Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mitsubishi nabídne dvoumiliardový podíl v automobilce

Michal Fokt
Diskuze (12)
Koncern Mitsubishi Group chce pomoci problematické automobilové divizi emisí akcií ve výši dvou miliard dolarů. Pomůže to?

Mitsubishi bylo před lety součástí slibné aliance s Chryslerem a Mercedesem a toto uskupení mělo zajistit slušnou pozici na všech hlavních světových trzích. Jenže se ukázalo, že zdravá je pouze německá část skupiny a aliance se rozpadla dříve, než vůbec začala pořádně fungovat. Jaký byl další vývoj Chrysleru, se všeobecně ví, ale co Mitsubishi?

V jeho případě to mateřský koncern Mitsubishi Group nenechal dojít až na hranici bankrotu a do automobilky napumpoval spoustu peněz, získaných z ostatních větví koncernu (Mitsubishi UFJ Financial, Mitsubishi Heavy Industries a Mitsubishi Corporation) a zahájil restrukturalizaci. Díky ní by už údajně mělo Mitsubishi Motors přejít z "nouzového režimu" do "raného stádia oživení".

Za letošek rok se očekává nárůst čistého zisku o 32 %, tedy na 5,03 miliard dolarů, na kterém má hlavní zásluhu nárůst poptávky v jihovýchodní Asii a slibné je též partnerství s Nissanem v Číně. Ovšem opačný vývoj zaznamenává Mitsubishi s poněkud nekonkurenceschopnou nabídkou v USA, kde dokonce aktuálně hrozí, že Mitsubishi ze Severní Ameriky stáhne stejně, jako Suzuki.

Akciové trhy každopádně zatím stále nejsou ze současné situace u Mitsubishi nadšené, akcie nejen že stále klesají, ale Mitsubishi Motors navíc od roku 1998 nevyplatilo žádné dividendy, takže se dá říci, že jsou tyto cenné papíry bez ohledu na jejich hodnotu víceméně bezcenné. To komplikuje situaci ostatním značkám Mitsubishi Group, které vlastní značný balík těchto akcií. Mitsubishi Motors jim teď hodná odlehčit emisí preferenčních akcií bez hlasovacích práv ve výši přibližně dvě miliardy dolarů. Otázkou ovšem je, kdo takové akcie bude chtít, jejich nákup bude hodně riskantní investicí.

Michal Fokt
Diskuze (12)
Avatar - romgator
17. 9. 2013 16:32
možná se stáhnou
pokud to Mitsubishi v USA zabalí stejně jako Suzuki a myslím také Isuzu, tak to znamená velkou ránu nejen pro zmíněné značky, ale možná také pro jap. automobilový průmysl.
Proč? I taková Honda tam nemá na růžích ustláno. Kdo přijde pak?
Avatar - Emel
17. 9. 2013 11:56
Re: VW
Proč myslíš? VW chce být největší na světě... a i když toho Mitsubishi moc nenabízí, může to být v některých částech světa zajímavý partner. Ostatně... oč lepší je třeba Suzuki?
17. 9. 2013 11:24
Kde jsou ty časy...
... kde jsou ty časy, kdy Hyundai nakupoval technologie a taky celé modely právě u Mitsubishi... Kde je dnes Hyundai a kde Mitsubishi...
Avatar - Ham.
16. 9. 2013 19:52
Re: VW
To asi těžko, je to pro ně zcela nezajímavá značka.
16. 9. 2013 17:38
Re: VW
nepatlejme se v detailech... jak pravi klasik: "de vo feeling, vole!"