Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Microsoft pracuje na náhradě za klasické mlhovky. Zatím je dost složitá

Stanislav Kolman Stanislav Kolman 28. 1. 2021 • 04:51
14
2
Zobrazit náhledy (14)
Microsoft pracuje na náhradě za klasické mlhovky Microsoft pracuje na náhradě za klasické mlhovky Microsoft pracuje na náhradě za klasické mlhovky Mercedes-Benz S Mercedes-Benz S Mercedes-Benz S Mercedes-Benz S Mercedes-Benz S Mercedes-Benz S

Technologický gigant aktuálně přemýšlí nad náhradou za konvenční mlhová světla automobilů. Patenty však ukazují, že úplně user-friendly zatím není.

Mlhovky se stále víc stávají vzhledovým prvkem auta, se kterým můžou designéři všelijak pracovat. Stále však slouží především coby výpomoc za zhoršené viditelnosti, například v husté mlze či sněžení. V některých případech však ani takové světlo navíc není dostatečné a řidič toho nevidí o moc víc. Na řešení tohoto problému teď pracuje společnost Microsoft.

Jestli vás jako první napadlo, že firma objevila revoluční světelnou technologii, nebo něco podobného, jste na omylu. Náhradou za konvenční mlhová světla se totiž mají stát… brýle s rozšířenou realitou! To není vtip. Microsoft už podal na Úřad pro patenty a ochranné známky (USPTO) dokument o 235 stránkách, ve kterém fungování svého systému popisuje.

Vezmeme-li to hodně zjednodušeně, technologie využívá rozšířenou realitu tak, že vyhodnotí prostředí před automobilem, zpracuje snímky a řidič v brýlích následně zobrazí zřetelnější obraz. Rozšířená realita není v autech úplnou novinkou, pro efektivnější využití head-up displejů ji využívá například Panasonic a s obdobnou inovací pracuje i Mercedes-Benz ve vlajkové třídě S.

Ale zatímco výše zmínění pracují na principu, který do obrazu před vozem přidává další prvky (šipky vestavěné navigace atp.), Microsoft je první, kdo se technologii snaží využít pro lepší viditelnost a vyšší bezpečnost. Určitě je prima, že se takovou problematikou někdo zabývá, i když jsme zatím trochu skeptičtí. Zařízení popsané jako „brýle připevněné k hlavě s integrovaným procesorem pro zpracování obsahu“ nám nepřijde jako něco, co by mělo být uživatelsky přívětivější než klasické mlhovky. Ale třeba je to první vlaštovka, ze které vyjde nějaká zbrusu nová technologie. Nechme se překvapit!

Související články

Témata
29. 1. 2021 08:27
o co ide?
investovat vela penazi do niecoho, co bude drahe a nanic? nie.. globalizacne koncerny to maju dobre zratane.. Priklad: “Asi v buducnosti budu tlacene autonomne auta. lenze niektori vodici budu chciet jazdit sami. EU parlament poskokov asi spravi ze je nadalej mozne jazdit sam, ale musite mat specialne brile! tie sa budu aktualizovat a budu stat velke peniaze. a ked to vacsinu omrzi, tak bude autonomne vsetko. a ked nie, tak mozno s tymi brilami bude vela nehod, samozrejme na vine uzivatel... A pravne hladisko? kazdy kto si to kupi podpise predtym 1500 stranovu zmluvu co nikdy necital.. ako s win.” Takze toto bla bla bla je len marketing.
29. 1. 2021 07:06
AR
Viem si predstavit zmysel rozsirenej reality len ako sucat mozno headup displejov novej generacie a iba na celnom skle. Kedze rozsirena realita pracuje s tym co vidi, tak si nema domyslat. A logicky, kedze cez hmlu vidi rovnako ako vodic, tak by ma fakt zaujimalo ako chcu dosiahnut nejaky "enhancement". To videnie skrz hmlu nenahradi, na to sluzia ine pristroje - radar, infra, termo atd - a to uz v autach dnes mat mozme, na to nepotrebujem na hlave dalsi pristroj.
Inak aj bezpecnostne kamery, ktore dnes riesa napriklad AEB je v manuali upozornenie, ze za hmly alebo husteho dazda/snezenia, tj vzdy ked clovek nevidi, nevidi ani kamera, moze byt tato funkcia systemom deaktivovana. Az kombinacia kamery a radaru robi system odolnejsi na taketo vrtochy a znizi sa aj frekvencia deaktivacie alebo false poplachov.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku