Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mitsubishi Prototype-S: Lancer Sportback pro Evropany

Ondřej Láník
Diskuze (36)
Mitsubishi plní co slíbilo. Po klasickém Lanceru s tříprostorovou karoserií příjde ještě pětidveřový hatchback, který by hlavně v Evropě mohl výrazně zvýšit odbyt značky Mitsubishi.

Nové zakončení karoserie Lanceru je tím hlavním, čím bude chtít Mitsubishi v Ženevě oslovit. Sportovní, rychle se svažující páté dveře, kterým dominuje rozměrný střešní spojler, přerozdělily hmoty známého sedanu zcela novým způsobem.

Hatchback obvykle bývá praktičtější karosářskou verzí než sedan, ale obvinit japonské designéry z přílišného důrazu na prakticky využitelné uspořádání karoserie v tomto případě asi nelze. Za zadními koly zůstává ještě velký kus karoserie a nárazník, jehož mohutnost si nezadá s americkými modely z osmdesátých let.

Přední část vozu využívá další variaci známé masky, tentokrát v celočerném matném provedení, se strukturovanou mřížkou a chromovaným orámováním. Dalším odlišujícím prvkem je kapota typu Lancer Evolution, specifické přední světlomety ze světelných diod a 19palcová kola z lehkých slitin.

Interiér konceptu Prototype-S by mohly sériové modely Made in Japan závidět. Najdeme zde italské provedení dvojité kapličky s budíky, výplň panelů dveří a čalounění horní části přístrojové desky v černém semiši nebo světle hnědou kůži vybranou pro čalounění sedadel.

Studie Prototype-S v podstatě zůstává věrná designovým myšlenkám vývojového konceptu Sportback z roku 2005 a je předpremiérou očekávaného Lanceru Sportback.

Po uvedení sériového modelu ještě v tomto roce, bude pětidveřové provedení Lanceru nejdůležitější karosářskou variantou pro celou Evropu, jelikož bude představovat 70 % plánového prodaného objemu v tomto regionu.

Ondřej Láník
Diskuze (36)
Avatar - Blue Sun
27. 2. 2008 07:18
Re: je to fajn
No, já na BSG ujíždím teď. Od roku 2004 totiž začal vycházet remake původního seriálů, který ovšem, na rozdíl od různých podobných vykrádaček, je o několik světelných let napřed.
27. 2. 2008 02:44
Par dalsich obrazku
Aby se neřeklo, dávám sem pár dalších obrázků - interiér, kufr a tak - plus míry a váhy. Doufám jsem nepřehlídnul, že by to sem někam už umístila redakce. Kufr vypadá poměrně velký, pečlivěji zpracovaný než u sedanu a zase je v něm pořádný subwoofer od R.Fosgate, takže muzika bude vyhrávat jak na pouti >:D Interiér okolo volantu se drží sedanu,v civilu to zase bude příjemně jednoduché. [odkaz]
26. 2. 2008 16:38
...
som velky fanusik lancera obzvalast lancerla evolution a to kazdej generacie.. lebo z generacie na generaciu su lepsi a lepsi :yes:
ale toto prevedenie vo mne vyvolava divne pocity.. z bolu ten zad je skoseny ako u facusa ale aj zo zadu ten prechod zo sikmej casti do kufra... cisty focus :-) ... a svetla mi strasne pripomiju Imprezu...
ale inak to vyzera fajt.. je to take dravsie a asi az moc japonske civilna verzia bude viac uhladena....

ale aj tak na lancer evolution X sedan to urcite nema :)))
26. 2. 2008 16:38
...
som velky fanusik lancera obzvalast lancerla evolution a to kazdej radry.. lebo z rady su lepsi a lepsi :yes:
ale toto prevedenie vo mne vyvolava divne pocity.. z bolu ten zad je skoseny ako u facusa ale aj zo zadu ten prechod zo sikmej casti do kufra... cisty focus :-) ... a svetla mi strasne pripomiju Imprezu...
ale inak to vyzera fajt.. je to take dravsie a asi az moc japonske civilna verzia bude viac uhladena....

ale aj tak na lancer evolution X sedan to urcite nema :)))
26. 2. 2008 15:26
Jako zamlada
No vezmeme si k ruce sériový sedan a vidíme s velkou pravděpodobností, jak bude vypadat civilní verze. Fundamentalisti značky si počkají na některou splašenou verzi s násoskami v haubně a velkým křídlem a určitě se jí taky dočkají a mají na to plné právo. Přesto bude civilní verze vypadat jedním slovem dobře, Mitsu se vrací hluboko do 90. let "ke kořenům" a tentokrát to není retro vyjádřené nějakými stopkovými páčkami nebo archaickým budíkem (aspoň doufám), ale samotnou linií karosérie. Tohle jsou zkrátka proporce správného hatche, skoro liftu, předtím, než se jako symbol krásy prosadily kratiny s ustřeleným zadkem a nafouknutými boky. Ber nebo nechej být, tohle není napomádovaný šudla, který se ti vtírá. Dialog s Lexusem a Subaru je zřejmý, takže i začlenění do kategorie. Jediná starost jsou zatím opravdu motory, stávající trojlístek osazovaný do sedanu budí trochu rozpaky, to měl kdysi GTI pravdu, musím zpětně uznat. Pohled na osmnáctku od Hondy nebo na dieselovou špičku zabolí. A když už, tak bych se přimlouval dát pár kaček ještě do dvouosého volantu, aby se nedělo to, co v sedanu, že po optimalizaci sezení se hlava řadičky octne dost daleko mimo ideální místo pod dlaní ruky. Předpokládám, že podvozek zůstane stejný, čili téměř dokonalý, a vnitřní prostor kabiny stejně velkorysý, abychom se tam my čeští důchodci mohli pěkně rozvalovat :-)