Mini Cooper, co vás zvedne ze židle. Má motor ze Subaru Impreza WRX!
Motor není to jediné, co si od Subaru toto Mini na steroidech vypůjčilo.
Z tohoto Mini by měl jistě Rowan Atkinson velikou radost. Vůz prošel zásadní proměnou, kterou má na starosti Steve známý jako Dutchy’s garage. Ten si koupil Mini z roku 1961 a 0,8litrový motor nahradil něčím mnohem větším a výkonnějším.
Ve spoustě případů v přestavbách Mini jejich majitelé využívají motory VTEC od Hondy. Steve byl mezi nimi, ale u dalšího projektu se rozhodl jít jinou cestou. Nakonec koupil Subaru Impreza WRX z roku 2010, které poničily kroupy.
Z Imprezy WRX vzal vše důležité pro přestavbu - pětistupňovou manuální převodovku, přední nápravu, šrouby, hadice, další díly a hlavně 2,5litrový boxer EJ25, který u Imprezy WRX produkoval výkon 195 kW (265 k). Aby se motor WRX dostal do zadní části vozu, bylo nutné se zbavit zadní podlahy a sedadel.
Přední a zadní zavěšení pochází z Mazdy MX-5, která se s pohonem zadních kol k tomuto projektu dokonale hodí. Jelikož Steve miluje střešní okno, nechal si na své Mini namontovat jedno od BMW. S koly to bylo trochu horší. V době, kdy každý shání co největší kola, nebylo vůbec snad nalézt ty o velikosti 15 palců.
Nakonec se našly a mohlo se pokračovat v úpravách. Látková sedadla WRX, rádio, klimatizace, ventilátory, mezichladič, konektory nebo dvojice LED světlometů - o to vše je Mini v projektu MiniRex vylepšeno. Modrá metalíza připomínající legendární barvu Subaru je třešničkou na dortu.
Co je hlavním výsledkem ojedinělého projektu? Mini s boxerem v útrobách a pohonem zadních kol je skvěle ovladatelnou motokárou vytvořenou v domácí garáži, která zároveň skvěle vypadá a talentovaný stvořitel Steve je maximálně spokojený.