Mitsubishi bude mít nové elektromobily. Opět sáhne po cizích modelech
Mitsubishi bylo jedním z průkopníků elektromobility. První takový model uvedlo už v roce 2009, jenže pak zaspalo dobu. Dnes nemá v nabídce mimo Japonsko jediný elektromobil, což se ale brzy změní. Jen při tom využije pomoc jiných automobilek.
Elektrický kei car Mitsubishi iMiev byl na svou dobu revolučním počinem, šlo o první městský elektrický vůz. Prodávat se začal už v červenci 2009 v Japonsku, Nissan Leaf se představil až o měsíc později. O rok později se začal vyvážet do zbytku světa, včetně Evropy, kde jsme jej znali i pod názvy Peugeot ion a Citroen C-Zero.
Jenže Mitsubishi svůj náskok zahodilo a žádný další model už nenásledoval. Tedy alespoň na exportních trzích, protože doma vedle dodávky Minicab MiEV Mitsubishi prodává také elektrický kei car eK X EV. Ten je výsledkem spolupráce Mitsubishi a Nissanu v jejich společném podniku NMKV, který se zaměřuje právě na kei cary pro japonský trh.
A právě spolupráce s jinými automobilkami budou cestou, kterou se Mitsubishi vrátí do elektrického segmentu i mimo Japonsko. V Evropě už nějakou dobu víme, že Mitsubishi zde uvede přeznačkovaný Renault Scénic. Už dnes Mitsubishi v Evropě nabízí několik modelů s původem u Renaultu, změny jsou na nich proti originálu minimální a zřejmě to čeká také elektromobil.
V USA Mitsubishi také sáhne po vozu na platformě CMF-EV (také nazývané AmpR Medium), ale tentokrát od Nissanu. Třetí generace Leafu se začne prodávat asi ještě letos a na rozdíl od předchozích dvou hatchbacků půjde o SUV. Vzhledem k tomu, že se zatím nepředstavil ani Leaf, o technice nového elektrického Mitsubishi také nic nevíme. Z jediného obrázku, na kterém Mitsubishi ukazuje svou modelovou řadu pro Ameriku, je ale zjevné, že ani na Leafu neudělá moc změn.
Zajímavý bude výběr elektromobilu pro Austrálii, Japonci totiž pravděpodobně sáhnou po modelu od taiwanského výrobce Foxtron. Tedy produktu ze společného podniku známého výrobce elektroniky Foxconn a tamní automobilky Yulon Motor. S největší pravděpodobností půjde o Model B, tedy opět menší SUV. Půjde o druhý model Foxtronu, který se dostane do sériové produkce, po větším Modelu C. Výrobu bude pravděpodobně pro Mitsubisho obstarávat právě Foxtron. S Modelem B se mimochodem počítá i pro Evropský trh, zatím však není jasné, pod jakou značkou.
Elektromobily z vlastního vývoje Mitsubishi stále chystá, vypadá to však, že pouze pro trhy Jihovýchodní Asie. Právě ty jsou dle současného plánu hlavním exportním působištěm značky, zatímco ostatní trhy jsou dle výše zmíněných plánů spíše okrajové. Například v Indonésii už značka vyrábí zmíněnou elektrickou dodávku Minicab MiEV, stále využívající techniku z malého iMiEV.

Zdroj: Insideevs, Zdroj fotek: Mitsubishi, Foxtron, Zdroj videa: Mitsubishi