Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mitsubishi Evolution X: První (ne)oficiální fotky

Miro Mihalik Miro Mihalik 27. 8. 2007 • 22:51
8
40
Zobrazit náhledy (8)
Mitsubishi Lancer Mitsubishi Lancer Mitsubishi Lancer
Fanoušci Mitsubishi vyšťourali prospekt nové modly s pořadovým číslem X.

Těm z nás, kteří nepronikli do tajemství rozsypaných čajových lístků, musí stačit obrázky. I ty ovšem stačí na doplnění skoro hotové skládačky. Vylepšený systém pohonu všech kol a dvojspojkovou převdovku SST jsme vám již představovali, měli jsme však nějaké pochybnosti o jejím manuálním režimu. Zbytečně. Evolution X nabídne možnost sekvenčního řazení prostřednictvím volicí páky na středovém tunelu nebo pádly pod volantem.

Prospekt také prozrazuje, že Mitsubishi neztratí ani příznivce klasického řazení – alternativně bude k mání 5stupňová manuální převodovka. Při bližším ohledání interiéru se dá zjistit, že EVO opět dostane skvělá sportovní sedadla Recaro s integrovanými bočními airbagy a příčnou vzpěrou, která zabrání podklouznutí řidiče pod pásem. Interiér je podobný modelu Outlander a ovladač pohonu všech kol S-AWC (Super All Wheel Control) bude u některých verzí přímo na volantu.

Přeplňovaný hliníkový čtyřválec 4B11 s variabilním časováním sacích i výfukových ventilů MIVEC (z průřezu to vypadá na čistě elektrické ovládání) má v japonské specifikaci výkon 206 kW (280 k) při 6500 ot./min. Změnou profilu lopatek turbodmychadla se povedlo výrazně zvýšit točivý moment z 355 (evropská specifikace) až na 422 Nm při 3500 ot./min. a také zlepšit jeho průběh. O zpomalení budou pečovat brzdy Brembo.

Příznivci značky Subaru můžou jen tiše závidět, jak si největší konkurent opět udrží tradiční tříprostorovou karoserii s praktickým zavazadelníkem a velkým stavitelným křídlem na zádi. Ve srovnání s konceptem se však ještě pár drobností změnilo – vůz má na kapotě jeden nasávací a dva odvětrávací otvory a linii výřezů předních kol kopírují dvě spáry, které budou odvádět teplo od předních kotoučů.

Související články

Témata
Avatar - davy
28. 8. 2007 17:22
Re: Ty jo...
Takze tim je to zcela jasne, diky za nazor:-) [odkaz]
Avatar - davy
28. 8. 2007 17:17
Re: No...
A co tedy udelji fanouskove? Jestli to dobre chapu,tak z toho vyplyva, ze neudelaji nic? :-)
Avatar - davy
28. 8. 2007 16:46
Re: Stejně od Imprezy dostane klepec na silnici
:yes:
Avatar - davy
28. 8. 2007 16:23
Re: Ty jo...
To vis, ze tu jsem Martinko, jen zatim tise a stranou:-) Mam ted dilema, cerne jako obvykle nebo treba bile? Ted je to na Tobe:-)
28. 8. 2007 10:00
No...
... musím říct, jako majitel posledního modelu STI, že si novou Imprezu nekoupim, i kdyby měla 400k v základu a lítala, jak splašená. Stejnej názor maj i kolegové, se kterejma pravidelně pořádáme vyjížďky. Protože je jednoduše hnusná. Ale EVO taky ne, protože už se nikdo z nás nechce vracet k dvoulitru. To jen na vysvětlenou, co udělaj asi fanouškové značky... ;-)
Články odjinud