mercedes-Benz EQC Mercedes-Benz EQC Mercedes-Benz EQC Mercedes-Benz EQC Mercedes-Benz EQC Mercedes-Benz EQC Mercedes-Benz EQC Mercedes-Benz EQC Mercedes-Benz EQC

Stuttgartská značka řešila v souvislosti s elektrickým SUV EQC nejednu starost. Přiznává, že svět elektromobilů je pro ni pořád neprobádaný.

Model Mercedes-Benz EQC je prvním elektromobilem německé automobilky v moderní éře. SUV soupeřící s Jaguarem I-Pace či Audi e-tron se však potýkalo s porodními bolestmi, což netajil ani člen představenstva za výzkum a vývoj Markus Schafer. Řekl ale, že tyto strasti znamenaly strmý růst učení a pochopení problému. A dodal, že letos chce Mercedes vyrobit 50.000 kusů.

V posledních týdnech se spekulovalo, že ani letos nezvládne Mercedes splnit stanovený cíl vyrobených elektromobilů. Není to úplně jeho vina, zpomalení produkce souvisí s problémy dodavatele akumulátorů, v tomto případě LG Chem. Podle Schafera se ale nakonec všechno stihne.

„Je to pro nás něco zcela nového. Nové věci, které musíme řešit ohledně platforem a specifik elektromobilů. Tento konkrétní problém nevznikl na straně výrobce vozu, ale baterií. Určitě jsme se poučili v něčem úplně novém,“ rozhovořil se o náročných posledních týdnech Schafer.

„Investice 700 milionů eur do bateriového závodu LG Chem byla rozhodně výzvou. Největší problémy jsme překonali a pro letošní rok plánujeme návrat k původně předpokládaným prodejům,“ uvedl zástupce automobilky na adresu společnosti, která baterie pro EQC dodává.

„Nemám křišťálovou kouli, ale vše, co je v našich rukou, jsme si pohlídali,“ dodal na adresu EQC, když byl dotázán na případná zpoždění kvůli koronaviru či jiné vyšší moci. Automobilový trh vůz obohatil závěrem léta loňského roku. V ČR bylo loni registrováno 11 kusů, za první dva měsíce letošního roku dalších pět.

Související články

Témata
5. 3. 2020 19:28
Re: 50 000
https://autobible.euro.cz/…ymenili-za-audi/

No úplně ti nevím. To auto má za mě jeden zásadní problém. Je neuvěřitelně hnusné. Ten exteriér snad dělali se záměrem: Chci jich prodat co nejméně, páč na nich nic nevydělám.
5. 3. 2020 19:07
prodeje:
Mercedes EQC 2019 Evropa: 1 413ks
Audi Etron 2019 Evropa:18 382 ks
TMX 2019 Evropa 7 861ks
TM3 2019 Evropa: 95 168ks

končící předface Q7 2019 Evropa: 16 127 (doky před tím mezi 20-33 tis. ks ročně Evropa)
BMW X5 Evropa 2019 44 765 ks

zdroj: carsalesbase.com
5. 3. 2020 18:46
Re: 50 000
Byl bych v klidu, když je dokáží vyrobit, tak třeba v Norsku jich udají hafo, Norové jdou po německé prémii jak slípky po flusu a pro trojcípé hvězdě půjdou dvojnásob.
https://www.wheelsjoint.com/…-takes-the-lead/
Avatar - Zetti
5. 3. 2020 17:47
Re: 50 000
:yes:
5. 3. 2020 17:04
50 000
Ha ha ha,

Za leden 2020 jich prodali v Evropě 355 a v Číně 207. To jsem zvědavý, komu těch 50tis. kusů chtějí prodat.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku