Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mitsubishi v Ženevě 2007

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (9)
Prezentace automobilky Mitsubishi se v Ženevě nese v duchu včera, dnes a zítra. Na stánku se představují historické Mitsubishi-A, sériový model Outlander a koncepty Outlander V6-Concept a Prototype X.

Společnost se také pochlubila svými úspěchy na světových trzích a nárustem prodejů v Evropě o 5 procent.

Model-A

Připomínkou bohaté minulosti společnosti Mitsubishi Motors a devadesátileté tradice výroby automobilů je přesná replika Modelu-A z roku 1917. Tento model byl první automobilem se značkou Mitsubishi. Do roku 1921 byly vyrobeny dva prototypy a dvacet sériových vozů. Mitsubishi Model-A má 3830 mm na délku, 1620 mm na šířku a 2070 na výšku. Rozchod kol je vpředu i vzadu 1400 mm a rozvor má 2727 mm. Automobil se zážehovým vodou chlazeným motorem o objemu 2765 cm³ s výkonem 26 kW (35 k) vážil 1300 kg.

Vůz vystavený v Ženevě je replika postavená v roce 1972 za použití materiálů, ze kterých byl ve své době vyráběn. Běžně je vystaven v MAG, “Mitsubishi Auto Gallery” o rozloze 1 100 m², otevřené v roce 1989 a umístěné v R&D MMC v Okazaki, v Japonsku.

Mitsubishi Outlander

V Paříži se Outlander představil jako koncept, ale v Ženevě už Mitsubishi vystavilo sériové provedení. Novinka je blízkým příbuzným Citroënu C-Crosser a Peugeotu 4007. Nový Outlander využívá jednotnou podvozkovou platformu, společnou například s novu generací řady Lancer.

Pro Evropu, coby trh vznětových motorů se Outlander představuje se vznětovým motorem od Volkswagenu. Turbodiesel o objemu 2,0 l poskytuje výkon 103 kW (140 k) a točivý moment 310 Nm. Outlander dosahuje maximální rychlosti 187 km/h a z 0 na 100 km/h zrychluje za 10,8 s. Po tomto motoru doplní nabídku koncem letošního roku další vznětový motor o objemu 2,2 l s výkonem 115 kW (156 k) a točivým momentem 380 Nm. První zážehová jednotka dorazí v posledním čtvrtletí roku 2007 a bude jí motor o objemu 2,4 l s výkonem 125 kW (170 k) a točivým momentem 226 Nm. V plánu je také šestiválec do V o objemu 3,0 l s výkonem 162 kW (220 k) a točivým momentem 276 Nm. Tento motor je zatím ve stádiu vývoje.

Mitsubishi Outlander V6-Concept

Tento Koncept demonstruje potenciál silnější verze Outlanderu a představuje novou pohonnou jednotku 3,0 l V6 MIVEC. Podle reakcí zákazníků má tento vůz, inspirovaný koncepční studií Pajero Evo 2+2 z roku 2002, šanci na sériovou výrobu.

Mitsubishi Prototype-X

Mitsubishi přivezlo do Ženevy studii Prototype -X, což není nic jiného než předobraz netrpělivě očekávaného Lanceru Evo X. Pod kapotou Prototype-X je uložen zážehový dvoulitr o výkonu 220 kW (300 k). Nový hliníkový blok motoru s označením 4B11 je o 20 kg lehčí než dosud používané litinové bloky. Snížení hmotnosti pohonné jednotky se pozitivně odrazí na jízdních vlastnostech vozu.

Samozřejmostí u Prototype-X je pohon všech kol S-AWC (Super All Wheel Kontrol) s aktivním mezinápravovým diferenciálem (ACD), aktivním řízením setrvačnosti zadního diferenciálu (AYC) a aktivní regulace smyků (ASC). Výkon motoru se na všechna čtyři kola přenáší prostřednictvím pětistupňové převodovky s řazením u volantu.


Ondřej Pavlůsek
Diskuze (9)