Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mitsubishi I-koncept: mini s motorem vzadu

Ondřej Láník
Diskuze (8)
Na začátku roku 2006 se na japonském trhu začne prodávat nové mini s logem Mitsubishi Motors. Neobvyklému jménu sekunduje netradiční koncepce. Přeplňovaný tříválec je totiž umístěn vzadu a pohání zadní nápravu.

Na začátku roku 2006 se na japonském trhu začne prodávat nové mini s logem Mitsubishi Motors. Neobvyklému jménu sekunduje netradiční koncepce. Přeplňovaný tříválec je totiž umístěn vzadu a pohání zadní nápravu.

Pětidveřový čtyřmístný mikrovan Mitsubishi I (anglicky já) s vnějšími rozměry 3395 x 1475 x 1600 mm je již několik let prezentován jako koncept, ale v lednu 2006 by se domácí japonský trh měl dočkat zahájení prodeje vozu, který se od letošní tokijské studie nebude příliš lišit. Motor umístěný vzadu je sice netradiční, ale ne neznámé řešení. Stejnou koncepci totiž využívá Smart u svých nejmenších vozů ForTwo. Mitsubishi vyzdvihuje bezpečnostní výhodu, protože příď je nyní měkčí a je možno snáze naladit tuhost deformovatelných částí. Motor umístěný vzadu umožňuje také zvětšení prostoru pro cestující, kola jsou vysunuta dále do rohů karosérie, což potvrzuje i extrémní hodnota rozvoru 2550 mm.

Nový zážehový tříválec 660 cm3 je přeplňován turbodmychadlem, systém přeplňování využívá také chladič stlačeného vzduchu, variabilní ventilový rozvod MIVEC přispívá k nízké spotřebě paliva a nízkým hodnotám emisí škodlivin v celém spektru otáček motoru. Nejvyšší výkon činí 47 kW.

Další podrobnosti zatím nebyly zveřejněny.

Ondřej Láník
Diskuze (8)