Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mini Countryman: Nové fotografie a informace

Diskuze (2)
Mini zveřejnilo novou sadu fotografií a další podrobnosti k modelu Countryman. Novinka se stane dosud největším modelem značky a navíc prvním mini s pohonem všech kol a pětidveřovou karoserií.

Model Mini Countryman s kódovým označením R60 stojí na platformě s rozvorem náprav prodlouženým na 2595 mm. Délka 4097 mm těsně přesahuje hranici 4 metrů a rozměrově staví Countryman na úroveň dvojice Suzuki SX4 a Fiat Sedici. Šířka je 1789 mm, výška 1561 mm. Rozchod náprav je nadprůměrných 1525 mm vpředu a 1551 vzadu, rozvor 2595 mm (+132 mm proti hatchbacku Mini). Zavazadlový prostor pojme 350 až 440 litrů, po sklopení sedadel dělených v poměru 40:20:40 se objem zvětší na 1170 litrů.

Pro účely Countrymanu vzniklo nové zavěšení kol. Přední náprava má vzpěry McPherson s kovanými spodními rameny. Vzadu se nachází hliníkové víceramenné zavěšení, které umožňuje instalaci pohonu zadních kol. Na výběr bude standardní i sportovní podvozek snížený o 10 mm.

Mini Contryman - Zážehové motory
Zážehové motoryOneCooperCooper S
Zdvihový objem [cm3]159815981598
Válce/ventily4/44/44/4
Největší výkon [kW/min-1]72/600090/6000135/5500
Největší toč. mom. [Nm/min-1]153/3000160/4250240 (260)/1600
Max. rychlost [km/h]175190215
Zrychlení 0-100 km/h [s]12,710,57,6
Komb. spotřeba [l/100 km]5,96,16,3
Cena [Kč]499.980,-574.600,-681.200,-
Cena ALL4 [Kč]--725.400,-

Kromě varianty s pohonem předních kol nabídne Mini i poprvé pohon všech kol s obchodní značkou ALL4. Systém vychází z pohonu xDrive – jeho jádrem je elektromagneticky regulovaný mezinápravový diferenciál. Za standardních podmínek rozděluje moment mezi nápravy v poměru 50:50, v extrémních případech (např. na ledu) může na zadní kola zamířit až 100 % přenesitelného výkonu motoru.

Pohon ALL4 je propojen se stabilizačním systémem a reaguje proaktivně, tedy ke změně rozdělení momentu nápravy dochází již před nežádoucím protočením kol. Verze ALL4 se od standardního provedení liší zesíleným odhlučněním a upraveným odpružením zadní nápravy, které přibližují jízdní komfort na úroveň verze se pohonem předních kol. Uložení kardanu má navíc v sobě umístěný vnitřní tlumič vibrací.

Paleta motorů je převzata z hatchbacku Mini. Základem je One s cenou těsně pod půl milionu korun, který dosahuje výkonu 72 kW. Slabší dieselový One D (66 kW) je dražší o 46 tisíc Kč. Nabídku dále tvoří zážehový Cooper (90 kW), přeplňovaný zážehový Cooper S (135 kW) a turbodiesel Cooper D (82 kW).

Standardem je vždy šestistupňová manuální převodovka. Za pohon všech kol Mini žádá příplatek 44 tisíc Kč. Všechny motory mají objem 1,6 litru.

Mini Contryman - Vznětové motory
Vznětové motoryOne DCooper D
Zdvihový objem [cm3]15981598
Válce/ventily4/44/4
Největší výkon [kW/min-1]66/400082/4000
Největší toč. mom. [Nm/min-1]215/1750270/1750
Max. rychlost [km/h]170180
Zrychlení 0-100 km/h [s]13,210,9
Komb. spotřeba [l/100 km]4,34,4
Cena [Kč]546.000,-613.600,-
Cena ALL4 [Kč]-657.800,-

Rozsah standardní a ceník příplatkové výbavy pro český trh zatím není k dispozici, jakmile bude zveřejněn k cenám Countrymana se vrátíme.

Doporučujeme
Mini Countryman: První ženevské dojmy

Diskuze (2)
Avatar - mrvolvo
20. 5. 2010 18:34
Re: MINIKONA
Přesně tak, jen bych to samé řekl o Fiatu 500. A o verzi Abarth jakbysmet. Protože Mini? Dobrý. Výrazně předělaná klasika, z historie ponecháno...no...jméno:)...ale je pravda, že je stylový. Avšak Countryman? Jo, je stylový, ale to je * na kabátě taky a nikdo ho nenosí (?). Mě moc nenadchnul. Za 20 let a po dalších a dalších faceliftech, úpravách a nových verzích to bude hroznej bazmek. Proto se modlím, aby Fiat 500 žádnej facelift nepotkal. Ten je totiž pro mě ikonou!
19. 5. 2010 12:52
MINIKONA
Tohle MINI je autem, které se stalo ikonou již v době před zahájením prodejů... Absolutní styl. A hlavně, hlavně bude v čase jen a jen získávat nejen na ceně, nýbrž především na... hodnotě. Jestli mi tedy při svém žabím životním rozhledu jako dobře rozumíš.

P.S. Kup dvě. To druhé zakonzervuj a v rocě 2020, tedy až olítáš to první, pak jen opraš a vytáhni na světlo. Rázem budeš jedním z králů silnic. Neboť mít styl je přirozeností než osvícených.

BRAVO MINI :yes: