Mitsubishi Concept-X: Evo X se blíží
Sotva Mitsubishi zabalilo stánek na autosalonu ve Frankfurtu, muselo spěchat domů, aby se pořádně připravilo na autoshow v Tokiu. Domácímu publiku automobilka připravila atraktivní podívanou. Kromě nového outlanderu, o němž se dočtete v samostatném článku, se v Tokiu představí například studie Concept-X navazující na Concept Sportback, jenž si odbyl premiéru ve Frankfurtu.
Na rozdíl od Sportbacku, o němž Mitsubishi mnoho informací neprozradilo, je u Conceptu-X sdílnější, a tak se dovídáme, že pod kapotou hřímá dvoulitrový přeplňovaný čtyřválec MIVEC (s výkonem okolo 220 kW) spojený s šestistupňovou dvouspojkovou převodovkou. Síla proudí na všechna čtyři kola, pohon Super All Wheel Control (S-AWC) disponuje například systémem aktivního řízení nebo kontroly náklonů v zatáčkách.
Od frankfurtské studie se Concept-X odlišuje agresivnější přední i zadní částí s výrazným spoilerem a difuzorem. Uvnitř vládne informační a zároveň zábavní systém s LCD obrazovkami. Vůz stojí na podvozku se vzpěrami McPherson vpředu a víceprvkovým zavěšením vzadu, použitím hliníku pro některé části karoserie a motor se podařilo významně snížit hmotnost.
Podle zdrojů blízkých automobilce se Concept-X velmi podobá sériové podobě nového Mitsubishi Lancer Evolution X, jehož příchod se plánuje na rok 2007.
| Concept-X | hodnota |
| Délka (mm) | 4530 |
| Šířka (mm) | 1830 |
| Výška (mm) | 1470 |
| Rozvor (mm) | 2650 |
| Rozchod: P/Z (mm) | 1565 / 1565 |
| Počet sedadel | 4 |
| Pneumatiky | 255/35R20 |
| Kola | 20 x 9J |














