Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mini Countryman: Nové fotografie a informace

19. 5. 2010 • 10:30
58
2
Zobrazit náhledy (58)
Mini Countryman Mini Countryman Mini Countryman Mini Countryman Mini Countryman Mini Countryman Mini Countryman Mini Countryman Mini Countryman Mini Countryman Mini Countryman Mini Countryman Mini Countryman Mini Countryman Mini Countryman Mini Countryman Mini Countryman Mini Countryman Mini Countryman Mini Countryman Mini Countryman Mini Countryman Mini Countryman Mini Countryman Mini Countryman Mini Countryman Mini Countryman Mini Countryman Mini Countryman Mini Countryman Mini Countryman Mini Countryman Mini Countryman Mini Countryman Mini Countryman Mini Countryman Mini Countryman Mini Countryman Mini Countryman Mini Countryman Mini Countryman Mini Countryman Mini Countryman Mini Countryman Mini Countryman Mini Countryman Mini Countryman Mini Countryman Mini Countryman Mini Countryman Mini Countryman Mini Countryman Mini Countryman
Mini zveřejnilo novou sadu fotografií a další podrobnosti k modelu Countryman. Novinka se stane dosud největším modelem značky a navíc prvním mini s pohonem všech kol a pětidveřovou karoserií.

Model Mini Countryman s kódovým označením R60 stojí na platformě s rozvorem náprav prodlouženým na 2595 mm. Délka 4097 mm těsně přesahuje hranici 4 metrů a rozměrově staví Countryman na úroveň dvojice Suzuki SX4 a Fiat Sedici. Šířka je 1789 mm, výška 1561 mm. Rozchod náprav je nadprůměrných 1525 mm vpředu a 1551 vzadu, rozvor 2595 mm (+132 mm proti hatchbacku Mini). Zavazadlový prostor pojme 350 až 440 litrů, po sklopení sedadel dělených v poměru 40:20:40 se objem zvětší na 1170 litrů.

Pro účely Countrymanu vzniklo nové zavěšení kol. Přední náprava má vzpěry McPherson s kovanými spodními rameny. Vzadu se nachází hliníkové víceramenné zavěšení, které umožňuje instalaci pohonu zadních kol. Na výběr bude standardní i sportovní podvozek snížený o 10 mm.

Mini Contryman - Zážehové motory
Zážehové motoryOneCooperCooper S
Zdvihový objem [cm3]159815981598
Válce/ventily4/44/44/4
Největší výkon [kW/min-1]72/600090/6000135/5500
Největší toč. mom. [Nm/min-1]153/3000160/4250240 (260)/1600
Max. rychlost [km/h]175190215
Zrychlení 0-100 km/h [s]12,710,57,6
Komb. spotřeba [l/100 km]5,96,16,3
Cena [Kč]499.980,-574.600,-681.200,-
Cena ALL4 [Kč]--725.400,-

Kromě varianty s pohonem předních kol nabídne Mini i poprvé pohon všech kol s obchodní značkou ALL4. Systém vychází z pohonu xDrive – jeho jádrem je elektromagneticky regulovaný mezinápravový diferenciál. Za standardních podmínek rozděluje moment mezi nápravy v poměru 50:50, v extrémních případech (např. na ledu) může na zadní kola zamířit až 100 % přenesitelného výkonu motoru.

Pohon ALL4 je propojen se stabilizačním systémem a reaguje proaktivně, tedy ke změně rozdělení momentu nápravy dochází již před nežádoucím protočením kol. Verze ALL4 se od standardního provedení liší zesíleným odhlučněním a upraveným odpružením zadní nápravy, které přibližují jízdní komfort na úroveň verze se pohonem předních kol. Uložení kardanu má navíc v sobě umístěný vnitřní tlumič vibrací.

Paleta motorů je převzata z hatchbacku Mini. Základem je One s cenou těsně pod půl milionu korun, který dosahuje výkonu 72 kW. Slabší dieselový One D (66 kW) je dražší o 46 tisíc Kč. Nabídku dále tvoří zážehový Cooper (90 kW), přeplňovaný zážehový Cooper S (135 kW) a turbodiesel Cooper D (82 kW).

Standardem je vždy šestistupňová manuální převodovka. Za pohon všech kol Mini žádá příplatek 44 tisíc Kč. Všechny motory mají objem 1,6 litru.

Mini Contryman - Vznětové motory
Vznětové motoryOne DCooper D
Zdvihový objem [cm3]15981598
Válce/ventily4/44/4
Největší výkon [kW/min-1]66/400082/4000
Největší toč. mom. [Nm/min-1]215/1750270/1750
Max. rychlost [km/h]170180
Zrychlení 0-100 km/h [s]13,210,9
Komb. spotřeba [l/100 km]4,34,4
Cena [Kč]546.000,-613.600,-
Cena ALL4 [Kč]-657.800,-

Rozsah standardní a ceník příplatkové výbavy pro český trh zatím není k dispozici, jakmile bude zveřejněn k cenám Countrymana se vrátíme.

Doporučujeme
Mini Countryman: První ženevské dojmy

Témata
Avatar - mrvolvo
20. 5. 2010 18:34
Re: MINIKONA
Přesně tak, jen bych to samé řekl o Fiatu 500. A o verzi Abarth jakbysmet. Protože Mini? Dobrý. Výrazně předělaná klasika, z historie ponecháno...no...jméno:)...ale je pravda, že je stylový. Avšak Countryman? Jo, je stylový, ale to je * na kabátě taky a nikdo ho nenosí (?). Mě moc nenadchnul. Za 20 let a po dalších a dalších faceliftech, úpravách a nových verzích to bude hroznej bazmek. Proto se modlím, aby Fiat 500 žádnej facelift nepotkal. Ten je totiž pro mě ikonou!
19. 5. 2010 12:52
MINIKONA
Tohle MINI je autem, které se stalo ikonou již v době před zahájením prodejů... Absolutní styl. A hlavně, hlavně bude v čase jen a jen získávat nejen na ceně, nýbrž především na... hodnotě. Jestli mi tedy při svém žabím životním rozhledu jako dobře rozumíš.

P.S. Kup dvě. To druhé zakonzervuj a v rocě 2020, tedy až olítáš to první, pak jen opraš a vytáhni na světlo. Rázem budeš jedním z králů silnic. Neboť mít styl je přirozeností než osvícených.

BRAVO MINI :yes:

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku