Mercedes odkryl plány na nejbližší roky

Automobilka Mercedes-Benz tento týden otevřela svůj nový závod v maďarském Kecskemétu a při této příležitosti odhalila některé své plány do budoucna. Mercedes chce zvyšovat své prodeje, s čímž je spojeno i rozšiřování nabídky modelů. O chystaných vozech Mercedes tvrdí, že deset z nich nebude mít svého přímého předchůdce.
Mercedes chce sázet především na novou generaci kompaktních modelů. Na stejném základu bude postaveno pět vozů – vedle již představeného pětidveřového hatchbacku třídy A a MPV třídy B to bude sportovně laděný sedan CLC (možné je i označení CLA) a SUV, které se pravděpodobně bude jmenovat BLK. Pátým modelem automobilka zřejmě myslí chystané stylové kombi CLC Shooting Brake.
Automobilka chce obecně vsadit na emoce, současný sportovně laděný sedan CLS má doplnit lifestylové kombi CLS Shooting Brake. Před dvěma lety generální ředitel Mercedesu Dieter Zetsche oznámil, že se tento vůz začne prodávat v roce 2012.
Rozšiřovat se bude nabídka i těch největších modelů. Vozy značky Maybach totiž nahradí automobily odvozené od nové generace třídy S (W222). Mercedes slibuje celkem šest takových aut – vedle základní verze je jistotou nová vlajková loď celého koncernu a konkurent Rolls-Royce a Bentleye, 6,5 m dlouhý Mercedes-Benz S 600 Pullman.
Automobilka chce dále u svých aut snižovat vypouštěné emise CO2. Dnešní průměr Mercedesů je 150 g CO2/km, který má do roku 2016 klesnout na 125 g CO2/km.
Mercedes rovněž plánuje nárůst prodejů, v roce 2014 chce prodat přes 1,5 milionů aut, o rok později pak více než 1,6 milionů vozů. V loňském roce se na celém světě prodalo 1.279.100 nových Mercedesů.
V roce 2020 mají být největšími automobilovými trhy světa Čína, Spojené státy americké a Indie. Mercedes chce proto v těchto zemích upevňovat svoji pozici a mít tak navrch před svojí konkurencí. Automobilka s třícípou hvězdou ve znaku by se měla zaměřit především na čínský trh, kde loni oproti svým konkurentům z velké prémiové trojky – BMW a Audi – výrazně ztrácela.
Ziskovost firmy se má zvýšit díky účinnější výrobě, použití modulárních platforem a díky spolupráci s ostatními automobilkami, především s aliancí Renault-Nissan. Malé Mercedesy budou využívat motory od Renaultu, do budoucna koncern Daimler, do nějž Mercedes spadá, chystá spolu s aliancí Renault-Nissan společný vývoj agregátů.
V budoucnu chce Mercedes využívat pouze dvě platformy – MFA (Mercedes Front Wheel Architecture) pro malé modely a MRA (Mercedes Rear Wheel Architecture) pro větší modely. Platformu MRA jako první použije nová třída S.
V neposlední řadě Mercedes chystá přesunout velkou část výroby mimo Evropu. Zatímco dnes je na starém kontinentu vyráběno 90 % modelové nabídky Mercedesu, do roku 2020 to má být jen polovina modelové nabídky a 60 % motorů. Automobilka chce své vozy produkovat hlavně v Číně a Severní Americe.