Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Morgan se prostřednictvím dvou novinek loučí s atmosférickými osmiválci BMW

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (3)
Morgan Motor Company si pro 88. ročník autosalonu v Ženevě připravila premiéru modelů Plus 8 50th Anniversary Edition a Aero GT. Ty zároveň představují derniéru pro motor BMW 4.8 V8 v britských službách.

Tradiční britská automobilka Morgan Motor Company představuje v dnešní době plné autonomních systémů a bezpohlavních elektromobilů pro milovníky vůně benzinu a všech radostí spojených s řízením skutečného automobilu jeden z mála bezpečných přístavů a to i přesto, že se sama věnuje vývoji elektromobilu EV3, i když i to dělá po svém a má to styl.

Radostné nadšení a zároveň smutek nad skutečností, že vývoj nelze zastavit, vyvolává nejen u příznivců značky Morgan dvojice novinek, jejichž světová premiéra se odehrává na letošním ženevském autosalonu. V obou případech se totiž jedná o speciální vydání tradičních modelů, jejichž prostřednictvím se Britové loučí s atmosférickým vidlicovým osmiválcem BMW N62.

Prvním z této dvojice je Morgan Plus 8 50th Anniversary Edition, který dokonale splňuje představu o puristickém britském roadsteru. Tento model je rozloučením se zmiňovaným motorem a zároveň oslavou vzniku prvního prototypu modelu Plus 8 v roce 1968.

Roadster s celkovou délkou 4010 mm, šířkou 1751 mm, výškou 1220 mm a suchou hmotností 1100 kg vznikne v limitované sérii, čítající 50 vozů. Všechny bude spojovat atmosférický osmiválec BMW o objemu 4,8 litru s nejvyšším výkonem 270 kW (367 k) a točivým momentem 490 N.m.

Morgan Motor Company nabídne zájemcům o tento model mimo jiné možnost volby mezi šestistupňovou manuální převodovkou BMW a šestistupňovou automatickou převodovkou ZF. Roadster zvládne v obou případech akceleraci z 0 na 100 km/h za 4,5 s a jeho maximální rychlost se bude pohybovat kolem 249 km/h.

Morgan Plus 8 50th Anniversary Edition si lze objednat jako spartánský speedster s malými větrnými štítky namísto čelního skla a karoserií v modrém odstínu nebo jako roadster s klasickým čelním sklem, skládací plátěnou střechou a karoserií v tmavě zelené barvě.

Na příslušnost k limitované edici upozorní žlutý lem kolem masky chladiče, loga na bocích kapoty, specificky naladěný výfukový systém a rovněž kola, která svým designem odkazují na původní litá kola modelu prvních generací modelu Plus 8.

Morgan si Plus 8 50th Anniversary Edition cení na 107.500 britských liber (zhruba 3.090.000 Kč). Za tuto částku získáte kromě vozu i britskou společností Christopher Ward speciálně navržené hodinky C1 Morgan Plus 8 Chronometer Anniversary.

Druhou novinkou značky Morgan představenou v rámci ženevského autosalonu se stal model Aero GT, jehož design je inspirován tvary i technikou závodních vozů, které tradiční britská automobilka připravovala pro třídu GT3. Zároveň tento model představuje derniérou pro Morgan Aero 8, jehož aktuální provedení mělo premiéru na ženevském autosalonu roku 2015.

Morgan Aero GT vznikne v počtu pouhých osmi exemplářů s ručně vyrobenými panely karoserií od dramaticky tvarovaných blatníků až po výrazný difuzor, zdobící záď. Každý z těchto osmi vozů má údajně již svého majitele a bude dokončen přesně podle jejich představ a vkusu.

Pod karoserií, která má vynikat výrazně lepšími aerodynamickými vlastnostmi než u výchozího modelu, se ukrývá pro řadu Aero typický voštinový podvozek z hliníkové slitiny. V dlouhé přídí je stejně jako v modelu Plus 8 uložen již zmiňovaný vidlicový osmiválec BMW o objemu 4,8 litru, disponující nejvyšším výkonem 270 kW (367 k) a točivým momentem 490 N.m.

Osmiválec spolupracující se šestistupňovou manuální převodovkou umožňuje modelu Aero GT s celkovou délkou 4147 mm, šířkou 1751 mm, výškou 1248 mm a suchou hmotností 1180 kg akceleraci z 0 na 100 km/h za 4,5 s a dosažení nejvyšší rychlosti kolem 273 km/h, což jsou stejné výkony jako u výchozího modelu Aero 8.

Morgan Motor Company spíše jen pro zajímavost uvádí, že cena jednoho Aero GT byla stanovena na 120.000 britských liber (zhruba 3.445.000 Kč).

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (3)

Doporučujeme

Avatar - Hammunasakra
8. 3. 2018 13:25
Re: čo ďalej?
Nebo skvělej Lexus V8 atmo pětilitr :yes: ;-)

Největší nabídku atmosfér má Toyota Lexus = od R4 1,8 přes V6 po V8 5,7

Lotus celý léta jezdí na Toyoty V6 3,5 kompresor Edelbrock
Avatar - Barrichello
8. 3. 2018 09:57
Re: čo ďalej?
bud nějaké turbo, nebo musí přejít na atmosféry od někoho jiného. Nabízí se Mercedes, Ford, Chrysler nebo kompresory GM či Jaguar
8. 3. 2018 08:15
čo ďalej?
Aké motory bude Morgan používať ďalej, keď tieto od BMW už nie?