Modernizovaný Peugeot 2008 představuje český ceník. Základ se vejde pod půl milionu korun
Nový Peugeot 2008 přijíždí na český trh a už zná oficiální ceník. V základu má slabší tříválec, čtyřválcový turbodiesel mu zůstává, elektromobil se dočkal vylepšení a v příštím roce se můžeme těšit na hybrid.
Jedno z nejprodávanějších SUV ve vzkvétajícím segmentu B v Evropě se začátkem letošního května odhalilo se stylingovými i technologickými vylepšeními a teď se představuje i s českým ceníkem. Francouzský Peugeot 2008 se prodává od konce roku 2019, zatím se jej vyrobilo téměř 700 tisíc kusů a v roce 2021 byl nejprodávanějším vozem v segmentu. A s novou modernizací má ambice být ještě úspěšnější.
Nejnovější Peugeot 2008 se představuje s novým charakteristickým světelným podpisem značky, modernějším designem, novými znaky i stylovějšími designy kol. Spolu s novými odstíny laků karoserie automobilka láká také na nové elegantní látky, včetně příplatkové alcantary pro vrcholnou výbavu GT. Novinky se týkají i architektury i-Cockpit s novým designem digitálního přístrojového štítu a 10” dotykovým displejem pro všechny nové 2008.
Vylepšený elektromobil, hybrid od příštího roku
Peugeot při modernizaci vylepšil také čistě elektrickou variantu e-2008, která podle francouzské značky je průkopníkem elektromobility v segmentu. Od roku 2019 se jí prodalo více než 75 tisíc vozů a v roce 2022 byl její tržní podíl v prodejích modelu 17,4 procenta. Nově je vybavena vylepšeným elektrickým pohonem, již uvedeným u elektromobilů e-208 a e-308.
Maximální výkon elektromotoru se zvýšil o 15 procent ze 100 kW (136 koní) na 115 kW (156 koní), přičemž kapacita lithium-ion akumulátoru se zvýšila z 50 na 54 kWh. Díky vylepšení účinnosti elektrického pohonu a novým technickým vylepšením se inženýrům povedlo dosáhnout prodloužení dojezdu - z dřívějších 345 na až 406 kilometrů podle WLTP. Předpokládaná doba nabíjení z 20 na 80 procent přes veřejnou 100 kW nabíjecí stanici je 30 minut.
Nový Peugeot 2008 se bude prodávat se známými spalovacími motorizacemi, kterými jsou přeplňované zážehové tříválce PureTech 100 se šestistupňovým manuálem a PureTech 130 se šestistupňovým manuálem nebo osmistupňovým automatem EAT8. Jediný přeplňovaný vznětový čtyřválec BlueHDi 130 bude s osmistupňovou automatickou převodovkou. Významnou novinkou od roku 2024 bude nový HYBRID 48V s novou šestistupňovou dvouspojkovou převodovkou s integrovaným elektromotorem.
Nejlevnější Peugeot 2008 se vejde pod 500 tisíc Kč
Peugeot 2008 se v Česku bude prodávat se základní výbavou Active s analogovým sdruženým přístrojovým štítem s 3,5 displejem, automatickou klimatizací, tempomatem a omezovačem rychlosti, armádou bezpečnostních asistentů, dálkovým centrálním zamykáním a obyčejným audiem All In One s 10” dotykovým displejem.
Vyšší výbava Allure k tomu přidává elektrickou parkovací brzdu, přední a zadní parkovací asistent, pokročilejší infotainment Peugeot i-Connect nebo 10” digitální přístrojový štít. Vrcholná výbava GT do dále obohacuje o 180° couvací kameru, full LED technologii předních světlometů, digitální přístrojový štít i-Cockpit 3D a další prvky, jako jsou sportovnější přední sedadla a prémiovější čalounění.
Základní česká cena nového Peugeotu 2008 přitom začíná od 585.000 Kč, ale s akčním zvýhodněním je aktuálně snížena na 470.000 Kč. Úplným základem je benzinový tříválec PureTech 100 se šestistupňovým manuálem. Kompletní přehled cen najdete v následující tabulce s konečnými akčními zvýhodněními.
Nový Peugeot 2008: Technická data | ||||
Motor | PureTech 100 | PureTech 130 | BlueHDi 130 | e-2008 |
Zdvihový objem [cm3] | 1199 | 1199 | 1499 | - |
Válce/ventily | 3/4 | 3/4 | 4/4 | - |
Největší výkon [kW] | 74 | 96 | 96 | 115 |
Kapacita akumulátoru [kWh] | - | - | - | 54 |
Převodovka | 6M | 6M/8A | 8A | - |
Max. rychlost [km/h] | 183 | 203 | 196 | 150 |
Spotřeba dle WLTP [l/100 km] | 5,4 | 5,9 | 5,0 | - |
Cena Active [Kč] | 470.000 | - | 895.000 | |
Cena Allure [Kč] | 495.000 | 565.000 | 615.000 | 930.000 |
Cena GT [Kč] | - | 625.000 | 675.000 | 985.000 |