Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mitsubishi končí s novými modely v Evropě. Zaměří se raději na asijské trhy

Mitsubishi Xpander Cross
Mitsubishi Xpander Cross
Mitsubishi Xpander Cross
Mitsubishi Xpander Cross
15 Fotogalerie
Diskuze (83)

Tři diamanty oznámily strategii pro příští roky. Pro evropského zákazníka Mitsubishi to není dobrá zpráva, znamená to třeba, že se nedočkáme nového Outlanderu.

Aliance Renault-Nissan-Mitsubishi se i vlivem zatčení někdejšího šéfa Carlosa Ghosna dostala do potíží, na něž jednotliví členové skupiny musely reagovat novou strategií. Renault a Nissan již plány počítající s rozsáhlými škrty představily, už se tak jen čekalo na to, jaká bude budoucnost Mitsubishi. V Evropě moc zajímavá nebude.

Mitsubishi totiž oznámilo, že zastaví uvádění nových modelů na evropské trhy. Konkrétně to znamená třeba to, že se nedočkáme nové generace SUV Outlander, které se přitom mělo představit již v následujících měsících.

„Na základě střednědobého plánu rozvoje, z důvodů negativních finančních výsledků a velmi přísných emisních pravidel bylo rozhodnuto o zaměření značky na profitabilní trhy,“ vysvětluje Marek Vodička z českého zastoupení Mitsubishi.

Neznamená to však, že by Mitsubishi v Evropě končilo, minimálně prozatím. „Prodeje současných modelů nadále pokračují bez omezení, po dobu, kdy budou splňovat emisní předpisy EU,“ říká k tomu Vodička. Zdůrazňuje tak, že pro českého zákazníka se v tuto chvíli nic nemění. Zachovány zůstávají také služby servisu a další poprodejní služby.

Oznámená strategie nazvaná Malé, ale krásné počítá s konsolidací a zaměřením se na perspektivní trhy, na nichž je Mitsubishi silně zastoupeno. Konkrétně se má jednat třeba o jihovýchodní Asii, v níž mají tři diamanty silnou pozici. Zde hodlá zvýšit svůj tržní podíl z 10,6 % na více než 11 %. Důležitou roli pak má značka hrát také v Oceánii, na Středním východě, v Africe nebo Jižní Americe.

V rámci šetření chce automobilka během tří let snížit fixní náklady o pětinu. Pomoci tomu má primárně rozsáhlejší spolupráce s ostatními členy aliance, respektive širší použití alianční techniky. Nadále však Mitsubishi hodlá sázet na vlastní charakteristické technologie, což je vedle pohonu všech kol v posledních letech také hybridní a plug-in hybridní pohon.      

I přes rozsáhlé šetření nicméně Mitsubishi počítá hned s několika novinkami, kterých se v Evropě už bohužel nedočkáme. Již v následujících měsících má být představen plug-in hybridní Eclipse Cross, následovaný novým Outlanderem, který bude později opět uveden také jako plug-in hybrid.

V Číně se během fiskálního roku 2021 začne prodávat nový, blíže nespecifikovaný elektromobil vyvinutý ve spolupráci s tamější automobilkou GAC. Spoluprací s Nissanem zase vznikne nový kei car pro Japonsko.

Na trzích jihovýchodní Asie se pak mohou těšit na novou generaci pick-upu Triton (u nás známého jako L200), hybridní verzi MPV Xpander, novou generaci Pajera Sport a další dvě blíže nespecifikované novinky.

Vstoupit do diskuze (83)