Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mitsubishi Fuso Canter: Velká fotogalerie nové generace

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)
Mitsubishi Fuso Canter ve své osmé generaci vstoupilo v loňském roce nejprve na japonský trh, následovalo letošní jarní uvedení v Severní Americe a jako poslední se jej dočkala Evropa.

Osmá generace lehkého nákladního automobilu Mitsubishi Fuso Canter se představila na podzim loňského roku v Tokiu a nahrazuje sedmou generaci, která je na trhu od roku 2002. Kořeny této modelové řady ovšem sahají až do roku 1963, kdy měla premiéru první generace.

K pohonu osmé generace Canteru slouží čtyřválcový turbodiesel o objemu 3,0 litru s interním označením 4P10, splňující emisní normu Euro 5. Na evropském trhu je tato pohonná jednotka k dispozici ve třech výkonových verzích.

Základní provedení nabízí 96 kW (130 k) při 3000 až 3500 min-1 a točivý moment 300 Nm od 1300 do 3050 min-1. Střed nabídky poskytuje110 kW (150 k) při 3500 min-1 a točivý moment 370 Nm od 1320 do 2840 min-1. Vrchol nabídky má nejvyšší výkon 129 kW (175 k) při 3500 min-1 a točivý moment 430 Nm od 1600 do 2860 min-1. Standardně montovaná motorová brzda přispívá k nižšímu opotřebení brzd a snížení nákladů na údržbu až o 20 %.

Novinkou nejen pro evropský trh je použití šestistupňové dvouspojkové převodovky Duonic. Ta je alternativou k pětistupňové manuální převodovce. Pro všechny tři výkonové verze je standardem systém start-stop. Ten má spolu s dvouspojkovou převodovkou v městském provozu přispět k snížení spotřeby paliva až o 3 %. Na dalším snížení provozních nákladů se má podílet prodloužení servisních intervalů z 30.000 km na 40.000 km.

Kromě nového motoru a převodovky má osmá generace Canteru i kompletně přepracovaný rám, nápravy a brzdy. Verze s celkovou hmotností 3,5 tuny má vpředu nezávislé zavěšení kol a pro verze s celkovou hmotností 6,0 tuny a 7,5 tuny je k dispozici ESP. Všechny tyto změny mají přispět k snížení hmotnosti vozu a zvýšení jeho bezpečnosti.

U nové Canteru byl upravena nabídka verzí a je k dispozici s celkovou hmotností 3,5 tuny, 6,0 tuny (novinka v nabídce) a 7,5 tuny. Zákaznicí mohou volit jeden z šesti rozvorů náprav: 2500 mm, 2800 mm, 3400 mm, 3850 mm, 4300 mm a extra-dlouhý rozvor náprav 4750 mm pro vozidla s celkovou délkou 7000 mm.

Nová je samozřejmě i kabina a její interiér, který má posádce poskytovat vyšší komfort než u předchozího provedení. Zcela nové je sedadlo řidiče a krajního spolujezdce s integrovanou hlavovou opěrkou. Nabídka příplatkové výbavy obsahuje airbag řidiče a spolujezdce i automatickou klimatizaci. Design exteriéru kabiny i interiéru se pyšní oceněním Good Design Award 2010, které Mitsubishi Fuso získalo od Japan Industrial Design Promotion Organisation (JIDPO).

Sériová výroba nového Fuso Canter pro Evropu se rozběhla v polovině října ve výrobním závodě v portugalském městě Tramagal, ležícím 150 km severně od Lisabonu. Nákladní automobily Fuso Canter se zde vyrábí již od roku 1980.

Mitsubishi Fuso Canter je s více než 150.000 prodanými vozidly po celém světě mezinárodním bestsellerem koncernu Daimler Trucks. Výrobní závod v Tramagalu dodává tento užitkový automobil do více než 30 evropských států. Od zahájení produkce v roce 1980 bylo v Portugalsku pro evropský trh vyrobeno okolo 160.000 vozidel.

Přibližně 50 % komponentů Mitsubishi Fuso Canter vyráběných v Tramagalu pochází od více než 90 evropských dodavatelů. Od nich pochází motory, nápravy, odpružení, brzdy, světlomety, sedadla, vnitřní obložení kabiny a samozřejmě i nástavby. Z Japonska pak pochází kabina, rám, řízení, topení i klimatizace a dvouspojková převodovka Duonic.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)