Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes-Benz představuje plug-in hybridní verze modelů CLA a GLA

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (1)

Mercedes-Benz  odhaluje zároveň elektrifikované modely CLA 250 e Coupé, CLA 250 e Shooting Brake a GLA 250 e.

Mercedes-Benz představil v létě roku 2019 nové plug-in hybridní zástupce třídy A hatchback, třídy A sedan a třídy B. Nyní na ně navazuje trojicí příbuzných modelů CLA a GLA, jejichž prostřednictvím rozšiřuje svou nabídku modelů „EQ Power“.

Plug-in hybridní pohonný systém nových modelů využívá přeplňovaný zážehový čtyřválec o objemu 1,33 l, disponující nejvyšším výkonem 118 kW (160 k) při 5500 otáčkách za minutu a točivým momentem 250 N.m dostupným od 1620 otáček za minutu. Spalovacímu motoru sekunduje elektromotor o výkonu 75 kW (102 k) a točivém momentu 300 N.m.

Mercedes-Benz uvádí, že systémový výkon tohoto plug-in hybridního pohonu dosahuje 160 kW (218 k) a točivého momentu až 450 N.m. Kola přední nápravy jsou roztáčena prostřednictvím osmistupňové dvouspojkové převodovky.

Mercedes-Benz CLA 250 e Coupé akceleruje z 0 na 100 km/h za 6,8 s a dosahuje maximální rychlosti 240 km/h. V čistě elektrickém režimu může podle WLTP absolvovat 60 až 69 kilometrů a jeho spotřeba paliva v kombinovaném provozu se má pohybovat od 1,5 po 1,4 l benzinu na 100 km.

Mercedes-Benz CLA 250 e Shooting Brake zrychluje z 0 na 100 km/h za 6,9 s a jeho maximální rychlost je 235 km/h. Podle WLTP může tento model v čistě elektrickém režimu ujet 58 až 68 kilometrů. Spotřeba paliva je zde udávána v rozmezí 1,6 až 1,4 l benzinu na 100 km.  

Mercedes-Benz GLA 250 e má zrychlovat z 0 na 100 km/h za 7,1 s a dosahovat maximální rychlosti 220 km/h. Podle WLTP zvládne v čistě elektrickém režimu ujet vzdálenost 53 až 61 kilometrů. V kombinovaném provozu se má jeho spotřeba paliva pohybovat mezi 1,8 až 1,6 l benzinu na 100 km.

Lithium-iontové baterie s kapacitou 15,6 kWh lze při 10% nabití zcela doplnit přibližně za 1 hodinu a 45 minut pomocí nabíječky o výkonu 7,4 kW. S rychlou nabíječkou 24 kW DC se lze z 10 % na 80 % kapacity dostat za zhruba 25 minut. Baterie jsou uloženy pod zadními sedadly a díky novému řešení výfukového systému a posunutí palivové nádrže mají jen minimálně zasahovat do prostoru pro zavazadla.

Zdroj: Daimler AG

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (1)

Doporučujeme

Avatar - Jenik3
4. 3. 2020 18:06
ok řešení a co cena?
Tomu rozumím. 40km na elektriku postačuje na většinu měst. Mimo města jede auto na benzín. Jen těch stojanu na elektřinu je málo. Z domovní zásuvky se bude nabíjet přes 5hodin.