Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mitsubishi v Ženevě 2008

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)
Na stánku japonské automobilky Mitsubishi se největší hvězdou stal prototyp pětidveřového hatchbacku odvozeného z Lanceru. Společnost tomuto vozu vedle sériových modelů dělal i elektromobil i MiEV.

Mitsubishi Prototype-S

Automobilka Mitsubishi se v Ženevě chlubí novým zakončením zádě Lanceru, z nějž se stal pětidveřový hatchback. Především v Evropě by tento model mohl výrazně zvýšit odbyt značky.

Sportovní, rychle se svažující páté dveře, kterým dominuje rozměrný střešní spojler, přerozdělily hmoty známého sedanu zcela novým způsobem. Prototype-S je dlouhý 4585 mm, široký 1760 mm, vysoký 1480 mm a má rozvor 2635 mm. Pod kapotou hatchbacku je uložen přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec o výkonu 177 kW (240 k) a točivém momentu 343 Nm. Automobil je vybaven stálým pohonem všech kol a převodovkou SST.

Hatchback obvykle bývá praktičtější karosářskou verzí než sedan, ale obvinit japonské designéry z přílišného důrazu na prakticky využitelné uspořádání karoserie v tomto případě asi nelze. Přední část vozu využívá další variaci známé masky, tentokrát v celočerném matném provedení, se strukturovanou mřížkou a chromovaným orámováním. Dalším odlišujícím prvkem je kapota typu Lancer Evolution, specifické přední světlomety ze světelných diod a 19palcová kola z lehkých slitin. Interiér konceptu Prototype-S by mohly sériové modely Made in Japan závidět. Najdeme zde italské provedení dvojité kapličky s budíky, výplň panelů dveří a čalounění horní části přístrojové desky v černém semiši nebo světle hnědou kůži vybranou pro čalounění sedadel.

Studie Prototype-S v podstatě zůstává věrná designovým myšlenkám vývojového konceptu Sportback z roku 2005 a je předpremiérou očekávaného Lanceru Sportback. Po uvedení sériového modelu ještě v tomto roce, bude pětidveřové provedení Lanceru nejdůležitější karosářskou variantou pro celou Evropu, jelikož bude představovat 70 % plánového prodaného objemu v tomto regionu.

Mitsubishi i MiEV

Čtyřmístný Mitsubishi i MiEV, vycházející z miniauta „i“, má vnější rozměry 3395 x 1475 x 1600 mm při pohotovostní hmotnosti pouhých 1080 kg. V konceptu i MiEV nahrazují konvenční motor i nádrž elektromotor, lithiové baterie a další komponenty, uložené vzadu a uprostřed. Díky elektromotoru s výkonem 47 kW (64 k) a točivým momentem 180 Nm, dosahuje i MiEV nejvyšší rychlosti 130 km/h, dojezd činí 160 km.

Na rozdíl od předchozích konceptů s elektromotory v kolech se o pohon i MiEV stará jediný elektromotor, pohánějící přes převodovku a diferenciál obě zadní kola. Výhodou tohoto uspořádání s baterií před zadní nápravou je dostatek místa jak pro pasažéry, tak pro samotné pohonné ústrojí.

Mitsubishi i MiEV, představený na ženevském autosalonu, může dobíjet své baterie jedním ze dvou způsobů. Prvním je Household Charging System, kdy se baterie nabíjejí z běžné sítě 200 V během sedmi hodin. Druhým je Quick Charge System díky němuž se mohou baterie nabít na 80 procent během 30 minut.


Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)