Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Modernizovaný Peugeot 2008 představuje český ceník. Základ se vejde pod půl milionu korun

Lukáš Volšický
Diskuze (16)

Nový Peugeot 2008 přijíždí na český trh a už zná oficiální ceník. V základu má slabší tříválec, čtyřválcový turbodiesel mu zůstává, elektromobil se dočkal vylepšení a v příštím roce se můžeme těšit na hybrid.

Jedno z nejprodávanějších SUV ve vzkvétajícím segmentu B v Evropě se začátkem letošního května odhalilo se stylingovými i technologickými vylepšeními a teď se představuje i s českým ceníkem. Francouzský Peugeot 2008 se prodává od konce roku 2019, zatím se jej vyrobilo téměř 700 tisíc kusů a v roce 2021 byl nejprodávanějším vozem v segmentu. A s novou modernizací má ambice být ještě úspěšnější.

Nejnovější Peugeot 2008 se představuje s novým charakteristickým světelným podpisem značky, modernějším designem, novými znaky i stylovějšími designy kol. Spolu s novými odstíny laků karoserie automobilka láká také na nové elegantní látky, včetně příplatkové alcantary pro vrcholnou výbavu GT. Novinky se týkají i architektury i-Cockpit s novým designem digitálního přístrojového štítu a 10” dotykovým displejem pro všechny nové 2008.

Vylepšený elektromobil, hybrid od příštího roku

Peugeot při modernizaci vylepšil také čistě elektrickou variantu e-2008, která podle francouzské značky je průkopníkem elektromobility v segmentu. Od roku 2019 se jí prodalo více než 75 tisíc vozů a v roce 2022 byl její tržní podíl v prodejích modelu 17,4 procenta. Nově je vybavena vylepšeným elektrickým pohonem, již uvedeným u elektromobilů e-208 a e-308.

Maximální výkon elektromotoru se zvýšil o 15 procent ze 100 kW (136 koní) na 115 kW (156 koní), přičemž kapacita lithium-ion akumulátoru se zvýšila z 50 na 54 kWh. Díky vylepšení účinnosti elektrického pohonu a novým technickým vylepšením se inženýrům povedlo dosáhnout prodloužení dojezdu - z dřívějších 345 na až 406 kilometrů podle WLTP. Předpokládaná doba nabíjení z 20 na 80 procent přes veřejnou 100 kW nabíjecí stanici je 30 minut.

Video se připravuje ...

Nový Peugeot 2008 se bude prodávat se známými spalovacími motorizacemi, kterými jsou přeplňované zážehové tříválce PureTech 100 se šestistupňovým manuálem a PureTech 130 se šestistupňovým manuálem nebo osmistupňovým automatem EAT8. Jediný přeplňovaný vznětový čtyřválec BlueHDi 130 bude s osmistupňovou automatickou převodovkou. Významnou novinkou od roku 2024 bude nový HYBRID 48V s novou šestistupňovou dvouspojkovou převodovkou s integrovaným elektromotorem.

Nejlevnější Peugeot 2008 se vejde pod 500 tisíc Kč

Peugeot 2008 se v Česku bude prodávat se základní výbavou Active s analogovým sdruženým přístrojovým štítem s 3,5 displejem, automatickou klimatizací, tempomatem a omezovačem rychlosti, armádou bezpečnostních asistentů, dálkovým centrálním zamykáním a obyčejným audiem All In One s 10” dotykovým displejem. 

Vyšší výbava Allure k tomu přidává elektrickou parkovací brzdu, přední a zadní parkovací asistent, pokročilejší infotainment Peugeot i-Connect nebo 10” digitální přístrojový štít. Vrcholná výbava GT do dále obohacuje o 180° couvací kameru, full LED technologii předních světlometů, digitální přístrojový štít i-Cockpit 3D a další prvky, jako jsou sportovnější přední sedadla a prémiovější čalounění.

Základní česká cena nového Peugeotu 2008 přitom začíná od 585.000 Kč, ale s akčním zvýhodněním je aktuálně snížena na 470.000 Kč. Úplným základem je benzinový tříválec PureTech 100 se šestistupňovým manuálem. Kompletní přehled cen najdete v následující tabulce s konečnými akčními zvýhodněními.

Nový Peugeot 2008: Technická data
Motor PureTech 100 PureTech 130 BlueHDi 130 e-2008
Zdvihový objem [cm3] 1199 1199 1499 -
Válce/ventily 3/4 3/4 4/4 -
Největší výkon [kW] 74 96 96 115
Kapacita akumulátoru [kWh] - - - 54
Převodovka 6M 6M/8A 8A -
Max. rychlost [km/h] 183 203 196 150
Spotřeba dle WLTP [l/100 km] 5,4 5,9 5,0 -
Cena Active [Kč] 470.000 -   895.000
Cena Allure [Kč] 495.000 565.000 615.000 930.000
Cena GT [Kč] - 625.000 675.000 985.000
Lukáš Volšický
Diskuze (16)

Doporučujeme

3. 12. 2023 18:04
Re: Ten interiér
Tak každý podle chuti ale Arona nebo kamiq??Škaredější krabice jsem neviděl,něco jako vyvýšený favorit,prostě takové skládačky z ABC...
24. 10. 2023 15:56
Re: Ten interiér
Tak už ho nech zatajený...
21. 6. 2023 10:21
Re: Peugeot
Já jel s několika novými Peugeoty 208/308/5008 a moc mi ten iCockpit nevadil, ani malý volant. Mám 188CM a když si to dobře nastavíš, tak vidíš. Teda ne, že bych to chtěl, ale dalo by se to zkousnout. Mě vadí celkový nesoulad designu palubní desky, každý pes jiná ves, nemohl bych se na to koukat... je to takový cingrlátkový :-(
Avatar - Mikesus
21. 6. 2023 03:36
Re: Ten interiér
Jo těm volant. Vždy když stihnu zapomenout jaké to bylo, zajdu na predvadecku. Po 5 minutách útrap vrátím a mám zase na pár let vystaráno a jistotu, že tohle opravdu ne.
Avatar - Mikesus
21. 6. 2023 03:35
Re: Peugeot
Zrovna nedávno jsem potkal krásnou 406. To prostě je pořád hezčí než dnešní celá modelová Peugeot dohromady.