Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

MG6: Po 16 letech nový model na britském trhu

Diskuze (5)
Doma ve Velké Británii začalo MG prodávat nový model. Auto velikosti Škody Octavie bude nabízeno jako sedan a litback.

Po 16 letech od debutu roadsteru MG F (mimochodem v modernizované verzi MG TF je stále v prodeji) přichází další nové MG – sedan a liftback nižší střední třídy označený MG6. Toto mezidobí bylo vyplněno uváděním modelů Rover pod značkou MG

Příchod nového MG6 na západoevropské trhy se proti původnímu plánu zdržel o několik měsíců. Čínská automobilka SAIC, která vlastní značku MG, přistoupila k prodloužení vývojové fáze, aby evropská verze auta lépe vyhovovala požadavkům evropských zákazníků.

MG6 je sesterským modelem čínského Roewe 550 (v prodeji od roku 2008), návrh designu i vývoj auta ale probíhal z podstatné části v britském sídle MG. Také výroba probíhá ve Velké Británii – v továrně Longbridge. Dodávky zákazníkům budou zahájeny v květnu 2011.

Navzdory zcela novému designu se nejedná o úplně novou konstrukci. MG 6 je dokončením vývojového projektu RD/X60, na kterém pracoval ještě samostatný MG Rover od roku 2002. Projekt ale zdržel nejprve krach vývojového partnera TWR a následně i krach samotného MG Rover. SAIC společně se značkou MG získala i duševní práva k nedokončenému modelu.

Technika vychází ze sedanu střední třídy Rover 75, podvozek tvoří přední vzpěra MacPherson s příčnými rameny a zadní náprava Multilink. MG 6 má rozvor zkrácený o 4 cm na 2,70 m a celková délka je 4,62 m. Zatím jediný motor bude třetí generace K-Series, původem od Roveru: přeplňovaný zážehový 1,8 TCI o výkonu 118 kW. Pro rok 2012 MG plánuje také turbodiesel.

Zatím je však k dispozici motor jen jediný, a to v kombinaci s některou ze tří úrovní výbavy: S, SE a TSE. Ceny se pohybují od 15.495 do 18.995 liber (v přepočtu asi 435 až 535 tisíc korun).

MG6 nabízí zajímavý konstrukční a marketingový mix. Na technickém základě střední třídy vzniklo auto, které přesahuje obvyklé rozměry kompaktních modelů. Cenou, výbavou a nakonec i nabídkou motorů chce ale MG konkurovat typickému zástupci nižší střední třídy – Fordu Focus. Starší techniku a omezený počet nabízených verzí MG kompenzuje nižšími cenami, a to nejen ve srovnání s Fordem, ale také s dalšími hlavními konkurenty (Vauxhall/Opel, VW a Škoda).

MG6 - srovnání technických údajů a britských cen s konkurencí
ModelMG6Ford FocusŠkoda OctaviaVauxhall AstraVW Jetta
Motor1,8 TCI1,6 EcoBoost1,8 TSI1,6 Turbo1,4 TSI
Převodovka5M6M6M6M6M
Zdvihový objem [cm3]17951596179815981390
Válce/ventily4/44/44/44/44/4
Největší výkon [kW/min-1]118/5500110/5700118/5000-6200132/5500118/5800
Největší toč. mom. [Nm/min-1]212/1750-4500270/1900-3500250/1500-4200230/2200-5400240/2000
Max. rychlost [km/h]192210223221221
Zrychlení 0-100 km/h [s]8,48,67,88,58,3
Komb. spotř. [l/100 km]6,66,07,06,86,3
Poh. hmotnost [kg]149512581350--
Cena [GBP]15.59519.55518.02021.57018.699

Diskuze (5)
16. 3. 2011 12:46
Stejné jako...
...korea design - 90. léta. :yes:
Avatar - Vencos
16. 3. 2011 11:35
Čína
Jsem jediný, komu ten vnitřek až podezřele připomíná BMW? Skoro jako ta pověstná "čínská kopírka"
Jinač to auto vypadá... Ani nevím, něják v tom nemůžu najít ani MG, ani nic jiného. Ocucanej bonbón jako všecko dneska. Když se na to podívám, asi bych myslel,že to je Hyundai. Nicméně Hyundaie už jsou dneska docela na výši,takže se Sonatou bych si nespletl.

Nevím nevím. Takový no name auto, co se veze na moderních designovejch trendech
16. 3. 2011 10:34
Re: zlatý ZT
Tak na ZT to samozrejme nema. Ale zas tak strasne jako treba flavia to neni, i kdyz se bohuzel zcela vytratil tradicni anglicky design (interier). A ta cena taky neni spatna, pokud to bude mit aspon kvalitu roveru 75, tak to bude slusna koupe. Pouze ta pohotovostni hmotnost mi prijde dost vysoka.
tady je video s prvnimy dojmy: [odkaz]
Avatar - euro89
16. 3. 2011 09:20
zlatý ZT
Zlatý MG ZT (Rover 75), to vypadalo aspoň jako skutečně britský auto! :yes: Tohle je hnus jen o málo hezčí, než "nová Lancia" Flavia :-O :no:
16. 3. 2011 09:17
Držím palce...aj na nohách!
Konečne! Vývoj designu a výroba v Británii, Multi-link vzadu a MacPherson vpredu, pseudocrossover medzi nižšou strednou a strednou triedou a to všetko za cenu menšiu, ako má Octavia... Plus britská identita. To bude seniorský hit! >:D