Mitsubishi chystá malé SUV a rozšíření nabídky plug-in hybridů
Mitsubishi již před třemi lety oznámilo, že se v následujících letech chce zaměřit na elektromobily a plug-in hybridy. Japonský výrobce v této strategii nadále pokračuje, když chce svoji nabídku plug-in hybridů a elektromobilů rozšířit.
Japonský výrobce chce v rámci modernizace své modelové řady nabídnout od každého vozu i verzi s hybridním nebo ryze elektrickým pohonem. „Každý nový model uvedený v následujících pěti letech a dále bude mít techniku hybridu nebo elektromobilu,“ uvedl Lance Bradley, šéf britského zastoupení Mitsubishi v rozhovoru pro Auto Express. Britský magazín je podobně jako český Auto Tip mutací německého Auto Bildu.
Vedle úsporných verzí svých vozů pracuje Mitsubishi na rozšíření své nabídky o nové modely. Mitsubishi se proslavilo především v oblasti terénních a sportovně-užitkových vozů, a tak chce expandovat hlavně v této kategorii. Nabízené portfolio nejspíše rozšíří malé SUV, naznačené loňským konceptem XR-PHEV.
„Jsou zde nějaké segmenty, kde nejsme zastoupeni a ve kterých bychom podle mě uspěli. Crossover segmentu B je zřejmá věc,“ řekl Bradley s tím, že již brzy uslyšíme na toto téma více. Z loni zveřejněné budoucí strategie Mitsubishi vyplývá, že automobilka chystá pro příští rok nový model, kterým by mohlo být právě malé SUV.
Malé SUV ale není jedinou novinkou japonské značky v této oblasti. Vždyť nedávno produktový šéf automobilky Kanenori Okamota časopisu Autocar potvrdil, že současný sportovní model Lancer Evolution X nahradí vysokovýkonné SUV s hybridním pohonem.
Kompaktního modelu se ale Mitsubishi zcela vzdát nechce. Podle britského deníku Daily Telegraph automobilka jedná s aliancí Renault-Nissan o společném vývoji platformy pro takový vůz. Výroba takového auta se ale musí finančně vyplatit, právě ekonomický faktor je zřejmě důvod chystaného konce legendárního Lanceru Evo.
V oblasti úsporných automobilů je cílem Mitsubishi, aby pětinu produkce značky tvořily do roku 2020 elektromobily a vozy s hybridním pohonem. Prvnímu nabízenému plug-in hybridu – Outlanderu PHEV – se podle slov automobilky daří, na svém kontě má od zahájení prodeje loni v lednu přes 33.000 prodaných exemplářů.