Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mitsubishi Lancer Evolution skončí. Nahradí ho výkonné hybridní SUV.

Michal Fokt
Diskuze (11)
To co se doposud pouze šeptalo, je teď oficiálně potvrzeno. Legenda jménem Lancer Evolution se současnou desítkou definitivně skončí. Místo něj přijde výkonné... SUV.

Už nějakou dobu jdou řeči, kterým každý petrolhead už z principu odmítá uvěřit - Mitsubishi má prý v úmyslu ukončit existenci modelu Lancer Evolution a místo něj vyrábět jakési SUV. Jestli jste o tom vážně pochybovali, tak už nemusíte - Mitsubishi tyto spekulace ústy svého produktového šéfa Kanenori Okamota oficiálně potvrdilo. :(

Současný Lancer Evo X se stane posledním svého druhu a s ním skončí existence jediného auta, ze kterého mělo strach i Subaru WRX STI. Mitsubishi se totiž v rámci změny firemní strategie stává okrajovým výrobcem (především) hybridních SUV a Lancer Evolution se mu už vůbec nehodí do krámu a to ani poté, co se v "desítce" dost radikálně změnila jeho filozofie.

Malou, ale opravdu malou náplastí může být, že si u Tři diamantů myslí, že i tento druh aut potřebuje výkonný imageový model, předvádějící potenciál dostupné techniky a proto se plánuje sportovně-užitkový hybridní "sporťák", jenž bude "duchovním nástupcem" Eva. Okamoto sice zatím říká, že Mitsubishi neví, na bázi kterého auta bude rychlé SUV postaveno, což je pochopitelně nesmysl, s ohledem na cenu, ale třeba i váhu auta je více než jisté, že se bude jednat o kompaktní SUV, tedy vůz v "intervalu" modelů ASX a Outlander, u nichž se dá dostat na cenu kolem milionu korun, kde se pohybuje i Evo X. Osobně si myslím, že velikostně bude bližší typu ASX, respektive bude vycházet z jeho další generace, která přijde v roce 2016.

Mohlo by tak jít o konkurenta Range Roveru Evoque, ale třeba i BMW X4 nebo Porsche Macan a téměř jistě bude vycházet ze studie Mitsubuishi XR-PHEV. O použité technice je velmi předčasné spekulovat, ale dá se očekávat kombinace elektromotoru s turbobenzinem. Naopak zcela jisté je využití pohonu všech kol Super All Wheel Control (S-AWC) s aktivním zadním diferenciálem, vyvinutým právě pro Evolutiony a aplikovaným třeba i na pikespeakový speciál MiEV Evolution.

Tak co na tento radikální řez v portfoliu nejen značky samotné, ale i segmentu sportovních aut vůbec, říkáte?

Michal Fokt
Diskuze (11)
4. 10. 2014 00:58
Dobrovolná sebevražda (v Evropě)
Pokud se Mitsubishi rozhodlo se soustředit jen na hybridní SUV, tak je pro Evropu naprosto ztracené... Amen. :-( :no:
3. 10. 2014 19:06
* off Mitsu
Velkeho fuckera do huby tomu z Mitsubishi kto zrusil Evo..
3. 10. 2014 15:37
Re: U Subaru...
jj a navic jeste ta cena benzinu furt roste. Bohuzel, dnes uz vsichni jezdi v nafte a ta neni na sport stavena.
3. 10. 2014 14:39
Re: Podle mého ...
To jsou pro mě osobně dva velmi rozdílné světy .... WRXo je neuvěřitelně hbité a ovladatelné auto. MB (C, CLK, E, CLS ...) v AMG jsou prostě jen cestovní pohodlná auta vybavená silným motorem ...
Avatar - KANKUNEN
3. 10. 2014 13:16
Re: Podle mého ...
A MB A AMG je to ho důkazem.