Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Miliontým vyrobeným Cadillacem je CTS 2014

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)
General Motors oslavuje miliontý Cadillac, který sjel z výrobní linky v montážním závodě v Lansing Grand River.

Významným mezníkem v historii podniku se v pondělí 16. září 2013 stal červený Cadillac CTS v provedení pro modelový rok 2014, jehož prodej se rozběhne letos v říjnu.

Montážní závod Lansing Grand River zahájil svou činnost koncem roku 2001 a je zaměřen na výrobu modelů s pohonem zadních kol. Z bran tohoto podniku vyjel prakticky každý Cadillac CTS.

V současnosti se v tomto podniku montují kromě sedanů i kupé a kombi řady CTS, dále ostrý CTS-V a také sportovně laděný sedan ATS. Nové Cadillacy míří z Lansing Grand River v Michiganu do jedenácti destinací po celém světě.

Celkem pracuje v Lansing Grand River 1541 zaměstnanců rozdělených do dvou směn. V posledních třech letech General Motors do tohoto podniku investoval 190 milionů amerických dolarů pro zahájení výroby modelu ATS a 88 milionů amerických dolarů na produkci nové generace CTS. Od svého dokončení před 12 lety vyrobil tento závod více Cadillaců než kterýkoliv jiný podnik produkující vozy této značky.

Ve své třetí generaci se Cadillac CTS, připravené pro modelový rok 2014, představil nejprve prostřednictvím série fotografií koncem letošního března a veřejnost se s ním mohla poprvé osobně seznámit na dubnovém autosalonu v New Yorku. Zákazníkům na severoamerickém trhu bude nový CTS nabízen ve třech stupních výbavy : Luxury, Performance a Premium.

Paleta pohonných jednotek nabízí tři zážehové motory. Základ představuje přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec s výkonem 203 kW a točivým momentem 400 N.m. Následuje atmosférický vidlicový šestiválec 3,6 l o výkonu 239 kW a točivém momentu 373 N.m. Vrchol nabídky představuje CTS-V s přeplňovaným šestiválcem 3,6 l, disponujícím 313 kW a 583 N.m.

První dvě motorizace jsou kombinovány s šestistupňovou automatickou převodovou a pohonem zadních nebo všech kol. Nejvýkonnější verze má výhradně pohon zadních kol a osmistupňovou automatickou převodovku.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)