Meriva - další van od Opelu
Koncern GM nachystal ve svém výrobním programu další dvojčata se společným názvem Meriva. Jeden, určený pro americké trhy, se jako model Chrysleru bude vyrábět v Brazílii už letos. Evropskou verzi Merivy představí na podzimním autosalonu v Paříži německý Opel a na trh by se novinka měla dostat v polovině roku 2003. Oba sesterské modely se budou lišit především vybavením interiéru, výbavou, nabídkou motorů či konfigurací sedadel.
Opel Meriva se dá bez nadsázky nazvat menší sestrou Zafiry. V obou případech jde o prostorný vůz promyšlené koncepce určený pro zákazníky žijící moderním způsobem života. Hlavním rysem Merivy je kompaktní karoserie a prostorný, variabilní interiér. Vůz je vybaven pěti místy, přičemž tři zadní sedadla lze díky jejímu uchycení individuálně nastavit. Interiér je tedy možné okamžitě přizpůsobit aktuálním požadavkům. Díky tomu bude pasažérům vždy k dispozici maximální pohodlí. V případě potřeby většího místa pro zavazadla, či náklad, stačí zadní sedadla několika pohyby posunout, či zcela zapustit do podlahy. Prostornost vozu zajistí i jeho rozvor 2630 mm, který je při délce 4042 mm téměř stejný jako u podstatně větší Zafiry.
Pod kapotou bude mít už od počátku Meriva k dispozici zážehové a vznětové motory o objemu 1,6 až 1,8 litru a výkony od 55 kW (75 koní) až po 92 kW (125 koní). V budoucnu se pak může objevit jak malá maximálně úsporná jednotka, tak i výkonný motor zajišťující sportovnější svezení.
Atraktivitu vozu podtrhuje i design, který jde přesně v souladu se současným vzezřením modelové řady Opelu. Zadní sdružená světla jsou umístěna pod střechou vozu jako u malé Corsy a ani příď vozu nezapře svoji příslušnost k vozům mateřské značky.
Výroba Merivy se rozběhne počátkem roku 2003 ve španělském závodě Opelu v Zaragoze. Automobilka chce s Merivou na trhu docílit alespoň takového úspěchu, jaký se mu povedl dosáhnout s velkroprostorovou Zafirou.