Nový Mercedes třídy S se pochlubil rozšířenou realitou a obřím displejem
Na oficiální odhalení si ještě budeme muset počkat, už nyní však víme, že interiér nové třídy S bude po technologické stránce opět patřit k tomu nejmodernějšímu na trhu.
Mercedes-Benz třídy S, tradiční vlajková loď německé automobilky s třícípou hvězdou ve znaku, se brzy dočká představení nové generace, která ponese označení W223. A jak už bývá u Mercedesu zvykem, i tentokrát by měla být třída S nositelem výrazného technického a technologického pokroku.
O tom se nás ostatně v novém videu pokusí přesvědčit Markus Schäfer, člen představenstva společnosti Daimler, který usedl za volant jednoho z testovacích prototypů třídy S. Nejednalo se přitom o ledajaký model, ale plug-in hybridní verzi.
Ta by měla podle Schäfera nabídnout čistě elektrický dojezd až okolo 100 kilometrů, což je na podobně velký a luxusní vůz celkem působivé číslo. A i když Schäfer nejmenuje podle jakého testovacího harmonogramu, s největší pravděpodobností by mělo jít o WLTP.
S vozem se ovšem tentokrát nejezdilo. Místo toho raději Schäfer prezentoval jednu ze svých oblíbených technologických novinek, což je sofistikovaný průhledový displej (HUD) s technologií rozšířené reality.
Během krátké ukázky tak můžeme vidět, jak systém promítá na čelní sklo pokyny navigace. Šipky přitom vytváří na silnici efekt, který se silně podobá zážitku z videoher. Pro automobilku se ovšem nejedná o zásadní novinku. Podobná funkce totiž byla instalována do nových modelů s infotainmentem MBUX již od roku 2018, kdy byl představen nový Mercedes-Benz třídy A.
Ve videu nechybí drobná ukázka sofistikovaného systému hlasového ovládání, který na neformální dotaz „Kdy musím znovu nabíjet?“ nabídne odhad zbývajícího dojezdu na baterii. V záběrech se rovněž objeví nový (a poměrně velký) displej infotainmentu, který navazuje na středovou konzolu. O tomto prvku by se však automobilka měla rozmluvit později v tomto týdnu.
Schäfer totiž ve videu prozradil, že v nadcházejících týdnech automobilka připravuje drobné ukázky digitálních a technologických schopností vlajkového modelu. My se tak máme na co těšit a budoucí majitelé si alespoň zkrátí čekání na září, kdy bude vůz oficiálně představen.
My už jsme sice jeden minimálně maskovaný prototyp v minulosti viděli, během jeho srovnání s dnes odhaleným vozem je však patrné, že se může ještě řada věcí změnit. Zatímco fotky uniklého prototypu ukazovaly skryté kliky, dnes odhalený prototyp měl kliky konvenční. Možná tak půjde o jeden z prvků příplatkové výbavy.
Očekávání se také vztahují ke konstrukci a pohonným jednotkám. Nová generace třídy S by měla být k dispozici jak se standardním, tak s prodlouženým rozvorem. Pod kapotou by se měly objevit čtyřválce, šestiválce, osmiválce i plug-in hybridy.
Vrcholem by měl být model AMG S63 (s motorizací AMG S65 se tentokrát nepočítá) a dvanáctiválcový motor by se mohl objevit pod kapotou vrcholného modelu s označením Maybach, kde by mohl být poprvé spojen s pohonem všech kol 4Matic. Více se toho však dozvíme pravděpodobně až s blížící se premiérou.