Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mitsubishi Lancer v ČR: ceník začíná od 449.900,-Kč, výbava je bohatá

Ondřej Láník
Diskuze (134)
Prodejci automobilů Mitsubishi začali na českém trhu nabízet nový Lancer. Velmi důležitý model dostal atraktivní ceny, které by mohly zvednout zájem o vozy této značky na českém trhu.

Nové Mitsubishi Lancer s tříprostorovou karoserií má v evropské specifikaci vnější rozměry 4570 x 1760 x 1490 mm, rozvor 2635 mm a pohotovostní hmotnost od 1250 kg (1.5 MIVEC) do 1425 kg (2.0 DI-D). Dospělý automobil na horní hranici nižší střední třídy se prodává od počátku se třemi motory.

Už základní a lehký čtyřválec 1,5 MIVEC splní všechny základní požadavky na automobil této velikosti a určení, když je schopen akcelerovat z klidu na 100 km/h pod 12 sekund, nejvíce jede 191 km/h a v kombinovaném cyklu spotřebuje jen 6,4 l/100 km.

Ceny vypadají lákavě zejména po tom, co si pročtete seznam standardní výbavy. v základním stupni Inform budou mít všechny Lancery ABS, EBD, přední, boční a hlavové airbagy, kolenní airbag pro řidiče, manuálně regulovanou klimatizaci, elektricky ovládaná okna, bezklíčový přístup do vozu a rádio s CD a MP3 přehrávačem. Standardem jsou kola s pneumatikami 205/60 R16.

Výbava Invite přidává navíc kola z lehkých slitin, kůží potažený věnec volantu, hlavici řadicí páky a madlo ruční brzdy, ovládání rádia na volantu, handsfree sadu s Bluetooth nebo automatickou klimatizaci.

Výbava Intense obsahuje ještě větší kola s pneumatikami 215/45 R18, agresivnější aerodynamickou sadu vnějších dílů karoserie, světelný a dešťový senzor, audiosoustavu Rockford Fosgate s 9 reproduktory nebo přední mlhovky.

Mitsubishi Lancer na českém trhu
Motor1.5 MIVEC1.8 MIVEC1.8 MIVEC CVT2,0 DI-D
Zdvihový objem [cm3]1499179917991968
Válce/ventily4/44/44/44/4
Nejvyšší výkon [kW/ot/min]80/6000105/6000105/6000103/4000
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min]143/4000177/4250177/4250310/1750-2500
Max. rychlost [km/h]191209194207
Zrychlení 0-100 km/h [s]11,610,212,39,6
Komb. spotřeba [l/100 km]6,47,77,96,4
Cena Inform [Kč]449.900,-469.900,--529.900,-
Cena Invite [Kč]509.900,-529.900,--589.900,-
Cena Intense [Kč]-569.900,-609.900,-629.900,-
Cena Instyle [Kč]-699.900,-739.900,-759.900,-

Ondřej Láník
Diskuze (134)
Avatar - Emel
23. 10. 2007 22:19
Re: EVO-LUČNÍ POLUCE
Octavia RS - motor je super, benzín i nafta. Jinak je to ale nezajímavé auto, které potkáváš pomalu na každém rohu. Stylové? Kdepak, ani za profláknutou modrou metalízou se dnes pomalu nikdo neohlédne, červená je stejně neadekvátní, snad ještě bílé kombi mě dokáže zaujmout. Tvrdý podvozek, tvrdé sedačky, pro rodinu bych to nekoupil. Mimochodem, při uvedení Octavie na trh také verze RS nebyla, možná ani kombi.. takže na hodnocení šíře modelové řady je ještě poněkud brzy.

Co se nafty týče.. HDI, dCI, případně d nebo D4D... tam je dnes špička. Pokud se podívám třeba na 2,0TDI v Octávii... přesně stejný výkon (103), o 10Nm vyšší krouťák v naprosto stejném rozpětí otáček (320 vs. 310 při 1750-2500)... nevím co jsi chtěl ukázat, obě auta jsou prostě současný standard a výkonově téměř totožná.
20. 10. 2007 10:44
Re: EVO-LUČNÍ POLUCE
Píšeš, že O2 má 20 koní navíc (to je v tomto segmentu sakra hodně) a přesto tu nejásáme nad "dělem silnic, dravcem okresek"... Nikoli, je to evropské důstojné auto s důstojným výkonem. Vedle toho ti Škoda nabízí i 200 koní... Ovšem, plejstejšnovej kovboj, omámen noční televizní časovkou s EVO, ten si neumí představit, že civilní verce Lanceru na 140 koních není žádným dělem, není to prostě ani žádná konkurence pro evropská "děla", neb veriantnost karoserií žádná, naftový motor má lehce přiškrcený kroutící moment a auto samotné má takřka nulový imege...

Umíš si představit, že tu pojednou vyjede třeba Megane jen s karoserií sedan? :-) Nebo, že 308 vyjede bez hatchbacku? Jsme v nižší střední, kterou dokonale nadefinoval a i nadále definuje Golf, Focus a spol. Prioritní je tedy především verze hatchback, z ní se teprve odvozují deriváty jako sedan (Jetta) a combíky.

Souhlasíms stebou, vykuchaná vizualita z S40, zbavená kouzla potentních boků se asi nezapíše do dějin jako nadčasový počin. Mimochodem, píšeš o Civicovi, tak když se dnes na něho podíváš... velmi silně stárne, to je paradox, co?

Lancer bude jistě technicky dobrý vůz. Evropa se ovšem dostala za dobu jeho absence zde dál. Jestli ztraacené pozice (a ony snad nějaké kdy byly?) dožene, či zda se zařadí mezi premianty nižší střední, to ukáže čas. Můj tip je, že na to nemá.
20. 10. 2007 01:30
Re: skusim tipnut...
Tohle ma nekdo cist? Kolik myslis ze mam casu na invektivy? Zabyvej se autama a necum tolik do zrcadla, kdyz se ti GTI prispevky nelibi, tak je necti nebo nekomentuj (coz delam ja). A diskutuj o autech, a ne lidech (delka tvyho prispevku na adresu jedine osoby taky vypovida i o tvym psychickym zdravi).
19. 10. 2007 23:52
Re: MiLan
???? To asi nie. Silva predsa designoval uz koncepty ako Salsa (2000) a Salsa Emotion (?) a urcite aj Ibizu III. (2001).
19. 10. 2007 22:16
Re: EVO-LUČNÍ POLUCE
Ano ano.