Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mini VTEC: Britský klasik s motorem Honda

Michal Fokt
Diskuze (0)
Nic nepřekvapí tak, jako když vám na silnici napráská auto, které na to vůbec nevypadá. A tohle Mini rozhodně nekřičí, že má pod kapotou stádo japonských plnokrevníků.

Dát do britského roadsteru osmiválec, to napadlo v dřevních dobách už Carrolla Shelbyho, jenže dvousedadlovka od AC Cars nevypadala úplně jako auto, co dělá stovku za dvacet vteřin. Nicméně nápad dávat silné motory do mnohdy opravdu nenápadných aut se vcelku ujal. Že by se vám něco takového také líbilo?

Není problém, před pár dny se na eBay prodalo klasické Mini z roku 1977, které také dokáže pěkně prásknout do koní, i když pod kapotou neskrývá žádný osmiválec. Zatímco Mini šlo koupit nejlépe s motorem o výkonu 77 koní (a že těch mnoho nebylo), tenhle exemplář dostal patnáctistovku Honda SOHC VTEC D15B z devadesátých let s výkonem větším o více než 50 %. Japonský čtyřválec disponuje výkonem 130 koní a točivým momentem 138 N.m a je v karoserii uložena na pomocném rámu.

Auto dále disponuje mimo jiné blíže nespecifikovaným sportovním podvozkem, jenž si vyžádal instalaci zadního pomocného rámu, kotoučovými brzdami na předku, pětistupňovým manuálem a koženým čalouněním. S ohledem na muší váhu auta a široká límcová kola, vyčuhující z vytažených blatníků lze očekávat, že miník nabídne velmi zábavné svezení, zadarmo to ale nebylo. Prodávající si jej cenil na 23.900 dolarů, což dozajista reflektuje i prvotřídní stav karoserie a interiéru. Někdo si udělal moc hezký Christmas Day. :)

Michal Fokt
Diskuze (0)