Mitsubishi: První analýza prodeje Lanceru Evolution
Dospělejší a sofistikovanější, ale současně komfortnější a vybavenější – takový je nový Lancer Evolution. Nelehký úkol zvyšování odbytu Eva založila značka na odvážné strategii, jejíž součástí bylo oslovení nejen stávajících zákazníků, ale také těch, kteří jezdí s vozy prémiových značek. Jak se to daří dokládají první analýzy prodeje z Velké Británie.
Zatímco je v současné době vůz postupně uváděn na evropských trzích, ve Velké Británii, která je největším a nejrozvinutějším trhem s podobnými vozy v regionu, již proběhla analýza prvních nákupů vozů, která identifikovala potenciál nového Eva. Do analýzy bylo zahrnuto 172 vozů, prodaných u 60 autorizovaných prodejců ve Velké Británii v období duben a květen 2008.
Jak se očekávalo, předchozí majitelé Lancer Evolution přijali nový vůz a zvolili zejména verze s manuální převodovkou, které však pro anglický trh zahrnují i verzi „FQ“, tedy vyšší výkonové varianty. Stejnou pozornost si zaslouží skutečnost, že se mezi zákazníky poprvé objevují také předchozí majitelé vozů prémiových německých značek (a výstředních italských vozů ..), kteří zvolili modely s vyspělejší TC-SST dvouspojkovou převodovkou.
Mitsubishi se chlubí také skupinou majitelů vozů značky Subaru, kteří ve svém výběru aktuálně upřednostnili Evolution. Jejich počet údajně není nevýznamný.
Vozy s dvouspojkovou převodovkou TC-SST mají následující složení klientely: 40 % vozů odebrali majitelé vozů prémiových německých značek (především Audi, BMW a Mercedes-Benz), 30 % zákazníků má zkušenost se Subaru a 20 % vlastnilo předchozí generace Lanceru Evolution.
U vozů s manuální převodovkou bylo 20 % zákazníků s německou prémiovou minulostí, 20 % vlastnilo Subaru, 40 % předchozí generace Lanceru Evolution a 20 % vozy jiných značek.
Mitsubishi Lancer Evo na Auto.cz |
Mitsubishi Lancer Evolution: První jízdní dojmy |
Mitsubishi Motors letos na jaře plánovalo roční prodej v Evropě 3 000 vozů (z toho 85 % s dvouspojkovou převodovkou TC-SST). Evolution by měl tvořit podle očekávání značky 6 % celkového objemu prodaných modelů Lancer.
Martin Krob, General Manager M Motors CZ s.r.o. při příležitosti uvedení Lanceru Evolution na český trh řekl: „Nová generace Evolution je stále tím sportovním dravcem, možná trochu komfortnějším, než jsme byli doposud zvyklí. Umožní nám tak oslovit širší skupinu zákazníků a počítáme s měsíčním prodejem 5-10 vozů. V tuto chvíli nabízíme s verzi GSR s manuální převodovkou. Verze MR s dvouspojkovou převodovkou TC-SST se začne prodávat v průběhu letošního podzimu.“
Mitsubishi Lancer Evolution (2008) | ||
Model | Lancer Evo | Lancer Evo TC-SST |
Převodovka | 5MT | 6 SST |
Zdvihový objem [cm3] | 1998 | 1998 |
Válce/ventily | 4/4 | 4/4 |
Nejvyšší výkon [kW/ot/min] | 217/6500 | 217/6500 |
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min] | 366/3500 | 366/3500 |
Max. rychlost [km/h] | 240 | 242 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 5,4 | 6,3 |
Komb. spotřeba [l/100 km] | 10,2 | 10,5 |
Cena GSR [Kč] | 1.149.900,- | 1.209.900 |
Cena MR [Kč] | - | 1.359.900 |