Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Modernizovaná Honda NSX

Michal Fokt
Diskuze (1)
Ani po jedenácti letech se Honda NSX necítí na odchod do důchodu. Prošla výrazným faceliftem, který jí prodlouží život nejméně o dva roky.

Ani po jedenácti letech se Honda NSX necítí na odchod do důchodu. Prošla výrazným faceliftem, který jí prodlouží život nejméně o dva roky.

O tom, že supersport od Hondy projde inovací se hovořilo již docela dlouho a proslýchalo se také, čeho se budou týkat – dnes již nemoderních výklopných světlometů a interiéru. Jak ukazují první oficiální fotografie, informace tedy byly správné – Honda NSX má pro produkci roku 2002 již pevné projektorové světlomety, vzadu je zase jinak uspořádáno krycí sklo koncových svítilen. Interiér sice nezměnil tvary, je ale vyveden z kvalitnějších materiálů, hodných sportovního automobilu nejvyšší třídy.

V Tokiu vystavený exemplář se však kromě zmíněných modifikací chlubil také písmenkem R za svým názvem, které znamená totéž, co Type R u ostatních modelů Hondy, tedy Racing. Oficiální zdroje zatím nehovoří o tom, zda jde jen o studii, nebo jestli se bude také vyrábět, stejně jako NSX-R v roce 1992, i když pravděpodobnější je právě druhá varianta (je třeba přitáhnout zákazníky na již poměrně letitý typ). Exemplář NSX-R, vyvedený jak jinak, než v barvě Championship White je tedy kromě zmíněných inovací navíc vybaven řadou prvků z uhlíkových vláken. Jak je na první pohled patrné, jde o přední kapotu, zadní spoiler a kryt motoru. Speciální výbavou je též sportovní volant Momo a skořepinová sedadla Recaro Aramid, s nosnou konstrukcí pro změnu opět z karbonu. Tyto lehké prvky budou mít příznivý vliv na dynamiku vozu, jehož motory 3.0 V6 VTEC (188 kW při 6800/min a točivý moment 284 N.m při 5400/min) a 3.2 V6 VTEC ( 206 kW při 7300/min a točivý moment 298 Nm při 7300/min) se nejspíš nezměnily, nebo o tom zatím firma neiformovala.

NSX-R stojí na sedmnáctipalcových litých kolech se sedmi paprsky a je obuto vpředu do pneumatik 215/40 a vzadu 255/40.

Michal Fokt
Diskuze (1)