Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Alfa Romeo Mito
Alfa Romeo Mito
Alfa Romeo Mito
Alfa Romeo Mito
43 Fotogalerie

Alfa Romeo MiTo: Dva nové motory (1,4T 88 kW a 1,3 JTD) na českém trhu

Alfa Romeo MiTo je u nás v prodeji od loňského září. Nyní se ke stávajícím třem motorům přidává slabší verze přeplňované „čtrnáctistovky“ a menší turbodiesel 1,3 JTD.

Nový benzinový motor se zařadí mezi základní atmosférickou 1,4 MPI s 58 kW a aktuální vrchol nabídky 1,4 T-Jet, který dosahuje 114 kW. Vzhledem k výkonu 88 kW, zrychlení na 100 km/h za 8,8 s a níže položenému maximu točivého momentu může uspokojit potřeby řady zákazníků, pro které byl základní motor příliš slabý a silnější 1,4T zbytečně výkonná nebo drahá. Cena je o 50 tisíc Kč nižší než u 114kW verze.

Druhým z nových motorizací pro MiTo je známý maloobjemový čtyřválec 1,3 JTD (66 kW). Jeho výkon není vzhledem k objemu vůbec špatný, ale je asi každému jasné, že hlavním smyslem této motorizace je minimalizace spotřeby paliva jako protiváha výkonných benzinových variant. Malé turbodiesely se na italském ale i na francouzském nebo německém trhu jistě dobře uchytí.

Nové motory splňují emisní normu Euro 4, agregáty nabízené od podzimu vyhovují Euro 5. Oba turbodiesely mají standardně filtr pevných částic.

Alfa Romeo MiTo na AUTO.cz
Alfa Romeo MiTo: První jízdní dojmy
PŘEDSTAVUJEME Alfa Romeo MiTo - Mini po italsku

Všech pět motorů má standardně systém „Alfa D.N.A.“. Elektronika modifikuje rychlost reakcí motoru, tuhost řízení a míru starostlivosti systému jízdní stability a umožňuje tři odlišná chování vozu podle stylu řízení nebo podmínek provozu: sportovní (Dynamic), městský (Normal) a maximálně bezpečný i v obtížných situacích (All-Weather).

Vůz je nabízen ve dvou stupních výbavy. Základní Progression v sobě zahrnuje poměrně obsáhlý seznam bezpečnostní výbavy, kde nechybí sedm airbagů, aktivní opěrky hlav, stabilizační systém VDC v kombinaci s ABS, ASR, brzdovým asistentem pro pomoc při panickém brzdění a Hill-holderem. Z dalších prvků základní výbavy jmenujme například elektronický diferenciál Q2, autorádio s CD a MP3 se šesti reproduktory, elektrický posilovač řízení, kit test alkohol (zařízení pro ověření přítomnosti alkoholu v dechu), ocelová šestnáctipalcová kola či palubní počítač.

S vyšší výbavou Distinctive navíc zákazník dostane například manuální klimatizaci, prahové lišty, šestnáctipalcová kola z lehkých slitin či volant a hlavici řadící páky v kůži. Z bohatého seznamu příplatkové výbavy se zastavme alespoň u těch nejzajímavějších položek. Za 20.000,- Kč je možno objednat paket Premium, který v sobě zahrnuje přední loketní opěrku, automatickou klimatizaci, tempomat, zadní parkovací senzory, 12V zásuvku v interiéru a bederní opěrku spolujezdce.

Prémiový audiosystém Bose, vyvinutý MiTu na míru přijde na 20.000,- Kč, mlhovky na 5.600,- Kč a metalický lak na deset tisíc korun. Bi-xenonové světlomety stojí v ceníku Alfy Romeo MiTo 20.000,- Kč, kožené čalounění 32.000,- Kč a vyhřívaná přední sedadla 8.500,- Kč. Největší, osmnáctipalcová kola z lehkých slitin přijdou na 20.000,- Kč. K dispozici jsou pouze pro vyšší výbavový stupeň, stejně jako dvojice kol sedmnáctipalcových s cenou 12.000,- Kč.

Alfa Romeo MiTo - ceny na českém trhu
Motor1,4 MPI1,4T
(88 kW)
1,4T
(114 kW)
1,3 JTD1,6 JTD
Převodovka6M5M6M6M6M
Válce/ventily4/44/44/44/44/4
Zdvihový objem [cm³]13681368136812481598
Nejvyšší výkon [kW při ot/min]58/600088/5000114/550066/400088/3750
Nejvyšší toč. moment [Nm při ot./min ]120/4750
(120/4750)
206/1750
(206/1750)
201/5000
(230/3000)
200/2000
(200/2000)
280/1500
(320/1750)
Kombinovaná spotřeba [l/100 km]5,96,16,54,34,8
Zrychlení 0-100 km/h [s]12,18,88,012,09,9
Max. rychlost [km/h]180198215178198
Cena Progression [Kč]359.000,-424.000,-464.000,-419.000,-469.000,-
Cena Distinctive [Kč]394.000,-459.000,-499.000,-454.000,-504.000,-

Údaje v závorkách platí v režimu D.N.A. – Dynamic.