Mitsubishi Racing Lancer MRX09: Nová zbraň pro Dakar se představí v Paříži
Nová zbraň byla vyvinuta v souladu s předpisy FIA pro skupinu T1, tedy upravené soutěžní vozy pro dálkové maratony. A to i těmi, které vstoupí v platnost až v roce 2010.
Automobil je poháněn přeplňovaným vznětovým vidlicovým šestiválcem o objemu 2997 cm3, který se v současné době testuje v akci při soutěžích Dakar Series a maratonském Světovém poháru FIA. Výkon přes 190 kW a točivý moment zhruba 650 Nm jsou přenášeny samozřejmě na všechna čtyři kola pomocí pětistupňové sekvenční převodovky Ricardo. Systém trvalého pohonu obou náprav disponuje centrálním diferenciálem se zvýšenou svorností. Automobil je postaven na podvozku s ocelovým trubkovým rámem a rozvorem náprav 2900 mm, rozchod kol činí vpředu i vzadu 1750 mm. 4475 mm dlouhá a 1990 mm široká karosérie z uhlíkových vláken je siluetou horké novinky japonské automobilky, modelu Lancer Sportback.
Změna názvu je pochopitelně z čistě marketingových důvodů, Mitsubishi tímto krokem hodlá podpořit prodej čerstvé karosářské varianty řady Lancer. A co znamená zkratka MRX09? Písmena M a R značí Mitsubishi Rally, X znamená Cross Country, tedy dálkové soutěže, dvojčíslí 09 pak ročník.
Výstavní premiéru absolvuje Racing Lancer na pařížském autosalonu. Představitelé automobilky doufají, že se jim povede navázat na dvanáct absolutních dakarských vítězství v pětadvaceti ročnících, kterých se dosud tovární tým zúčastnil.