Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes svolává terénní géčka z bizarního důvodu. Couvají příliš rychle

Stanislav Kolman Stanislav Kolman 30. 7. 2018
8
12
Zobrazit náhledy (8)
Mercedes-Benz G Mercedes-Benz G Mercedes-Benz G
V desítkách svolávacích akcí se sem tam objeví i nějaká kuriózní. Jednou takovou je nejnovější svolávačka Mercedesu, který stahuje vozy třídy G. Couvají totiž až moc rychle.

Šestilitrové dvanáctiválcové biturbo je pohonná jednotka, která dokáže rozpohybovat na slušnou maximální rychlost i těžký stroj v podobě Mercedesu-AMG G65. A čerstvá svolávací akce řeší hodně kuriózní problém: kromě sympatické rychlosti vpřed je terénní „géčko“ příliš rychlé i při couvání!

Zní to komicky, ale i to může být důvod ke svolávací akci. Mercedes říká, že vozy dané série mohou být vybaveny nesprávným softwarem pro omezování rychlosti couvání. Už při překročení rychlosti 25 km/h se vůz při náhlých změnách směru jízdy stává podle automobilky nestabilním a posádce hrozí nebezpečí. Řešením je aktualizace softwaru, jež rychlost omezí.

Trable se týkají nejvyššího provedení předchozího géčka, kde motor poskytuje výkon 463 kW a 991 newtonmetrů točivého momentu. Síla putuje na všechna čtyři kola prostřednictvím sedmistupňové samočinné převodovky, z klidu na 96 km/h vůz zrychluje 5,1 sekundy. Nejde o žádného drobečka, v dané konfigurací váží auto přes 2,8 tuny, což je o 400 kilogramů více než nové G63.

Jak ukazují data serveru Svolávačky.cz, není to jediný problém, který třída G musela v posledních měsících řešit. Sérii z roku 2016 trápilo lanko mezi vnitřní klikou a zámkem dveří, které nemusí být dostatečně pevné a po nehodě vás uvězní v autě. Kousky vyrobené v letech 2012-2017 mohou mít problémy s kloubem řízení, jenž se kvůli nedostatečnému utažení nadměrně opotřebovává. Pozor si máte dávat i na software stabilizace, jenž mohl nadělat neplechu u aut stvořených v letech 2015-2017.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Avatar - Beefcake
Kravina
| 31. 7. 2018
Tak to teda nesuhlasim. Ak si niekto kupi cisty offroad za 100K s 1000Nm a 460kW a robi s nim pri cuvani kraviny, tak je to idio-t a zasluzi si to rozbite auto a pocuchany uces.
Avatar - Hammunasakra
Kravina
| 31. 7. 2018
To je pravda = tady třeba omezenim pod rychlost 25 km/h >:-[]
Avatar - euro89
Kravina
| 31. 7. 2018
Asi tak. Kazdou chvili se nekdo v mem okoli podivuje nad tim, ze nemam smartphone, ze nejsem 24h denne online, ze i k dennimu jezdeni mam radsi youngtimery nez moderni auta, nebo ze misto navigace pouzivam radsi klasickou mapu... proste jiny zivotni styl.
Avatar - euro89
Kravina
| 31. 7. 2018
Elektronika ti dneska nedovoluje se vubec pokouset fyziku prekonat.
Avatar - rokyta.p
Kravina
| 31. 7. 2018
Dneska nikoho nezajímá že za volantem seděl "neřidič". Tlustá baba v teplákách, nebo 18 letý opálený bude kroutit hubou a dělat překvapeného. Dneska je všechno pro neřidiče, všude samé miniaturní kruháče, skákací retardéry, asistenty pomalu na vyčůrání se za jízdy a tak. Copak by normální řidič nasázel všude malé kruháče? Ne, by musel být padlej na hlavu. S tou fcí to máš stejné. Nemá smysl se rozčilovat. Moderní auta prostě začínají být pro neřidiče. Hlavně zajet s "půllitrovým tříturbovým" motorem do McDonald a vzít si všechno na půjčku a všude se zaregistrovat. Pak jsi vzorný ovčan. Jenže pak se zas někdo bude divit, že kdyby byla nejetá uloženka e34 M5, že si ji určitá část lidí vezme raději než to nové. S géčkem je to podobné.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku