Mini 2010: Silnější motory a nižší spotřeba
Mini chystá modernizovanou řadu zážehových motorů. Všechny modely budou mít agregát o objemu 1,6 litru, budou splňovat emisní normu Euro 5, posílí a budou se pyšnit nižší spotřebou. Novinkou bude Mini One Cabrio.
Pod kapoty trojlístku Mini, Mini Clubman a Mini Cabrio zamíří upravené motory. Verze vyhovující emisní normě Euro 5 (a americké ULEV II) se představí v březnu na autosalonu v Ženevě a okamžitě zamíří do prodeje. Současně s tím se nabídka rozšíří o nový Mini One Cabrio (dosud se prodával jen třídveřový Mini One a Mini One Clubman), který dostane motor o výkonu 72 kW.
Silnější provedení One tak proti současnému motoru 1,4 16V získá 2 kW navíc. Nový agregát bude mít objem 1,6 litru, což přispívá k nárůstu maxima točivého momentu. Ten vzroste o 13 Nm na 153 Nm, které jsou dostupné už od 3000 min-1. Kombinovaná spotřeba stoupne z 5,3 na 5,4 l/100 km, ale akcelerace z 0 na 100 km/h se současně s tím zkrátí o 0,4 s na 10,5 s.
I slabší One, dosud vybavený motorem 1,4 o výkonu 55 kW, dostane pohonnou jednotku o objemu 1,6 litru. Ta bude mít stále nejvyšší výkon 55 kW, avšak maximum točivého momentu se zvýší o 20 Nm na 140 Nm, dosahovaných navíc již při 2250 min-1. Kombinovaná spotřeba bude shodná se silnější verzí, tedy 5,4 l/100 km.
Pro obě varianty Mini One bude možné objednat i paket Minimalism. Několik úprav – rekuperace brzdné energie, systém Auto Start Stop a ukazatel vhodného okamžiku řazení – stojí za snížením spotřeby na 5,1 l/100 km.
Dva kilowatty navíc si do tabulky technických údajů připíše také Cooper. Výkon tedy vzroste na 90 kW, ostatní parametry motoru, i základní údaje o jízdní dynamice zůstanou nezměněny. To platí i pro kombinovanou spotřebu 5,4 l/100 km, zde dojde jen k nepatrné změně, protože emise CO2 klesnou ze 129 na 127 g/km.
U verze Cooper S se také znatelně zvýší maximální výkon – ze 128 na 135 kW při nezměněných 5500 min-1. Jeho kombinovaná spotřeba přitom klesne o 0,4 litru na 5,8 l/100 km, maximum točivého momentu 240 Nm (při overboost 260 Nm) zůstane nezměněno. Za vyšším výkonem a nižší spotřebou stojí úprava plnění motoru. BMW v něm vůbec poprvé zkombinuje turbodmychadlo typu twin-scroll a přímé vstřikování s plně variabilním ovládáním ventilů, které je odvozeno od techniky Valvetronic. Motor proto postrádá škrtící klapku.
Mini 2010 - přehled benzinových motorů | ||||
Model | One | One | Cooper | Cooper S |
Zdvihový objem [cm3] | 1598 | 1598 | 1598 | 1598 |
Válce/ventily | 4/4 | 4/4 | 4/4 | 4/4 |
Největší výkon [kW/min-1] | 55/6000 | 72/6000 | 90/6000 | 135/5500 |
Největší toč. mom. [Nm/min-1] | 140/2250 | 153/3000 | 160/4250 | 240/1600 |
Max. rychlost [km/h] | 175 | 186 | 203 | 228 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 13,2 | 10,5 | 9,1 | 7,0 |
Kombinovaná spotřeba [l/100 km] | 5,4 | 5,4 | 5,4 | 5,8 |