Mitsubishi konkurenta Toyobaru nechystá
Jakmile se japonská dvojčata Toyota GT 86 a Subaru BRZ setkala s nadšeným přijetím médií i veřejnosti, jako houby po dešti se vyrojily informace o tom, které značky úspěch zadokolkových kupátek inspiroval. Některé z nich byly silně spekulativní, jiné přece jen měly jistou oporu v tom, co nám automobilky předkládaly.
Pokud jde o japonskou konkurenci, vcelku ticho bylo kupodivu u Hondy, kolem níž bývá těch planých poplachů nejvíce, zato se ale živě spekulovalo o tom, že se do party přidá Nissan, jenž opráší řadu 200 a že by se Mitsubishi Eclipse, které se před časem odebralo do důchodu, mohlo vrátit, tentokrát jako sporťák s pohonem zadní nápravy.
Zatímco u Nissanu je na toto téma (podezřele nadějné) ticho, byť to tam může skončit buď pouhým zmenšením nástupce 370Z nebo malou předokolkou s možností volby 4x4, na přetřes oficiálními místy přišla tato možnost u Mitsubishi. Šéf značky Osamu Masuko sice připustil, že se o takové možnosti přemýšlelo a zejména inženýři by se do takového projektu pustili s nadšením, ale vedení firmy je přesvědčeno o tom, že by se nejednalo o ziskový projekt.
...a to je momentálně u jedné ze dvou japonských automobilek, sužovaných několika lety ztrátového hospodaření, klíčové hledisko. Masuko k tomu dodává, že jedinou šancí na ziskovost je sdílení platformy pro více aut, jenže Mitsubishi by takovou nemělo do čeho dát. Na rozdíl od Toyoty, která ji použije krom BRZ a GT 86 i pro příští Lexus IS a jeho deriváty. Stejný problém má mimochodem i Honda.
Masuko navíc prozradil, že se v současnosti u "Tří diamantů" nevyvíjí ani žádný jiný sportovní vůz, nicméně je prý ve fázi zvažování "malé sportovní auto", nebylo ale prý dosud rozhodnuto, na bázi kterého modelu. I nadále se tak příznivci značky budou muset spokojit s Lancerem Evolution a "odtuněnou" verzí Ralliart, přičemž v souvislosti s nimi se mluví od příští generace o použití hybridní techniky.