MG6: Po 16 letech nový model na britském trhu
Po 16 letech od debutu roadsteru MG F (mimochodem v modernizované verzi MG TF je stále v prodeji) přichází další nové MG – sedan a liftback nižší střední třídy označený MG6. Toto mezidobí bylo vyplněno uváděním modelů Rover pod značkou MG
Příchod nového MG6 na západoevropské trhy se proti původnímu plánu zdržel o několik měsíců. Čínská automobilka SAIC, která vlastní značku MG, přistoupila k prodloužení vývojové fáze, aby evropská verze auta lépe vyhovovala požadavkům evropských zákazníků.
MG6 je sesterským modelem čínského Roewe 550 (v prodeji od roku 2008), návrh designu i vývoj auta ale probíhal z podstatné části v britském sídle MG. Také výroba probíhá ve Velké Británii – v továrně Longbridge. Dodávky zákazníkům budou zahájeny v květnu 2011.
Navzdory zcela novému designu se nejedná o úplně novou konstrukci. MG 6 je dokončením vývojového projektu RD/X60, na kterém pracoval ještě samostatný MG Rover od roku 2002. Projekt ale zdržel nejprve krach vývojového partnera TWR a následně i krach samotného MG Rover. SAIC společně se značkou MG získala i duševní práva k nedokončenému modelu.
Technika vychází ze sedanu střední třídy Rover 75, podvozek tvoří přední vzpěra MacPherson s příčnými rameny a zadní náprava Multilink. MG 6 má rozvor zkrácený o 4 cm na 2,70 m a celková délka je 4,62 m. Zatím jediný motor bude třetí generace K-Series, původem od Roveru: přeplňovaný zážehový 1,8 TCI o výkonu 118 kW. Pro rok 2012 MG plánuje také turbodiesel.
Zatím je však k dispozici motor jen jediný, a to v kombinaci s některou ze tří úrovní výbavy: S, SE a TSE. Ceny se pohybují od 15.495 do 18.995 liber (v přepočtu asi 435 až 535 tisíc korun).
MG6 nabízí zajímavý konstrukční a marketingový mix. Na technickém základě střední třídy vzniklo auto, které přesahuje obvyklé rozměry kompaktních modelů. Cenou, výbavou a nakonec i nabídkou motorů chce ale MG konkurovat typickému zástupci nižší střední třídy – Fordu Focus. Starší techniku a omezený počet nabízených verzí MG kompenzuje nižšími cenami, a to nejen ve srovnání s Fordem, ale také s dalšími hlavními konkurenty (Vauxhall/Opel, VW a Škoda).
MG6 - srovnání technických údajů a britských cen s konkurencí | |||||
Model | MG6 | Ford Focus | Škoda Octavia | Vauxhall Astra | VW Jetta |
Motor | 1,8 TCI | 1,6 EcoBoost | 1,8 TSI | 1,6 Turbo | 1,4 TSI |
Převodovka | 5M | 6M | 6M | 6M | 6M |
Zdvihový objem [cm3] | 1795 | 1596 | 1798 | 1598 | 1390 |
Válce/ventily | 4/4 | 4/4 | 4/4 | 4/4 | 4/4 |
Největší výkon [kW/min-1] | 118/5500 | 110/5700 | 118/5000-6200 | 132/5500 | 118/5800 |
Největší toč. mom. [Nm/min-1] | 212/1750-4500 | 270/1900-3500 | 250/1500-4200 | 230/2200-5400 | 240/2000 |
Max. rychlost [km/h] | 192 | 210 | 223 | 221 | 221 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 8,4 | 8,6 | 7,8 | 8,5 | 8,3 |
Komb. spotř. [l/100 km] | 6,6 | 6,0 | 7,0 | 6,8 | 6,3 |
Poh. hmotnost [kg] | 1495 | 1258 | 1350 | - | - |
Cena [GBP] | 15.595 | 19.555 | 18.020 | 21.570 | 18.699 |