Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Tohle je modernizované Mitsubishi Eclipse Cross. Dorazí i do Česka!

David Bureš
Diskuze (92)

SUV kupé Mitsubishi Eclipse Cross prošlo očekávanou modernizací. Ve formě plug-in hybridu se ho dočkáme i v Evropě.

Mitsubishi Eclipse Cross je SUV kupé vzdávající hold někdejšímu kupé této japonské automobilky. Představilo se v roce 2017, a tak automobilka uznala za vhodné vůz už modernizovat. Na vybraných trzích se modernizované Eclipse Cross začne prodávat ještě letos.

„Ode dne, kdy jsme začali přehodnocovat Eclipse Cross, jsme chtěli zdůraznit sportovní postoj a ekologickou přívětivost, a to vše s výjimečným stylem, který posune toto SUV na další úroveň,“ říká o změnách Minoru Uehara, hlavní produktový specialista Mitsubishi zodpovědný za tento model.

Upravený styl je tedy další evolucí tzv. dynamického štítu, což je pro Mitsubishi charakteristická příď s chromovaným zdobením. Upravená maska, stejně jako nízké světlomety se inspirovaly u konceptu e-Evolution z roku 2017.

Důležitou změnou ale prošla také záď. Stylisté zcela přepracovali víko zavazadelníku, které díky tomu už nemá dělené zadní sklo, což přispívá lepšímu výhledu vzad. Nová jsou také koncová světla (byť nadále vertikálně orientovaná), výsledkem čehož má být styl blízký hatchbackům.

Důležité změny pak najdeme také uvnitř. Volně stojící obrazovka multimediálního systému je nová, už v základu nabídne úhlopříčku osmi palců. Mitsubishi přitom zdůrazňuje jednodušší ovládání systému, stejně jako přehlednější zobrazení informací. Řešení přišlo o touchpad na středovém tunelu, který uvolnil místo odkládacímu prostoru, displej však doplňují konvenční otočné ovladače. Obrazovka je navíc umístěná blíže posádce. Připomeňme ale, že na českém trhu Eclipse Cross nabízí i systém s navigací a 6,5" obrazovkou, který otočné ovladače i konvenční tlačítka má už dnes.

Co se pak týče nabídky motorů, tak základní variantou nadále zůstane přeplňovaný benzinový čtyřválec 1.5 Turbo MIVEC, dávající v současné podobě 120 kW. Nově ho ale podle očekávání doplní plug-in hybrid využívající techniku z Outlanderu PHEV. To konkrétně znamená kombinaci atmosférického čtyřválce 2.4 MIVEC s dvěma elektromotory (jedním u každé nápravy) a jednostupňovou planetovou převodovkou. Bližší informace o něm Mitsubishi nezveřejnilo, dá se ale očekávat zachování kombinovaného výkonu 165 kW.

Modernizované Mitsubishi Eclipse Cross se začne prodávat ještě letos. Trochu překvapivě se ho jako první dočkají v Austrálii a na Novém Zélandu, kde bude vůz uveden již v listopadu, s verzí PHEV následovanou na začátku příštího roku. V Severní Americe pak prodej bude spuštěn v prvním čtvrtletí roku 2021, byť v tuto chvíli výhradně s konvenční variantou.

Automobilu se nakonec ve formě plug-in hybridu dočkáme i na vybraných evropských trzích, včetně toho českého. Postupně uváděn bude na jaře 2021, v Česku se máme dočkat v polovině roku.

Mitsubishi sice v rámci snižování nákladů ukončilo vývoj nových modelů pro Evropu, faceliftovaného Eclipse Cross se ale toto rozhodnutí ještě netýká. Díky plug-in hybridnímu pohonu totiž vůz nabídne nízké emise výrazně snižující flotilový průměr značky, což jeho uvedení na starém kontinentu umožní bez výrazných dodatečných nákladů.

Video se připravuje ...

David Bureš
Diskuze (92)

Doporučujeme

Avatar - palix
16. 10. 2020 16:33
Re: Mitsubishi
Mne sa sportback veľmi nepáčil, ale sedan bolo nádherné auto. Kedysi som sa o Lancer zaujímal a v testoch písali, že jazdí výborne. Silný motor je v podstate dosť nanič, pokiaľ má auto slabý podvozok.
Kolega má Lancer sedan 1,5 a nedá na to auto dopustiť :-). Dokonca aj dynamiku si chváli.
Avatar - palix
16. 10. 2020 16:24
Re: tyjo
Duster je celkom v pohode. Tiež som auto vyberal skôr srdcom, ako "sedliackym rozumom" = v zmysle - chcel som čo najlepšie auto za dané peniaze (podvozok, motor, technika, dizajn) a nie vyššiu zľavu, bohatú výbavu, veľký kufor, čo najnižšiu spotrebu... To by som mohol skončiť u auta, ktoré by ma nebavilo :-!
16. 10. 2020 15:57
Re: Mitsubishi
Posledního Lancera mám (Sportback 1,8), ale žádný zázrak jízdně a výkonově to není. To auto je na atmosférickou osmnáctistovku prostě moc velké. Pokud to bereš jako přepravovadlo, tak je fajn. Co je zásadně jinak než u (většiny) evropských aut jsou servisní náklady - prostě se tam ne.ere nic. Peterov (3_diamanty) bratr má už druhého Sportbacka (už s 1,6) a odtud asi plyne i jeho "adorace" této značky. Mám ještě velmi staré Pajero Pinin (rv 2002), a to auto (na to jak a kde se s ním jezdí) je neuvěřitelný držák. Osobně už na klasická auta moc nekoukám, protože chci elektro, ale musím počkat než budou za normální ceny.
Avatar - palix
16. 10. 2020 15:06
Re: Mitsubishi
Na 3000 GT som nikdy nejazdil - bolo a je ich málo a nikto v okolí to nemal - a bolo drahé. Vlastne som ho na vlastné oči videl možno 1 - 2x v živote.
S SUV som na tom podobne = Mitsubishi viacmenej iba sledujem čo robia, keďže patria medzi automobilky, ktoré vedia spraviť poriadne auto. Od posledného Lancera (v čase vzniku) neuviedli na trh nič extra zaujímavé - pre ľudí, ktorí neobľubujú SUV...
Škoda, že práve automobilka, ktorá vie spraviť dobré auto aj v inej triede sa orientuje iba na SUV. Lancer vraj jazdil špičkovo, ASX je "vraj" celkom nezaujímavé / nevýrazné...
16. 10. 2020 13:06
Re: tyjo
Lidi chtějí takové patvary? Tak proč se tedy ponejvíce obvykle prodávají spíše konzervativní auta? To mi tedy vysvětli ;-)