Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Modernizovaný Mitsubishi Eclipse Cross zná českou cenu. Přichází výhradně jako plug-in hybrid

David Bureš
Diskuze (16)

Eclipse Cross v rámci faceliftu změnil tvář a přezbrojil výhradně na plug-in hybridní pohon. Používá slabší ústrojí známé již z Outlanderu.

Mitsubishi loni vyděsilo své fanoušky, když jeho vedení oznámilo, že se už nebude soustředit na Evropu a nepočítá s dalšími novými modely pro tento kontinent. Letos však své plány přehodnotilo a oznámilo, že s Evropou nadále počítá, působit však bude jen na vybraných trzích. V Česku tři diamanty minimálně prozatím zůstávají a nyní na trh uvádí jednu klíčovou novinku.

Jedná se o modernizované SUV-kupé Mitsubishi Eclipse Cross, které tentokrát spíše než inovacemi vzhledu zaujalo změnami v útrobách. I kvůli flotilovým emisím se rozhodlo vsadit na plug-in hybridní verzi, která se zároveň stala jedinou možností západoevropské specifikace.

Techniku tohoto hybridu do zásuvky přitom již známe, Eclipse Cross PHEV totiž využívá stejnou koncepci jako již nějakou dobu prodávaný Outlander PHEV. To znamená, že pod kapotou pracuje atmosférický zážehový čtyřválec 2.4 MIVEC doplněný dvěma elektromotory s permanentním magnetem a jednostupňovým automatem s fixním převodem.

Jenže zatímco v Outlanderu PHEV toto ústrojí poskytuje kombinovaný výkon 165 kW, v Eclipse Cross PHEV je to 138 kW. To souvisí s tím, že dva čtyřka v Eclipse Cross je naladěna na 72 kW, zatímco ve větším bratrovi na 99 kW. Elektromotory zůstávají totožné, s výkonem 60 kW u toho předního a 70 kW u toho zadního. Stejně tak lithium-iontová baterie si uchovává kapacitu 13,8 kWh, což podle metodiky WLTP stačí na ujetí 45 km.

Modernizovaný vůz na český trh přichází v tzv. Charge Edition za 1.139.950 Kč, k dispozici jsou ale také klasické stupně výbavy Intense+, Instyle a Instyle+. Základní cena tudíž činí 949.950 Kč.

Charge Edition je bohatě vybavena. Nabízí sedm airbagů, sledování mrtvého úhlu, diodové přední světlomety, přední LED mlhovky, dešťový a světelný senzor, kamerový systém sledující okolí vozidla nebo parkovací čidla vpředu i vzadu. Dále je tu čalounění kombinující látku a syntetickou kůži, vyhřívání předních sedadel, elektricky ovládané sedadlo řidiče, automatická dvouzónová klimatizace, adaptivní tempomat, head-up displej, 18palcová kola z lehkých slitin, bezklíčové odemykání nebo multimediální systém s osmipalcovou obrazovkou.

Eclipse Cross PHEV navíc lze dovybavit několika pakety. Paket Sport za 30.990 Kč přidává stylové vnější doplňky, jako je přední spoiler, boční lemy prahů nebo prahové lišty. Paket Protection za 10.990 Kč zase nabízí gumové koberce, vanu do kufru, ochranné lišty zadního nárazníku nebo zástěrky kol.

Mitsubishi Eclipse Cross PHEV – technická data
Verze PHEV
Pohon 4WD S-AWC
Spalovací motor 2.4 MIVEC
Zdvihový objem [cm3] 2360
Největší výkon [kW/ot.] 72/4000
Točivý moment [N.m/ot.]  193/2500
Výkon elektromotoru vpředu/vzadu [kW]  60/70
Točivý mom. elektromotoru vpředu/vzadu [N.m]  137/195
Celkový výkon [kW] 138
Převodovka 1A
Max. rychlost [km/h] 162
Zrychlení 0-100 km/h [s] 10,9
Kombinovaná spotřeba dle WLTP [l/100 km] 2
Cena Intense+ [Kč] 949.950
Cena Instyle [Kč] 1.119.950
Cena Instyle+ [Kč] 1.179.950
Cena Charge Edition [Kč] 1.139.950
David Bureš
Diskuze (16)

Doporučujeme

Avatar - Beefcake
4. 6. 2021 09:22
Re: Preco takto nevyzeral hned
Podla neho v uz mali byt dnes ulice zaplavene predchadzajucim modelom :D
Edit: Videl som az teraz toho Sulka a to je poriadny pruser. Snad este vacsi ako Korando v blate.
Ono je pekelny rozdiel mat 2t auto a nieco s o par 100kg menej. A uz vobec si nie som isty, ze mu ten tech.riaditel poradil dobre.
4. 6. 2021 05:50
Re: Preco takto nevyzeral hned
Nedalo mi to a projel jsem dvě první jízdy. Ačkoliv byli evidentně novináři požádáni o shovívavost, tak Šulko se rozhodl provést strašně jednoduchý test, který by zvládlo i třeba Polo. Eclipse se však brutálně ztrapnil, hlavně, že má spoustu režimů. :D

Jediné pozitivum je lepší interiér proti původnímu modelu.
4. 6. 2021 05:26
Re: Preco takto nevyzeral hned
Za to co nabízí X5 45e není ve srovnání s Eclipse Cross vůbec drahá, naopak. ;-)
4. 6. 2021 05:26
Re: Preco takto nevyzeral hned
Oni tu šeredu natáhli o 14cm a získali tím 23 litrů v kufru? A zrovna ty se nad tím raduješ? Bohužel jen doklad toho, jak Mitsu vyklidilo pozice na trhu. Oproti H/K jako chudý příbuzný a dá se předpokládat, že i SsangYong jim ukáže záda.
Avatar - speedfred
3. 6. 2021 19:57
Re: Preco takto nevyzeral hned
Občas vieš zaperliť ale toto ma zničilo : “momentantalne je eclipse cross najkomplexnejsi plugin na trhu” keby som nedávno nejazdil X5 45e skoro by som tej vete uveril aj napriek tomu že je raz tak drahá 🤣🤣🤣🤦.
Ja by som skôr dodal že to je najhorší PHEV na trhu za šialenú cenu a to som v tom ani nesedel. Dnes som po D1 za nejakým Eclipsom išiel a rozmýšľal som prečo si to ten človek kúpil. Buďto fan ako ty alebo musel dostať zľavu aspoň 60%.🤦