Modernizace Chevroletu Camaro znamená příchod verze Z/28 se 7,0 V8
Chevrolet na letošní newyorský autosalon přivezl modernizovaný pony car Camaro pro modelový rok 2014. Součástí faceliftu je také návrat varianty Z/28, která je primárně zaměřená pro jízdu na závodních okruzích.
Současná, pátá generace Camara je na trhu od roku 2009 a letos se dočkala první výraznější modernizace. Ta výrazně upravila příď i záď auta, které díky tomu působí mnohem agresivnějším dojmem.
Mřížka mezi hlavními světlomety je nižší, automobil tak působí opticky širším dojmem. Mřížka v nárazníku naopak narostla. Koncové svítilny pak nejsou rozděleny.
Pod kapotou Camara Z/28 pracuje atmosférická sedmilitrová V8 z Corvette Z06, která je naladěna na výkon 373 kW a točivý moment 637 N.m. Svými parametry se tak Z/28 zařadí mezi varianty 1LE (318 kW) a ZL1 (432 kW).
Vidlicový osmiválec spolupracuje výhradně se šestistupňovým manuálem. Motor disponuje titanovými sacími ventily a výfukovými ventily plněnými sodíkem. Nechybí ani speciální sání vzduchu a vzduchový filtr K&N pro co nejvyšší proudění vzduchu.
Brzdy jsou karbon-keramické, přední kotouče mají rozměry 394 x 36 milimetrů, ty zadní 390 x 32 mm. Podvozek byl naladěn pro použití na závodních okruzích, podle slov Chevroletu na něm bylo provedeno takřka 200 úprav. Vylepšena byla také aerodynamika automobilu.
Z/28 prošlo odtučňovací kúrou a proti Camaru SS shodilo 45 kilogramů. Vůz mimo jiné dostal tenčí sklo v zadním okně nebo menší baterii. Odstraněna byla zvuková izolace, mlhovky nebo koberec v zavazadelníku. Klimatizace je dodávána pouze na přání.
Označení Z/28 bylo pro Camaro poprvé použito na konci šedesátých let minulého století. Již tehdy se jednalo o model určený pro závodní okruhy, který byl upraven podle pravidel závodní kategorii Trans-Am 2 amerického Klubu sportovních aut.