Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mitsubishi: První analýza prodeje Lanceru Evolution

Ondřej Láník
Diskuze (25)
Jak se daří uskutečňovat odvážnou prodejní strategii nového Lanceru Evolution dokládají první analýzy prodeje z Velké Británie.

Dospělejší a sofistikovanější, ale současně komfortnější a vybavenější – takový je nový Lancer Evolution. Nelehký úkol zvyšování odbytu Eva založila značka na odvážné strategii, jejíž součástí bylo oslovení nejen stávajících zákazníků, ale také těch, kteří jezdí s vozy prémiových značek. Jak se to daří dokládají první analýzy prodeje z Velké Británie.

Zatímco je v současné době vůz postupně uváděn na evropských trzích, ve Velké Británii, která je největším a nejrozvinutějším trhem s podobnými vozy v regionu, již proběhla analýza prvních nákupů vozů, která identifikovala potenciál nového Eva. Do analýzy bylo zahrnuto 172 vozů, prodaných u 60 autorizovaných prodejců ve Velké Británii v období duben a květen 2008.

Jak se očekávalo, předchozí majitelé Lancer Evolution přijali nový vůz a zvolili zejména verze s manuální převodovkou, které však pro anglický trh zahrnují i verzi „FQ“, tedy vyšší výkonové varianty. Stejnou pozornost si zaslouží skutečnost, že se mezi zákazníky poprvé objevují také předchozí majitelé vozů prémiových německých značek (a výstředních italských vozů ..), kteří zvolili modely s vyspělejší TC-SST dvouspojkovou převodovkou.

Mitsubishi se chlubí také skupinou majitelů vozů značky Subaru, kteří ve svém výběru aktuálně upřednostnili Evolution. Jejich počet údajně není nevýznamný.

Vozy s dvouspojkovou převodovkou TC-SST mají následující složení klientely: 40 % vozů odebrali majitelé vozů prémiových německých značek (především Audi, BMW a Mercedes-Benz), 30 % zákazníků má zkušenost se Subaru a 20 % vlastnilo předchozí generace Lanceru Evolution.

U vozů s manuální převodovkou bylo 20 % zákazníků s německou prémiovou minulostí, 20 % vlastnilo Subaru, 40 % předchozí generace Lanceru Evolution a 20 % vozy jiných značek.

Mitsubishi Lancer Evo na Auto.cz
Mitsubishi Lancer Evolution: První jízdní dojmy

Mitsubishi Motors letos na jaře plánovalo roční prodej v Evropě 3 000 vozů (z toho 85 % s dvouspojkovou převodovkou TC-SST). Evolution by měl tvořit podle očekávání značky 6 % celkového objemu prodaných modelů Lancer.

Martin Krob, General Manager M Motors CZ s.r.o. při příležitosti uvedení Lanceru Evolution na český trh řekl: „Nová generace Evolution je stále tím sportovním dravcem, možná trochu komfortnějším, než jsme byli doposud zvyklí. Umožní nám tak oslovit širší skupinu zákazníků a počítáme s měsíčním prodejem 5-10 vozů. V tuto chvíli nabízíme s verzi GSR s manuální převodovkou. Verze MR s dvouspojkovou převodovkou TC-SST se začne prodávat v průběhu letošního podzimu.“

Mitsubishi Lancer Evolution (2008)
ModelLancer Evo Lancer Evo TC-SST
Převodovka5MT6 SST
Zdvihový objem [cm3]19981998
Válce/ventily4/44/4
Nejvyšší výkon [kW/ot/min]217/6500217/6500
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min]366/3500366/3500
Max. rychlost [km/h]240242
Zrychlení 0-100 km/h [s]5,46,3
Komb. spotřeba [l/100 km]10,210,5
Cena GSR [Kč]1.149.900,-1.209.900
Cena MR [Kč]-1.359.900

Ondřej Láník
Diskuze (25)
Avatar - T613
31. 7. 2008 07:12
Re: Dotaz
Vzhledem k tomu, že Megane dostane zanedlouho novou generaci, tak se té nové RS dočkáš brzy.
30. 7. 2008 23:08
Re: rozdiel
Ne to bylo na tebe ty lamo >:D
30. 7. 2008 23:07
Re: Dotaz
Hmm v kazdem? Mas uz zase halucinace ne >:D Mimo to RS2 bude dobre auto, mel by si uz zacit volat do Renault Sport aby uz zacali pracovat na novem Meganu RS. Ale oni asi nebudou mit na nej moc cas ta jeji F1 porad nak nejede ze >:D
30. 7. 2008 16:22
Re: rozdiel
Tak to je typický názor teoretika - má slabší výkon, je horší.

Presne tak, jsou to jen ciste papirove spicky vykonu, nic to nerika o prubehu dane krivky, pro mne motor EVA nema konkurenci, a prekvapive vydrzi i vice nez boxer(07) STi.
30. 7. 2008 16:17
Re: rozdiel
:yes: :yes: babo je velky teoretik, to si se hodne trefil :yes: