Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

JCB Pothole Pro může být revolucí v opravě silničních výmolů. Práci zvládne třikrát rychleji

Ondřej Mára
Diskuze (1)

Nový stroj JCB je vybaven hned třemi nástroji, díky nimž dokáže celý proces opravy výrazně zkrátit a tím i zlevnit.

JCB Pothole Pro, jak zní oficiální název nedávno představeného stroje pro opravu silničních výmolů, by měl představovat řešení ve stylu „vše v jednom“, díky čemuž by měl podle tvrzení britského výrobce stavebních strojů podstatně urychlit opravy silnic. Ty navíc provádí levněji a ekologičtěji.

Čtyřkolový podvozek s kabinou pro operátora a hydraulickým ramenem je osazen rovnou třemi nástroji, které se jinak používají samostatně. Prvním je fréza se šířkou 600 milimetrů, která je schopná odbrousit povrch do hloubky zadané obsluhou (až 170 mm). Fréza je navíc vybavena zařízením, které omezuje množství prachu vznikajícího při frézování.

Video se připravuje ...

Na hydraulicky ovládaném rameni jsou pak umístěny další dva nástroje. Tím prvním je 1200 mm široký rotační kartáč, který je schopen namést nečistoty po frézování do sběrné nádoby, umístěné hned za ním. Díky možnosti otáčet s hlavou ramene v rozsahu 360 stupňů lze navíc sběrnou nádobu použít i jako samostatnou lopatu.

Druhým nástrojem je pak speciální „ořezávací“ nástroj. Obsluha stroje je tak schopná provádět přesné práce, například okolo obrubníků nebo kanálů. Tento speciální „ořezávací“ nástroj navíc eliminuje nutnost používat velké a těžké sbíječky či speciální pily, které mohou u obsluhy vyvolávat zdravotní problémy (např. vibrační neuropatie).

Každý ze tří nástrojů, kterými je Pothole Pro vybaven, se běžně musí na místo přivézt a používat samostatně. Pothole Pro nabízí vše v jednom a navíc je schopný se samostatně přepravovat nejvyšší rychlostí až 40 km/h. To sice není nic extra, na vybraném opravovaném úseku to ale rozhodně ušetří spoustu času.

Úspora času přitom obvykle znamená i úsporu financí, což je jedna z hlavních předností JCB Pothole Pro. Během testovacího procesu, kdy byl stroj nasazen v britském Stoke-on-Trent, dokázal opravovat výmoly rychlostí 63 m2 za den, zatímco běžná rychlost je 23-25 m2 za den. Během zcela prvních testů zvládl stroj společně s dělníky instalujícími asfaltové záplaty opravit 51 výmolů za 20 dnů. Klasickému týmu šesti dělníků by přitom podle JCB trval podobný úkol až 63 dnů.

„Řešení JCB je jednoduché, hospodárné a navíc opravuje výmoly permanentně. Jakmile stroj dokončí práci, zbývá kontraktorům už jen přidat asfalt,“ uvádí společnost.

Ondřej Mára
Diskuze (1)

Doporučujeme

14. 1. 2021 17:13
A kde je označenie, že je to PR článok?!
:no: