Mercedes rozšiřuje nabídku plug-in hybridů. Nabídne je MPV i stylové kombi
Rodina kompaktních mercedesů postupně rozšiřuje nabídku plug-in hybridů. Verzi 250 e vedle hatchbacku nově pořídíte i pro čtyřdveřové kupé, MPV a stylový kombík.
Mercedes-Benz dal minulý měsíc najevo, že letos hodlá představit až 20 nových plug-in hybridů. A tento měsíc už začíná tento plán realizovat. Na český trh uvedl modernizovanou třídu E, kterou pořídíte jako plug-in hybrid s benzinovým i naftovým motorem, a nyní oznamuje expanzi plug-in hybridů na poli kompaktních modelů. Během léta totiž na trh vstoupí již dříve avizované modely B, CLA a CLA Shooting Brake v plug-in hybridní variantě 250 e.
Hybridní trojice s možností dobíjení ze zásuvky užívá shodnou techniku jako dříve uvedené A 250 e. To znamená kombinaci zážehové třináctistovky o výkonu 118 kW s elektromotorem o výkonu 75 kW, které dohromady poskytují kombinovaný výkon 160 kW a točivý moment 450 N.m.
Součástí ústrojí je dále osmistupňová dvouspojková převodovka a lithium-iontové baterie s kapacitou 15,6 kWh. Vozům naopak zcela chybí 12V startér - spouštění spalovacího motoru má na starosti elektromotor.
Použitá baterie vozům umožňuje dojezd v elektrickém režimu kolem 60 km. Nejlepší je v tomto směru CLA 250 e s normovaným dojezdem 60 až 69 km podle metodiky WLTP. MPV B 250 e na elektřinu ujede 59 až 67 km podle WLTP. Při jízdě přitom vozy umí pracovat s daty navigace a volí elektrický motor tak, aby dával podle zvolené trasy co největší smysl.
Plusem je možnost nabíjení stejnosměrným proudem o síle 24 kW, díky čemuž lze baterie na 80 % kapacity dobít za zhruba 25 minut. Plug-in hybridní Mercedesy navíc stále mohou tahat přívěs, ten brzděný přitom může mít hmotnost až 1.600 kg.
Zajímavostí je pak i výfukový systém. Pro ušetření prostoru je zakončen centrálně umístěným výstupem pod podlahou vozidla, se zadním tlumičem v tunelu převodovky. Tím se minimalizoval vliv zástavby potřebných komponentů na objem zavazadlového prostoru. Z toho důvodu se palivová nádrž posunula k zadní nápravě, aby uvolnila prostor pro akumulátor umístěný pod zadními sedadly.
České ceny nově nabízených modelů B 250 e, CLA 250 e a CLA Shooting Brake 250 e zatím nebyly zveřejněny. Dá se však předpokládat, že přesáhnou hranici milionu korun. Hatchback i sedan A 250 e totiž pořídíte za 989.780 korun. Mercedes přitom nehodlá tuto expanzi ukončit, pár týdnů po této uvedené trojici na trh dorazí i plug-in hybridní GLA.
Mercedes-Benz: Technická data nově nabízených plug-in hybridních modelů | |||||
Model | A 250 e | A 250 e sedan | B 250 e | CLA 250 e | CLA Shooting Brake 250 e |
Zdvihový objem [cm3] | 1332 | 1332 | 1332 | 1332 | 1332 |
Válce/ventily | 4/4 | 4/4 | 4/4 | 4/4 | 4/4 |
Největší výkon spalovacího m. [kW/min] | 118/5500 | 118/5500 | 118/5500 | 118/5500 | 118/5500 |
Točivý moment spalovacího m [N.m/min] | 230/1620 | 230/1620 | 230/1620 | 230/1620 | 230/1620 |
Největší výkon elektromotoru [kW] | 75 | 75 | 75 | 75 | 75 |
Točivý moment elektromotoru [N.m] | 330 | 330 | 330 | 330 | 330 |
Celkový výkon [kW] | 160 | 160 | 160 | 160 | 160 |
Komb. točivý moment [N.m] | 450 | 450 | 450 | 450 | 450 |
Převodovka | 8DS | 8DS | 8DS | 8DS | 8DS |
Max. rychlost [km/h] | 235 | 240 | 235 | 240 | 235 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 6,6 | 6,7 | 6,8 | 6,8 | 6,9 |
Komb. spotřeba paliva [l/100 km] | 1,4-1,5 | 1,4 | 1,4-1,6 | 1,4-1,5 | 1,4-1,6 |
Komb. spotřeba el. energie [kWh/100 km] | 14,8-15,0 | 14,7-14,8 | 14,7-15,4 | 14,7-15,2 | 14,8-15,5 |
El. dojezd podle WLTP [km] | 60-68 | 61-69 | 54-67 | 60-69 | 58-68 |