Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Modelová paleta Alpine se může dále rozrůstat

Aleš Dragoun
Diskuze (0)
Znovuvzkříšená francouzská Alpine chce zpočátku prodávat na tři tisícovky aut ročně. Ale dlouhodobější plány odhalují více.

Zmrtvychvstalá značka se v dubnu rozešla s britským Caterhamem, respektive ostrovní firma se projektu rozhodla dále pokračovat na vlastní pěst. Výsledná sportovní auta měla vypadat každé jinak, i když na nich oba výrobci zpočátku spolupracovali. Zatím se neví, jak budou oba dva vypadat a zda i přes konec sdílejí platformu a motory. Budoucí Caterham by měl mít výkon kolem 221 kW, francouzské dvojče však nižší, jen 184 kW. I při hmotnosti 1,1 tuny to ale bude k těm správným řidičským zážitkům stačit... Sám Patrice Ratti nedávno řekl: „Auto je více o radosti z jízdy než čisté síle.“ Už se těšíme...

Práce se nacházejí v pokročilém stadiu, i když je odchod Caterhamu samozřejmě zpozdil. Design nového sporťáku je ze strany Renaultu hotov, potvrdil to Laurens van der Acker na autosalonu v Moskvě britskému Autocaru. Už víme, že nemá tvarově nic společného se závodním konceptem A110-50 představeným před Velkou cenou Monaka 2012, později se objevil i na Festivalu rychlosti v Goodwoodu. I Ratti z pozice šéfa Renaultu zodpovědného za novinku to potvrdil. Pokud bude dobře přijat, není problém dále rozšířit modelovou paletu. Van der Acker dodal: „Stejně jako u mnoha věcí i tady potřebujeme mít dobré obchodní výsledky. My všichni milujeme Alpiny, ale také chceme vydělávat peníze. Teď máme první auto a já doufám, že už nebudu dělat nic jiného po zbytek života než navrhovat Alpiny!“

Budiž mu to přáno... Oba výsledky sice vlastně neúspěšného, ale do cíle nakonec dotaženého projektu se představí zřejmě na konci roku 2016. Van der Acker skutečně připustil, že jen u nich zůstat nemusí a v Alpine existuje naděje na rozšíření. Každopádně nové auto viděl už i šéf aliance Renault-Nissan Carlos Ghosn a prohlásil, že je šťastný. Testovací muly zanedlouho zamíří na silnice. Nové „áčko se šípem“ je prostě takovou vábničkou na klienty. Konečné údaje jsou zatím pečlivě střeženy pod pokličkou, van der Acker k tomu říká: „Jsem příliš opatrný o nich moc mluvit. Sportovní vozy jsou ohroženým druhem, vždycky ale existuje deset důvodů, proč je vyrábět!“ Je dobře, že je značka zpátky!

Aleš Dragoun
Diskuze (0)