Modernizovaný Mitsubishi Eclipse Cross zná českou cenu. Přichází výhradně jako plug-in hybrid
Eclipse Cross v rámci faceliftu změnil tvář a přezbrojil výhradně na plug-in hybridní pohon. Používá slabší ústrojí známé již z Outlanderu.
Mitsubishi loni vyděsilo své fanoušky, když jeho vedení oznámilo, že se už nebude soustředit na Evropu a nepočítá s dalšími novými modely pro tento kontinent. Letos však své plány přehodnotilo a oznámilo, že s Evropou nadále počítá, působit však bude jen na vybraných trzích. V Česku tři diamanty minimálně prozatím zůstávají a nyní na trh uvádí jednu klíčovou novinku.
Jedná se o modernizované SUV-kupé Mitsubishi Eclipse Cross, které tentokrát spíše než inovacemi vzhledu zaujalo změnami v útrobách. I kvůli flotilovým emisím se rozhodlo vsadit na plug-in hybridní verzi, která se zároveň stala jedinou možností západoevropské specifikace.
Techniku tohoto hybridu do zásuvky přitom již známe, Eclipse Cross PHEV totiž využívá stejnou koncepci jako již nějakou dobu prodávaný Outlander PHEV. To znamená, že pod kapotou pracuje atmosférický zážehový čtyřválec 2.4 MIVEC doplněný dvěma elektromotory s permanentním magnetem a jednostupňovým automatem s fixním převodem.
Jenže zatímco v Outlanderu PHEV toto ústrojí poskytuje kombinovaný výkon 165 kW, v Eclipse Cross PHEV je to 138 kW. To souvisí s tím, že dva čtyřka v Eclipse Cross je naladěna na 72 kW, zatímco ve větším bratrovi na 99 kW. Elektromotory zůstávají totožné, s výkonem 60 kW u toho předního a 70 kW u toho zadního. Stejně tak lithium-iontová baterie si uchovává kapacitu 13,8 kWh, což podle metodiky WLTP stačí na ujetí 45 km.
Modernizovaný vůz na český trh přichází v tzv. Charge Edition za 1.139.950 Kč, k dispozici jsou ale také klasické stupně výbavy Intense+, Instyle a Instyle+. Základní cena tudíž činí 949.950 Kč.
Charge Edition je bohatě vybavena. Nabízí sedm airbagů, sledování mrtvého úhlu, diodové přední světlomety, přední LED mlhovky, dešťový a světelný senzor, kamerový systém sledující okolí vozidla nebo parkovací čidla vpředu i vzadu. Dále je tu čalounění kombinující látku a syntetickou kůži, vyhřívání předních sedadel, elektricky ovládané sedadlo řidiče, automatická dvouzónová klimatizace, adaptivní tempomat, head-up displej, 18palcová kola z lehkých slitin, bezklíčové odemykání nebo multimediální systém s osmipalcovou obrazovkou.
Eclipse Cross PHEV navíc lze dovybavit několika pakety. Paket Sport za 30.990 Kč přidává stylové vnější doplňky, jako je přední spoiler, boční lemy prahů nebo prahové lišty. Paket Protection za 10.990 Kč zase nabízí gumové koberce, vanu do kufru, ochranné lišty zadního nárazníku nebo zástěrky kol.
Mitsubishi Eclipse Cross PHEV – technická data | |
Verze | PHEV |
Pohon | 4WD S-AWC |
Spalovací motor | 2.4 MIVEC |
Zdvihový objem [cm3] | 2360 |
Největší výkon [kW/ot.] | 72/4000 |
Točivý moment [N.m/ot.] | 193/2500 |
Výkon elektromotoru vpředu/vzadu [kW] | 60/70 |
Točivý mom. elektromotoru vpředu/vzadu [N.m] | 137/195 |
Celkový výkon [kW] | 138 |
Převodovka | 1A |
Max. rychlost [km/h] | 162 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 10,9 |
Kombinovaná spotřeba dle WLTP [l/100 km] | 2 |
Cena Intense+ [Kč] | 949.950 |
Cena Instyle [Kč] | 1.119.950 |
Cena Instyle+ [Kč] | 1.179.950 |
Cena Charge Edition [Kč] | 1.139.950 |