Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes chce letos představit až 20 nových plug-in hybridů

Ondřej Mára
Diskuze (20)

Prémiová značka chce nabídnout elektrifikovanou alternativu pro většinu nabízených modelů

Německá automobilka Mercedes-Benz to myslí s elektrifikací vážně a rozhodně se nebojí velkých cílů. Například pro letošní rok si naplánovala představení až 20 nových plug-in hybridních modelů s označením EQ Power, které dostanou třetí generaci hybridních pohonů.

Částečná elektrifikace by se měla dotknout téměř celé nabídky značky - od kompaktní třídy A, až po prémiovou třídu S. Počítá se samozřejmě i s elektrifikací SUV - od třídy GLA po GLE.

Technologie třetí generace hybridních pohonů přitom využívá poznatky z výzkumu, který automobilka postavila na datech získaných z aplikace EQ Ready. Analýza totiž ukázala, že elektrický dojezd 50 km je více než dostačující pro cca 90 % všech cest. Procento delších cest bylo malé a více než 90 % měřilo méně než 100 kilometrů.

Plug-in hybridy třetí generace by měly být osazeny novým typem baterií, které pro Daimler vyrábí společnost Accumotive. Vodou chlazená baterie s kapacitou cca 15,6 kWh by měla využívat nové články Li-NMC s kapacitou až 37 Ah, díky čemuž nabídne baterie kompaktnější design a zabere méně místa v interiéru. Její váha by se přitom měla pohybovat okolo 150 kilogramů.

Zajímavostí je rovněž podpora rychlonabíjení stejnosměrným proudem. Zatímco při nabíjení střídavým proudem z wallboxu o výkonu 7.4 kWh by mělo nabití z 0 na 100 % trvat cca 1 h 45 min, při připojení na rychlonabíječku se stejnosměrným proudem se baterie nabije z 10 na 80 % již za 25 minut.

Mercedes přitom plánuje použít odlišnou hybridní technologii pro kompaktní modely s napříč uloženým motorem a věší modely s podélně uloženým motorem.

Menší modely s napříč uloženým motorem, jako například třída A, by měly být osazeny výše zmíněnou baterií o kapacitě 15,6 kWh, která zajistí čistě elektrický dojezd až 77 km dle NEDC. Samotný elektromotor nabídne výkon až 75 kW a v kombinaci se spalovacím motorem se můžeme těšit na systémový výkon až 160 kW a točivý moment až 450 N.m.

Třída A v karoserii sedan by tak měla zvládnout maximální rychlost až 140 km/h čistě na elektrickou energii a až 235 km/h celkově. Akcelerace z klidu na 100 km/h by se měla pohybovat okolo 6,6 sekundy a zavazadlový prostor by prakticky neměl být nijak omezen.

Systém pro větší modely s podélně uloženým modelem oslavil svou premiéru pod kapotou modelu GLE 350 4Matic. Ten byl osazen baterií s dvakrát větší kapacitou 31,2 kWh, schopnou nabídnout elektrický dojezd až 100 kilometrů na jedno nabití (dle NEDC).

Elektrický motor nabízí výkon až 100 kW, což stačí na maximální rychlost 160 km/h. Systémový výkon už se ovšem vyhoupl až na 235 kW a 700 N.m točivého momentu, což vůz rozpohybuje až na 210 km/h. Akceleraci z 0 na 100 km/h přitom zvládá v čase 6,8 sekundy. Díky podpoře nabíjení stejnosměrným proudem by měl přitom vůz strávit u rychlonabíječky pouze 20 minut (10-80 %), respektive 30 minut při nabíjení z 10 na 100 %.

Ondřej Mára
Diskuze (20)

Doporučujeme

25. 4. 2020 14:35
Re: Překlad 1. odstavce
Daimler spise vidi jaky uspech s plug-in hybridy ma celosvetove, ne jen na EU trhu, hlavni konkurent v podobe BMW, tak jako reagovali na model X6, tak ted budou pokouset stesti v teto kategorii ktera ma stale vice zakazniku, velka spousta zakazniku techto 2 znacek ma totiz casto kde nabijet ve vlastnich garazich a je tedy logicke jim takove modely nabizet pokud o ne zakaznici maji zajem ;-)

ja si na 2 mesice vyzkousel BMW X5 xDrive45e a to auto me nadchlo, rozhodne vice nez podobne finacne ohodnocena BMW X5 xDrive40d, sice jsem nejezdil za 2 litry, ale i na delsich cestach nebyl problem se dostat ke 5 litrum a dojezd vpohode 1400km na natankovani a nabiti, pritom nabit baterku doma by vetsinu lidi stalo cca 40-50 korun a pohodlne bez zmeny jizdniho stylu se da na to ujet okolo 70km, po 2 tydnech me ale prislo lepsi nechat jizdni rezim na aute samem, po 2 mesisich a najezdu temer 15 tisic km jsem skoncil s prumernou spotrebou tesne pod 5 litry benzinu + se auto 7x nabijelo v garazi, pro dalkove cestovani idelani auto
21. 4. 2020 07:44
Re: Překlad 1. odstavce
10% je blbost.
kdyz vezmes, ze u nas se projede 50mil barelu ropy rocne, z toho polovina v osobni, ze bohata mld lidi na Zapade (kam patrime i my) projede vic nez my, dalsi mld (cast jizni ameriky, rusko, cast ciny a indie) projede o neco min nez my, a zbytek sveta co jezdi projede dohromady to co 1mld lidi na Zapade, tak ses na ekvivalentu 3 mld lidi co projede v prumeru tolik ropy v osobni doprave co my, tedy 3E9/1E7*25E6 = 7.5E9 barelu, pricemz pri denni tezbe 100mil barelu se rocne vytezi 36E9 barelu, tedy v osobni doprave se "projede" cca 20% vytezeny ropy.
pri dlouhodobem poklesu spotreby ropy diky hybridum a elektromobilum na pulku jsi na poklesu 10%.
a co zpusobil konec odberu ropy ze sveta amikama, kteri od arabacu odebirali cca 10% svetove produkce ropy a dnes jsou sobestacni???
no, prece pokles cen ropy z cca $100-$150 na polovinu.
takze tvrdit, ze pokles o 10% se nijak neprojevi, je nesmysl
Avatar - KANKUNEN
20. 4. 2020 17:23
Re: Překlad 1. odstavce
Přesně a k tomu ještě stylem, že když mě u jídla nikdo nevidí, tak netloustnu. Dvoutunove auto nabité z hnědého uhlí je strašně eko, ale 208 hdi zničí svět.
20. 4. 2020 16:59
Re: Překlad 1. odstavce
Ja radsi vegansky parek :-)
20. 4. 2020 14:52
Re: Překlad 1. odstavce
Tak to je jednoduchý výpočet. V EU se ročně prodá nějakých 15 milionů nových osobních aut, přitom jich po silnicích jezdí cca 300 milionů. Čili i kdyby se od zítřka prodávaly jen čisté elektromobily ve stejném množství, tak by trvalo 20 let, než by se obměnila všechna auta.
Což je spíš zpráva pro ty, kteří se neustále strachují o elektrickou síť, o to, že nyní v roce 2020 ještě pořád hodně elektřiny v EU vyrábíme z fosilních zdrojů a tak dále. Ten přechod bude probíhat postupně po dobu mnoha desetiletí z toho prostého faktu, že aut jezdí mnohem víc, než kolik se jich ročně prodá.